To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] Traci moc po rozgrzaniu ... Mryga kontrolka sma

unlimited_rider - 13-11-2010, 16:55
Temat postu: [EA3A/W 2.4] Traci moc po rozgrzaniu ... Mryga kontrolka sma
Kupiłem Mitsubishi Galanta 2,4 GDI DOHC 4G64 110kW z automatyczną skrzynią tiptronic z '99 roku wersja SportEdition ...
Sprawa wygląda tak: jak zaczynam jeździć samochodem na zimnym silniku, jest wszystko ok, najmniejszego problemu, ale gdy tylko temperatura osiągnie środek skali momentalnie samochód traci moc, spalanie oscyluje w granicach 15l/100km i przy dojeżdżaniu do świateł na D(Drivie) i zatrzymując samochód zaczyna mi się zapaliać (mrygać) kontrolka smarowania silnika, im dłużej jeżdżę i im cieplejszy jest silnik tym coraz bardziej i na dłużej zapala się kontrolka smarowania ... Obroty oscylują między 400,a 700 obrotów ... obroty falują całkiem bardzo mocno ...

Samochód stał 14 m-cy w niemczech,ale dojechał do Polski na kołach ... wymieniony został olej dwa razy najpierw na SHELLa 10W40, a później na MOBILa 10w40 ... następnie wszystkie świece na Irydow NGK ... filtr paliwa, powietrza ...

W przyszłym tygodniu jadę na komputer, może to coś wykaże ...

Jeden z mechaników podpowiedział mi, że to może być wina Sondy Lambda, albo silniczek krokowy ...

Może ktoś ma jakiś pomysł ... Z góry dziękuje

radek79 - 13-11-2010, 17:46

witam z tego co piszesz to wysokie spalanie wskazuje właśnie na uszkodzoną sondę lambda raczej bez podłączenia kompa się nie obędzie, w GDI są dwie sondy ,co do falujących obrotów to spróbuj odłączyć akumulator na 5 minut i po podłączeniu akumulatora odpal auto i niech pochodzi tak na wolnych obrotach aż zacznie pracować wentylator w chłodnicy, obroty w GDI są sterowane przepustnicą silniczek krokowy w tym silniku nie występuje i ostatnia rzecz to jedyne jakie świece pasują do tego silnika to NGK IZFR5B żadne inne
Juiceman - 13-11-2010, 18:21

Jak już obroty przestaną falować to się przejedź z 3-5km niech się dostroi w czasie jazdy ;) Później(po jeździe), możesz go odpalić i niech też sobie chwile pochodzi - sprawdzisz czy komp. zapamiętał obroty.
unlimited_rider - 13-11-2010, 18:21

Dzięki spróbuje z akumulatorem ... Takie świece zamontowałem do samochodu (świece irydowe) NGKIZFR5B ...

Był jeszcze jeden problem, ale go wyeliminowałem, mianowicie w pierwszym gnieździe świecy od strony korka zebrał się olej ... przemyłem wszystko zmywaczem i wysuszyłem, po przejechaniu 700km jak wyciągnąłem Cewkę sucho ... na wszelki wypadek kupiłem uszczelkę pod pokrywę,dolot itp...

sebo199 - 14-11-2010, 09:40

Wyczyść dolot i EGR. Zmień olej na zalecany do tego silnika. Lambda u mnie dopiero zaczynała szwankować i też spalanie wzrosło, czyli tak jak piszą koledzy to dobry trop.
unlimited_rider - 17-11-2010, 09:32

Dziś z rana pojechałem na pomiar kompresja,ciśnienie w cylindrach : 1-8;2-4;3-9;4-9 ... =( ... po rozmowie z mechanikiem odreanimowaliśmy pierścienie ... do każdego cylindra wstrzyknęliśmy po 100ml oleju bezpośrednio przed otwory świec ... Nie powiem miał problem by zapalić,ale jak poszło to konkretnie ... Inny silnik na ciepłym ... wiem,że to tylko przejściowe rozwiązanie i czeka mnie trochę dłubania przy motorze ... kontrolka smarowania przy rozgrzanym silniku paliła się najprawdopodobniej bo do oleju poprzez pierścienie dostało się paliwo ...
Kunek - 17-11-2010, 22:55

unlimited_rider napisał/a:
... Takie świece zamontowałem do samochodu (świece irydowe) NGKIZFR5B ...


Irydowe świece do GDI? Platynowe chyba są najlepsze, na forum to było tylko znaleźć nie mogę bo w bibliotece FAQ czyli tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=24003 linki od świec nie działają. Ktoś kiedyś podawał nawet nr katalogowy świec platynwych do 2.4 GDI, próbowałem szukać ale bez skutku. Nie jestem przekonany do tego że świece które zamontowałeś będą dobre. Oleju 10w 40 nie lej do tego silnika, z własnego doświadczenia wiem że najlepszy olej do GDI to Shell Helix Plus AH 10W/30.

Zamiast wlewania oleju do cylindrów żeby pierścienie "odkleić od tłoka" to lepiej nalać nafty bo wszędzie wejdzie i rozpuści nagar, później tylko olej zmienić.

Krzyzak - 18-11-2010, 07:31

Kunek napisał/a:
Irydowe świece do GDI?

tylko i wyłącznie!

swinks_UK - 18-11-2010, 11:44

Tylko i wyłącznie takie:
unlimited_rider napisał/a:
...zamontowałem do samochodu (świece irydowe) NGK IZFR5B ...

lukasz85lukasz - 18-11-2010, 22:31

jeżeli zapali Ci się kontrolka smarowania to sprawdź jeszcze czujnik oleju (u mnie to było przyczyną) ewentualnie czyszczenie przepustnicy na falujące obroty na pewno też nie zaszkodzi.
CIENIO1 - 17-12-2010, 17:20
Temat postu: smarowanie silnika
witam,,u mnie jest podobnie,,odpalę auto i jak załapie już temperaturę..tzn..jak się zagrzeje to mruga kontrolka ciśnienia oleju,,,dam gazu i ok,,na wolnych obrotach,,auto długo stało,,kupiłem je nie dawno z Niemiec...auto odpala odrazy i równo pracuje nic nie słychać( myślałem ze panewki),,mechanik powiedział ze najprawdopodobniej pompa oleju przepuszcza?,,,przebieg auta niby w papierach 149000km,,a może coś innego to jest?

[ Dodano: 17-12-2010, 17:20 ]
dodam ze silnik 2. 16v

KamilR10 - 17-12-2010, 18:48

Ja miałem kiedyś podobną sytuacje, pewnego razu zaświeciła mi się kontrolka oleju po chwili zgasła i zaświeciła się znowu. Oddałem auto do mechanika, jeden mówił żebym szukał nowego silnika ale jak się okazało nie miał pojęcia kompletnie o czym mówi. Zmieniłem mechanika, tym razem auto trafiło w dobre ręce, kupiłem nową pompę oleju, mechanik wymienił i samochód śmigał aż miło, nigdy później nie nastąpiły żadne problemy.
CIENIO1 - 17-12-2010, 19:28

a tak zapytam ile taka pompa?,,,mam wielka nadzieje ze to pompa,,w poniedziałek będę wiedział ma mi zdjąć miskę i zobaczy ta pompę.
KamilR10 - 17-12-2010, 19:44

Dokładnie nie pamiętam bo to było ponad dwa lata temu, myślę że na forum pisałem o tym. I chyba podawałem cenę pompy, możesz przejrzeć moje posty:) Coś około 350 zl ale nie jestem pewien
CIENIO1 - 17-12-2010, 19:49

a nie wiem bo mechanik mi mówił ze ta moja pompę zrobi,,zregeneruje,,nie wiem..zobaczę i dam znać jak mi powie mechanik..o ile to wo gole pompa,,


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group