Czy tak powinno byc? |
Autor |
Wiadomość |
epi2
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO 2.5 TDI LONG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 07-11-2010, 20:47 Czy tak powinno byc?
|
|
|
Witam,od tygodnia jestem szczesliwym(jeszcze ) posiadaczem Pajero 1 2.5 TDI rok 1990. i w zwiazku z tym mam 2 pytania na tematy ktore mnie niepokoja.
Pierwszy problem to taki ze przy zalaczonym reduktorze nie da sie wlaczyc biegu wstecznego bo od razu przechodzi na neutral a drugi to jak tylko wjade w odrobine wieksza kaluze to zapala mi sie kontrolka ladowania i jeszcze jedna taka czerwona kolo niej,pasek nie piszczy i wg.mnie nie jest za luzny,zaraz po wyjechaniu z wody kontrolki gasna jak tylko dodam gazu,to chyba nie jest normalne,co wy na to??? |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2010, 22:08
|
|
|
Na wstępie witam Cię na forum!
epi2 napisał/a: | wg.mnie nie jest za luzny |
Jeśli tak, to spróbuj go naciągnąć. Albo wymień na nowy. I sprawdź czy koło pasowe alternatora lekko daje się kręcić.
epi2 napisał/a: | przy zalaczonym reduktorze nie da sie wlaczyc biegu wstecznego |
Możliwe, że to mocowanie skrzyni/reduktora. Ale mogą być inne które zapewne wymienią za mnie koledzy |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 07-11-2010, 22:29 Re: Czy tak powinno byc?
|
|
|
epi2 napisał/a: | jak tylko wjade w odrobine wieksza kaluze to zapala mi sie kontrolka ladowania i jeszcze jedna taka czerwona kolo niej |
szczotki alternatora zabetonowane lub właśnie się kończą, nie ma to związku z piszczącym paskiem, ten z kolei jesli jest zbyt luźny lub zuzyty to w kazdym aucie po zmoczeniu piszczy |
|
|
|
 |
epi2
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO 2.5 TDI LONG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 07-11-2010, 22:34
|
|
|
polaff napisał/a: | nie ma to związku z piszczącym paskiem, ten z kolei jesli jest zbyt luźny lub zuzyty to w kazdym aucie po zmoczeniu piszczy |
dzieki za wskazowki ale u mnie nic nie piszczy a paski byly chyba niedano zmieniane bo jeszcze ladne napisy maja i nie widac zadnych sladow zuzycia typu pekniecia,sparcenia,wyszarpania itp.bardziej boli mnie ten wsteczny na reduktorze,ktos nawet mowil mi ze ten typ tak ma czy to prawda??? |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 07-11-2010, 22:37
|
|
|
epi2 napisał/a: | polaff napisał/a: | nie ma to związku z piszczącym paskiem, ten z kolei jesli jest zbyt luźny lub zuzyty to w kazdym aucie po zmoczeniu piszczy |
dzieki za wskazowki ale u mnie nic nie piszczy a paski byly chyba niedano zmieniane bo jeszcze ladne napisy maja i nie widac zadnych sladow zuzycia typu pekniecia,sparcenia,wyszarpania itp.bardziej boli mnie ten wsteczny na reduktorze,ktos nawet mowil mi ze ten typ tak ma czy to prawda??? |
z paskiem źle przeczytałem, ze szczotkami tak jest niestety a z reduktorem to pierwsze słyszę mialem manualną skrzynię wczesniej i niec takiego sie nie działo, u nikogo ze znajomych tez tak sie nie dzieje |
|
|
|
 |
epi2
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO 2.5 TDI LONG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 07-11-2010, 23:31
|
|
|
mam jeszcze jedno pytanie,mam sprzegielka automatyczne,jak najszybciej i najprosciej sprawdzic czy sa sprawne???czy trzeba a jezeli tak to jak je konserwowac? |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 08-11-2010, 19:19
|
|
|
epi2 napisał/a: | mam jeszcze jedno pytanie,mam sprzegielka automatyczne,jak najszybciej i najprosciej sprawdzic czy sa sprawne???czy trzeba a jezeli tak to jak je konserwowac? |
ja podniosłem auto na koziołki (lewą stronę potem prawą) i odpaliłem i włączyłem jedynkę i dwa koła mi się kręciły przednie i tylne i nie zapominaj o cofnięciu choć by metr do tyłu jak rozłączysz reduktor bo może ci nie odpiąć automatu i dla tego mi zerwało klin i musiałem na manualne zmienić
jeszcze jeden sposób na sprawdzenie to stań na śliskim terenie lekko pod górkę i rusz (śnieg trawa błotko) a ja to zrobiłem tak http://www.youtube.com/watch?v=d4h9E5SNGak |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
epi2
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO 2.5 TDI LONG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-11-2010, 19:30
|
|
|
waclaw2727 napisał/a: | i nie zapominaj o cofnięciu choć by metr do tyłu jak rozłączysz reduktor |
zawsze po rozlaczeniu cofam kilka metrow ale czytalem ze powinno byc slychac "klikniecie" jak sie rozlaczaja a u mnie nic nie slychac
i nastepne pytanie mam do kupna uzywane opony MAXXIS MUDZILLA M-8080 33/10.5/R15 moze ktos slyszal o tych oponach czy warto takie nabyc??? i czy nie beda za duze i nie beda mi zbytnio zameczaly zawiechy,napedow i motoru??? |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 08-11-2010, 22:50
|
|
|
epi2 napisał/a: | waclaw2727 napisał/a: | i nie zapominaj o cofnięciu choć by metr do tyłu jak rozłączysz reduktor |
zawsze po rozlaczeniu cofam kilka metrow ale czytalem ze powinno byc slychac "klikniecie" jak sie rozlaczaja a u mnie nic nie slychac |
nie można przesadzać ponieważ silnik chodzi nie tak cicho jak elektryczny więc nie słyszys tego kliknięcia jeśli masz tam smar to na pewno nie usłyszysz nawet jak byś staną koło koła
epi2 napisał/a: | i nastepne pytanie mam do kupna uzywane opony MAXXIS MUDZILLA M-8080 33/10.5/R15 moze ktos slyszal o tych oponach czy warto takie nabyc??? i czy nie beda za duze i nie beda mi zbytnio zameczaly zawiechy,napedow i motoru??? |
co do opon to juz było wiele na forum poczytać musisz ja mam obecnie 225 75 15 r MT i jestem zadowolony |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 08-11-2010, 23:27
|
|
|
waclaw2727 napisał/a: | epi2 napisał/a: | waclaw2727 napisał/a: | i nie zapominaj o cofnięciu choć by metr do tyłu jak rozłączysz reduktor |
zawsze po rozlaczeniu cofam kilka metrow ale czytalem ze powinno byc slychac "klikniecie" jak sie rozlaczaja a u mnie nic nie slychac |
nie można przesadzać ponieważ silnik chodzi nie tak cicho jak elektryczny więc nie słyszys tego kliknięcia jeśli masz tam smar to na pewno nie usłyszysz nawet jak byś staną koło koła
epi2 napisał/a: | i nastepne pytanie mam do kupna uzywane opony MAXXIS MUDZILLA M-8080 33/10.5/R15 moze ktos slyszal o tych oponach czy warto takie nabyc??? i czy nie beda za duze i nie beda mi zbytnio zameczaly zawiechy,napedow i motoru??? |
co do opon to juz było wiele na forum poczytać musisz ja mam obecnie 225 75 15 r MT i jestem zadowolony |
ja mam 33x12,5x15 i tez daja rade, mimo ze to bfg a/t objechałem wczoraj GR-a na 35x12,12,5x16 MT w grzaskim błocie:) a napędy i silnik daja rade |
|
|
|
 |
epi2
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO 2.5 TDI LONG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-11-2010, 21:26
|
|
|
polaff napisał/a: | a napędy i silnik daja rade | to juz sprawdzilem ciekawi mnie tylko jak dlugo i jak reszta gratow to przezyje nie chcialbym za chwile wlozyc kilkanascie stowek w naprawy |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 09-11-2010, 22:09
|
|
|
epi2 napisał/a: | polaff napisał/a: | a napędy i silnik daja rade | to juz sprawdzilem ciekawi mnie tylko jak dlugo i jak reszta gratow to przezyje nie chcialbym za chwile wlozyc kilkanascie stowek w naprawy |
ja od wiosny tak jeżdżę i parę imprez dały radę + co niedzielne wypady na topienie auta |
|
|
|
 |
epi2
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO 2.5 TDI LONG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10-11-2010, 21:09
|
|
|
a moze jednak ktos slyszal o tych oponach MAXXIS MUDZILLA M-8080 33/10.5/R15,mam mozliwosc kupna 4 szt z pewnych rak za 1000zł,niby przejechane okolo 2tys km maja ale jakos szybko znikaja na asfalcie i ubytek jest spory,napewno nie sa jakies stare,zlezale i nie byly przebite,bieznika jeszcze sporo maja(jak odbiore auto od mechanika do zmierze)nowki z przesylka kosztowaly prawie 4 tys/zl,nie wiem czy warto w to wchodzic??? tym bardziej ze mam niezle dunlopy grandtrex 255/70/R15 w tej chwili ale to opony szosowe i w duze bloto sie nie nadaja,nie planuje co tydzien auta upalac ale od czasu do czasu fajnie by bylo gdzies pojechac i poszalec
i moze troche inaczej zadam pytanie.
jakie biegi powinienem miec w pajero1 jak jade na reduktorze?bo nie mam wstecznego i piatego i nie wiem czy tak powino byc??? |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 14-12-2010, 17:06
|
|
|
epi2 napisał/a: |
i moze troche inaczej zadam pytanie.
jakie biegi powinienem miec w pajero1 jak jade na reduktorze?bo nie mam wstecznego i piatego i nie wiem czy tak powino byc??? |
Na 100% tak byc nie moze - cos jest nie tak |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 14-12-2010, 18:10
|
|
|
Ale nie masz 5 i wstecznego, bo nie ma, czy nie chce wskoczyć? I czy tylko na reduktorze? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|