 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1G 90-94] Błąd 23 i brak iskry na cewce!!! |
Autor |
Wiadomość |
Bruno
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse G1 rok 93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 12 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 20-11-2010, 15:01 [1G 90-94] Błąd 23 i brak iskry na cewce!!!
|
|
|
Witam! Proszę o pomoc, zgasiłem samochód i już nie odpalił. Do tej pory jeździł normalnie. Sprawdziłem cewke i jest ok ale mimo to na drugim module po prawej stronie nie ma iskry, po przełożeniu kabli jest. Błąd jaki mi wyskakuje to 23, czujnik TDC, może on powodować brak iskry na cewce?! |
_________________ Zawsze na czas! |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 21-11-2010, 17:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-11-2010, 01:12
|
|
|
tak, to czujnik na wałku rozrządu, jeżeli go odepniesz, nie odpalisz, jak by to opisać... to coś na wzór rozdzielacza zapłonu... mówiąc w dużym uproszczeniu
sprawdź kable i wtyczkę na nim, dociśnij spróbuj odpalić, jak nie to spróbuj podmienić z kimś, trzeba zdjąć tylko rurę ssącą i odkręcić 4ry śruby, pamiętaj że warto po jego wyjęciu (ewentualnym) zamontować go spowrotem na nowym oringu (30x3,5mm, koszt 20groszy)
[ Dodano: 21-11-2010, 01:14 ]
aha, w tym temacie znajdziesz jego zdjęcia, znajdziesz go przy rurze dolotu, po przeciwnej stronie jak rozrząd |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Bruno
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse G1 rok 93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 12 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 21-11-2010, 16:38
|
|
|
Wielkie dzięki za odp. Mam jeszcze jedno pytanko czy ma ktoś na sprzedaż taki czujnik, oczywiście sprawny i za ile. |
_________________ Zawsze na czas! |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-11-2010, 17:50
|
|
|
one ogólnie rzecz biorąc nie padają same z sie, spróbuj sprawdzić połączenie, wątpię żeby problem leżał w samym czujniku, natomiast jego podmianka pomoże w diagnozie, ale pierw popraw na nim wtyczkę, poruszaj kablami... może wtyczka przy ECU? |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Bruno
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse G1 rok 93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 12 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 26-11-2010, 15:54
|
|
|
Wymieniłem czujnik ale nadal nie może załapać, świece wyczyszczone, akumulator naładowany i zero błędów. Czujnik musi być w jakimś konkretnym położeniu montowany w samochodzie, chodzi mi o jego łopatki? |
_________________ Zawsze na czas! |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-11-2010, 16:20
|
|
|
tak, po stronie "łopatek" masz nacięcie, na łopatce z jednej strony też, ustawiasz znak do znaku, a rozrząd musi być ustawiony w tym momencie na TDC 1szego cylindra (tak jak byś zakładał nowy rozrząd)
jego odwrotne założenie skutkuje tylko lekko nie równą pracą na wolnych obrotach, więc to nie wina montażu... spróbuj sprawdzić wiązki, wtyczkę od niego, może kostki przy ECU... albo podmień ECU
[ Dodano: 26-11-2010, 16:22 ]
może Barteski z forum Ci pomoże, mieszka niedaleko Wrocka i ma warsztat... |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
karol
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 1G 94r. 4G63
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 134 Skąd: Staromieście, pow. Częstochowa
|
Wysłany: 27-11-2010, 13:33
|
|
|
Piszesz ze po zamianie kabli cewka daje iskre-ale ktorych?Jesli zasilajacych,to szukaj
przerwy na doprowadzeniu napiecia lub tranzystorze mocy-ja tak mialem po (OSTATNIEJ -juz wiecej nie popelnie tego bledu) wizycie u mechanika.
pozdr. |
_________________ Mysle,wiec .... jeżdże. |
|
|
|
 |
|
|