Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Błąd 23 i brak iskry na cewce!!!
Bruno - 20-11-2010, 15:01 Temat postu: [1G 90-94] Błąd 23 i brak iskry na cewce!!! Witam! Proszę o pomoc, zgasiłem samochód i już nie odpalił. Do tej pory jeździł normalnie. Sprawdziłem cewke i jest ok ale mimo to na drugim module po prawej stronie nie ma iskry, po przełożeniu kabli jest. Błąd jaki mi wyskakuje to 23, czujnik TDC, może on powodować brak iskry na cewce?!
zenek_bb - 21-11-2010, 01:12
tak, to czujnik na wałku rozrządu, jeżeli go odepniesz, nie odpalisz, jak by to opisać... to coś na wzór rozdzielacza zapłonu... mówiąc w dużym uproszczeniu
sprawdź kable i wtyczkę na nim, dociśnij spróbuj odpalić, jak nie to spróbuj podmienić z kimś, trzeba zdjąć tylko rurę ssącą i odkręcić 4ry śruby, pamiętaj że warto po jego wyjęciu (ewentualnym) zamontować go spowrotem na nowym oringu (30x3,5mm, koszt 20groszy)
[ Dodano: 21-11-2010, 01:14 ]
aha, w tym temacie znajdziesz jego zdjęcia, znajdziesz go przy rurze dolotu, po przeciwnej stronie jak rozrząd
Bruno - 21-11-2010, 16:38
Wielkie dzięki za odp. Mam jeszcze jedno pytanko czy ma ktoś na sprzedaż taki czujnik, oczywiście sprawny i za ile.
zenek_bb - 21-11-2010, 17:50
one ogólnie rzecz biorąc nie padają same z sie, spróbuj sprawdzić połączenie, wątpię żeby problem leżał w samym czujniku, natomiast jego podmianka pomoże w diagnozie, ale pierw popraw na nim wtyczkę, poruszaj kablami... może wtyczka przy ECU?
Bruno - 26-11-2010, 15:54
Wymieniłem czujnik ale nadal nie może załapać, świece wyczyszczone, akumulator naładowany i zero błędów. Czujnik musi być w jakimś konkretnym położeniu montowany w samochodzie, chodzi mi o jego łopatki?
zenek_bb - 26-11-2010, 16:20
tak, po stronie "łopatek" masz nacięcie, na łopatce z jednej strony też, ustawiasz znak do znaku, a rozrząd musi być ustawiony w tym momencie na TDC 1szego cylindra (tak jak byś zakładał nowy rozrząd)
jego odwrotne założenie skutkuje tylko lekko nie równą pracą na wolnych obrotach, więc to nie wina montażu... spróbuj sprawdzić wiązki, wtyczkę od niego, może kostki przy ECU... albo podmień ECU
[ Dodano: 26-11-2010, 16:22 ]
może Barteski z forum Ci pomoże, mieszka niedaleko Wrocka i ma warsztat...
karol - 27-11-2010, 13:33
Piszesz ze po zamianie kabli cewka daje iskre-ale ktorych?Jesli zasilajacych,to szukaj
przerwy na doprowadzeniu napiecia lub tranzystorze mocy-ja tak mialem po (OSTATNIEJ -juz wiecej nie popelnie tego bledu) wizycie u mechanika.
pozdr.
|
|
|