To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Samoczynny wzrost obrotów silnika

sidorczuk - 24-11-2010, 16:47
Temat postu: [Cari 1.9TD] Samoczynny wzrost obrotów silnika
Witam serdecznie!

Szukałem na forum rozwiązania mojego problemu jednak żaden nie był w 100% podobny do objawów jakie zaobserwowałem w moim aucie...

Mianowicie, od dłuższego czasu zaobserwowałem wzrost obrotów silnika, gdy auto jest na biegu jałowym. Mniej więcej jak zawsze było około 800-850 obrotów tak rośnie do 1000-1100. Dzieje się tylko tak gdy silnik jest zimny, nierozgrzany. Potem wzrosty ustają i jest ok. Klima jest wyłączona, nawiew także, silnik nie ma żadnego dodatkowego obciążenia.

Nigdy wcześniej nie miałem z nim takich problemów, nawet zeszłej zimy gdzie było bardzo mroźno to odpalał bez problemu i obroty były na stałym poziomie 800-850.

Może ktoś wie co się dzieje z autem? Z góry wielkie dzięki za pomoc i pozdrawiam :)

Anonymous - 24-11-2010, 18:57

A czy przypadkiem nie włącz Ci się ssanie? Jak jest zimno to to przecież normalne w tym silniku...
sidorczuk - 25-11-2010, 12:41

ale to diesel nie benzyna...
robertdg - 25-11-2010, 14:08

Wygląda na to, że się naprawił, przy niskich temepraturach zmieniany jest kat wtrysku, przez co automatycznie obroty ida w góre, gdy silnik ciepły obroty spadaja.
kamir - 25-11-2010, 18:10

Czyli to normalne, że przy obecnych temperaturach gdy zapale zimny silnik przez około 30-50 sekund mam obroty rzędu około 1500 rpm ??
robertdg - 25-11-2010, 19:52

Tak to normalne.
kamir - 25-11-2010, 19:56

To mnie to cieszy, dziex
mitring - 25-11-2010, 20:05

kamir napisał/a:
przez około 30-50 sekund mam obroty rzędu około 1500 rpm ??
robertdg napisał/a:
Tak to normalne.

1500rpm to chyba jest średnio normalne 1000/1100 tak ale 1500 :roll:

Anonymous - 25-11-2010, 22:17

Obroty które są podwyższane przez ssanie można regulować o ile się nie mylę.
kamir - 26-11-2010, 08:29

A czy orientuje się ktoś jak to można wyregulować ??
robertdg - 26-11-2010, 08:47

Im niższe temperatury, tym bardziej potrafią być podbite obroty, auto dostaje wzbogacona mieszanke, wiec nie ma sie co dziwic, w niektórych autach obroty potrafia wskoczyc pod 2000 utrzymywac sie tak przez chwile, po czym zaczynaja powoli spadac i sie normowac w granicy 1200 RPM, po czym w nominalnym stanie unormowuja sie w granicy 800 RPM.

kamir, jeżeli wg Ciebie jest coś nie tak, zlec czyszczenie i sprawdzenie nastaw przepustnicy, jak potrzebna bedzie literatura, to wszelakie info dostepne jest w Manualu.

kamir - 26-11-2010, 09:01

robertdg, Szczerze pisząc sądziłem, że to właśnie kwestia temperatury bo w ciepłe dni nie ma takich sytuacji. I jak już wcześniej pisałem, gdy silnik "złapie" temperaturę obroty są na standardowym poziomie (około 800-850 rpm)
sidorczuk - 27-11-2010, 11:07

Wielkie dzięki :)

a czy wymiana filtra paliwa ma z tym coś wspólnego? Bo te objawy zaobserwowałem właśnie po wymianie tegoż filtra. Poza tym teraz podwyższone obroty są także przy ciepłym silniku. Więc nie wiem co to może być :(

pawelsonx - 27-11-2010, 13:17

co do td diesla wolne obroty powyżej 1000 w pompie lucas spowodowane są zapowietrzeniem pompy wtryskowej regulator nie działa wtedy poprawnie.

Diesel przy zimnym ma przesunięty kąt wtrysku (z pompa rozdzielczą) wiec obroty powinny spaść w dół bo zmieniony jest kąt a dawka paliwa jest ta sama.
Jeżeli obroty spadają (poniżej 750) w dół to ecu podbija je za pomocą zaworu na grodzi i mieszka ale jak dobrze kojarzę nie znaczne jak osiągną pewien pułap czyli chyba około 950 mieszek odpuszcza (w żle wyregulowanym dieslu zdarza się właśnie podbijanie i opuszczanie obrotów)
sidorczuk, czy po wymianie filtra odpowietrzyłeś pompę podobnym cyckiem jak od hamulców (zasada odpowietrzania pompujesz ręką wciskasz przycisk pompy i luzujesz odpowietrzacz ja uleci to zakręcasz i puszczasz przycisk pompy czynność powtarzasz kilka razy)

sidorczuk - 27-11-2010, 14:48

pawelsonx napisał/a:
sidorczuk, czy po wymianie filtra odpowietrzyłeś pompę podobnym cyckiem jak od hamulców (zasada odpowietrzania pompujesz ręką wciskasz przycisk pompy i luzujesz odpowietrzacz ja uleci to zakręcasz i puszczasz przycisk pompy czynność powtarzasz kilka razy)


Tak, pompę odpowietrzałem tak jak to opisałeś.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group