To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wskaznik temperatury w zegarach HC

sampler - 14-11-2010, 09:02
Temat postu: [EAxx] Wskaznik temperatury w zegarach HC
Mam pytanie do uzytkownikow galantow po drugim lifcie z zegarami HC.
Otoz w moim nowym nabytku mam cos takiego, ze po przekreceniu stacyjki na zimnym silniku wskaznik temperatury leci od razu juz prawie na polowe skali. Pomierzylem wszystkie rezystancje zgodnie z manualem i wszystko jest ksiazkowe. Czy tak ma byc czy jednak uszkodzony jest sam wskaznik? Nie ma znaczenia czy kabelek od czujnika jest odlaczony czy dolaczony.

Owczar - 14-11-2010, 12:53

sampler, mierzyłeś ten 1 pinowy czujnik? Skoro nie ma różnicy to pewnie jest zwarcie do masy, z rezystancją w punkcie styku. W starym liczniku po odpięciu czujnika wskazówka od razu leci w dół. Ja bym zlokalizował który pin w zegarach odpowiada za ten wskaźnik i sprawdził rezystancję między pinem a masą. Po odpięciu nie powinno być przejścia, a wydaje mi się, że ten czujnik jest wpięty bezpośrednio do zegarów.
Według mnie, to co piszesz, na pewno nie jest normą w HC.

sampler - 14-11-2010, 19:40

problem w tym ze to wszystko pomierzylem. Nie ma zwarcia do masy, sam czujnik wlasnie ten 1 pinowy ma prawidlowa rezystancje. Na drugi koncu kabelka przy pinie do licznika wartosc jest taka sama. Malo tego wyciagnalem licznik i mierzylem wg manuala przy wskazniku i tez wartosci sa takie jak w manualu. Wychodzi ze jest sprawny a wskazuje inaczej niz na starym typie ... W dodatku przy zasileniu wskaznika na wyciagnietym liczniku na stole jest tak samo. Wskazowka leci prawie na srodek. Wiec moze tak ma byc ?
robertdg - 14-11-2010, 19:44

sampler napisał/a:
W dodatku przy zasileniu wskaznika na wyciagnietym liczniku na stole jest tak samo. Wskazowka leci prawie na srodek. Wiec moze tak ma byc ?
Z jakiej racji :?: Coś jest nie tak, wskażnik temperatury powinien pokazywać temperature aktualną, a nie latać sobie jak mu się podoba, no chyba, że po odpaleniu opada do 0, a nastepnie proporcjonalnie zwieksza swoje wskazanie.
fj_mike - 14-11-2010, 19:44

sampler napisał/a:
Wiec moze tak ma byc ?

sampler, w zegarach HC jest tak samo jak w zwykłych. Wskazówka temperatury idzie w górę wraz z nagrzaniem płynu chłodniczego.

Owczar - 14-11-2010, 19:45

Więc może sam wskaźnik szwankuje? Nie da się przełożyć samego układu od starszych zegarów? Nie rozkręcałem nigdy HC i nie wiem na ile się różnią od starych.
deejay - 14-11-2010, 20:28

Sampler , bedziesz kiedyś przejazdem we Wrocławiu , to możemy przełożyć z mojego i sprawdzić :wink:
Juiceman - 14-11-2010, 20:49

Może na następnym spocie 21.11?:)
sampler - 14-11-2010, 22:41

Podsumowując: stacyjka na 0 - wskaznik opada na sam dol;
stacyjka na 1 - od razu leci na prawie srodek skali
silnik zagrzany - wskaznik przemieszcza sie na sam srodek.

Pomiar przy wyciagnietym liczniku zgodny z manualem:



Diagnoza: albo tak ma byc ( w co nie wierze ) albo uszkodzony jest sam wskaznik choc pomiary sa prawidlowe.
Nastepna sprawa czy sam mechanizm pasuje od starego typu. Na pewno wskazowka i tabliczka jest inna.

Owczar - 14-11-2010, 22:52

sampler napisał/a:
Na pewno wskazowka i tabliczka jest inna.


To oczywiste, ale reszta może być bardzo podobna.

A może mechanizm który sprawia, że wskazówka nie skacze jest uszkodzony i przez to spręzyna podnosi go od razu. Ale według mnie na 90% coś jest nie tak z samymi zegarami.

sampler, jak będziesz w okolicy to podmieńcie zegary z deejay.

Szwagroz - 16-11-2010, 09:03

widze że te zegary HC sa jakies takie niedorobione, u mnie problem ze wskaźnikiem paliwa, jak wyłączam stacyjke to leci go góry na 3/4 skali, po włączeniu stacyjki opada do poziomu paliwa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group