To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] Jak wyjąć alternator ?

szpala85 - 19-11-2010, 17:27
Temat postu: [E54A 2.0 V6] Jak wyjąć alternator ?
Panowie mam problem :wink:

za bardzo nie wiem którędy wyjąć alternator w 6A12 .... dołem czy górą ?
może inaczej gdzie jest mniej gimnastyki ....
muszę wymienić regulator ..... a do serwisu nie oddam bo mam dość tych psełdo mechaników wole zrobić to sam :wink:

może ktoś z posiadaczy E54A już to przerabiał i mi podpowie co i jak :mrgreen:

pomóżcie

mitsu_pl - 19-11-2010, 20:17

w E88A wychodzi do góry, jeżeli jest za ciasno, to możesz poluzować (albo całkowicie odkręcić) mocowania chłodnicy, żeby trochę się "przytuliła" do psa przedniego i masz trochę więcej miejsca...
szpala85 - 19-11-2010, 22:18

mitsu_pl, w E54A alter jest po stronie kierowcy przy ścianie grodziowej pod serwem od hampli :wink: i właśnie w tym jest problem :mrgreen:
liczner18 - 20-11-2010, 10:44

szpala85, alternator w 6a12 wychodzi dołem ...musisz sciagnąc lewe kolo i ta osłonke plastikową i bedziesz miał widok na alternator.... nie ma problemu z wyjeciem...pozdrawiam
mitsu_pl - 20-11-2010, 11:03

sorki, myślałem, że ze względu na V6 jest podobnie ;)
szpala85 - 20-11-2010, 18:26

liczner18 napisał/a:
alternator w 6a12 wychodzi dołem


niestety :wink: wychodzi górą :wink:

dołem próbowałem i za nic się nie mieści ( z resztą zaraz dam foto relację tylko się wykąpię bo jestem cały czarny ) musiałem wytargac go górą .... dobrze że nie nabijałem klimy ponownie ... musiałem odpiąć przewód od klimy , zdjąć cały zbiorniczek od płynu hamulcowego ( i rozlewając płyn na wszystkie strony świata ) ... wszystkie mocowania alternatora i kolektora ssącego , przewód podciśnień serva ..... ogólnie masakra :| dosłownie nie ma gdzie włożyć ręki , tak wszystko jest upchane :|

ale mam go na wierzchu po długiej 3 godzinnej walce :lol: ... swoją drogą nic dziwnego że warsztaty tyle biorą za naprawę alternatorów :roll: ......

[ Dodano: 21-11-2010, 10:45 ]
1- zdejmujemy przednie koło od kierowcy


2- zdejmujemy palajstikową osłonę z boku silnika ( jest przykręcona na dwie śruby do belki (( nie obejdzie się bez urwania tych śrub ... niestety )) na dwie plajstikowe śrubki do osłony obok i do osłony pod silnikiem )


3- mamy alter prawie jak na dłoni :


4- odkręcamy dwie śrubki od napinacza alternatora :


5- pasek jest luźny :


6- rozłączmy akumulator , odkręcamy kabelki od alternatora i wtyczkę , odkręcamy dolną śrubę mocowania i jeszcze jedną która jest na górze :


7- alter jest teraz wolny .... prawie :lol: bo czeka nas teraz misja odkręcania wszystkiego co jest na górze


8- odkręcamy zbiorniczek od płynu hamulcowego ( wcześniej odlewając płyn ... ja tego nie zrobiłem i rozlało mi sie wszystko na glebę ) , odpinamy rurki od zbiorniczka i je zaciskamy , przewód podciśnieniowy od serwa odpinamy , przewód klimatyzacji ( ten duży ) odpinamy ... i tu jest problem bo jeżeli macie nabita klimę to 250 zł poszło sobie ot tak :lol: ... ja na szczęście nie nabijalem drugi raz i nie miałem żadnego problemu .... oczywiście w galu bez klimy takiego przewodu nie będzie ... wykręcamy mocowania alternatora i kolektora ssącego ( tu prozę przygotować kilka plastrów na rękę ) :


9- pozostało nam tylko podczepić alter pod jakąś linkę i wyciągnąć go do góry ... wychodzi bez problemu

wszystko zrobiłem używając kluczy nasadowych i płaskich w rozmiarach : 10 , 12 , 14 i 19 do odkręcenia koła + oczywiście kombinerki do zdjęcia zacisków na rurkach , porządna grzechotka ( najlepiej z jakimś przedłużeniem ) ... młotek naprawdę przydatne narzędzie

jeszcze zdjęcia naklejki alternatora :


misja naprawdę wymagająca cierpliwości ... podczas wyjmowania alternatora szły takie wiązanki ... dobrze że nikogo w pobliżu nie było :lol: , trzeba się przygotować na minimum 2,5 godziny grzebania w silniku 6A12 gdzie normalnie na świecie nie ma miejsca :wink:

może komuś się przyda ten opis (jak coś można go dodać do działu FAQ ... Owczar masz misję :wink: ) w szczególności że dotyczy silnika 6A12

ja tylko przyjdzie listonosz z paczką to zrobię fotorelację z naprawy alternatora

Pozdrawiam

liczner18 - 21-11-2010, 19:51

szpala85, dolem tez sie da moge sie z Toba zalozyc :) ....jest duuuuuzo mniej roboty.... mowiac dolem nie mialem na mysli calkiem pod spod autaa tylko w strone kola.... musi sie dac....

[ Dodano: 21-11-2010, 19:55 ]
na zdj nr 8 nawet widac ze trzeba jeszcze odkrecic lape trzymajaca alternator i chyba nbapinacz i by wyszlo.... jestem pewny na 1000000000000000000% ze wychodzi dolem bo sam go wyciagalem w zeszła zime przy kole wlasnie,,, bo sie zatrzymał podczas jazdy :twisted:

szpala85 - 23-11-2010, 19:47

wymieniłem regulator i dalej dupa :| ... nawet gorzej bo teraz ładowanie dochodzi do 20 volt :? ...... czy to oznacza że coś jeszcze jest padnięte ?
robertdg - 23-11-2010, 19:52

Sprawdź mase na silniku
szpala85 - 23-11-2010, 20:28

robertdg, znaczy się gdzie masę ? ten kabelek co wystaje z wiązki od alternatora i jest przykręcony razem ze śrubką ?


czy ten gruby ( czarno żółty) kabel co jest podłączony z kolektora do budy Gala ?

liczner18 - 23-11-2010, 20:54

moze slabe przejscie jest na kablu pradowym...przeczysc porzadnie kabel i wejscie na alternatorze.... chyba ze juz to zrobiles to zwracam honor :)
robertdg - 23-11-2010, 21:01

Masa co idzie z klemy akumulatora na karoserie a z karoserii na silnik/skrzynie, proponuje kablem z mostka rozruchowego zrobic prowizorke pomiarową, zapinasz krokodyl z mostka na minus akumulatora, drugi koniec na metalową część silnika, tylko tam gdzie będziesz wiedział że napewno będzie dobry styk, wziąść miernik w ręke i sprawdzić ładowanie na akumulatorze, jezeli pomoze proponuje kupić nowy kabel masowy i przykrecić pomiędzy karoserie i silnik
szpala85 - 24-11-2010, 22:31

robertdg, sprawdziłem masę i dalej to samo :| ..... pozostało mi tylko czekać na kuriera z używanym alternatorem z allegro ( 120 zł z wysyłką ) ... będę 80 zł w plecy za regulator :x
robertdg - 25-11-2010, 08:55

szpala85 napisał/a:
będę 80 zł w plecy za regulator :x
niekoniecznie, a nóż lepiej dmuchac na zimne, przydać się napewno przyda.
plecho1 - 25-11-2010, 11:18

Może to wina tego nowego rególatora. Jak masz tak wysokie napięcie to jakby rególator wogóle nie działał tylko miał zwarcie pomiędzy wzbudzeniem a szczotką dodatnią albo szczotką ujemną a masą ( w zależności od konstrukcji alternatora).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group