To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - ECU, brak ssania

krecik921 - 01-12-2010, 19:17
Temat postu: ECU, brak ssania
Witam, mam pytanie czy da sie samemu wymienić kompa w Cari 1,8 16v GLX ? A powodem tej wymiany jest brak ssania, krokowiec i przepustnica wyczyszczone więc zostaje ECU
Hugo - 01-12-2010, 21:07

krecik921 napisał/a:
powodem tej wymiany jest brak ssania, krokowiec i przepustnica wyczyszczone więc zostaje ECU
Niekoniecznie. Jest jeszcze 2 pinowy czujnik temperatury, który uruchamia ssanie, tzn. zwieksza dawkę paliwa na zimnym silniku, przez co rosną obroty. Można go sprawdzić.
KarolG - 01-12-2010, 23:28

mam podobny problem.. A gdzie ten czujnik się znajduje??
Hugo - 02-12-2010, 07:39

Nie wiem gdzie jest w tym silniku, ale pewnie jak w każdym będzie w okolicach czujnika 1 pinowego odpowiadającego za wskazania wskaźnika na desce rozdzielczej. 1 pinowy jest wkręcony w kolektor ssący, a ten 2 pinowy w głowicę z boku. Często po przeciwnej stronie rozrządu.

[ Dodano: 02-12-2010, 07:46 ]

Zaznaczony w czerwonej ramce.

krecik921 - 02-12-2010, 20:38

A jak ten czujnik sprawdzić ?
pawelsonx - 02-12-2010, 21:18

omomierzem
krecik921 - 07-12-2010, 09:32

Wymieniłem zapobiegawczo ten czujnik i samochód odpala troche szybciej, ale nadal nie ma wolnych obrotów gdy jest zimny. Co jeszcze może być uszkodzone?
Hugo - 08-12-2010, 20:24

Regulacja przepustnicy krok po kroku zrobiona?
krecik921 - 08-12-2010, 21:38

Krok po kroku tzn ?
Hugo - 10-12-2010, 15:25

Zgodnie z service manual'em.
krecik921 - 31-12-2010, 14:56

dawno tu nie zaglądałem bo Cari jeżdziła po mechanikach i jakoś zaden nic specjalnego nie zrobił. A teraz mam kilka pytań :) Jakie powinno być ciśnienie na cylindrach ? Czy ma ktoś ewentualnie na zbyciu sprawny silniczek bo w moim teoretycznie po prostu od gazu skonczyła sie głowica, ewentualnie czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co z tym fantem zrobić ?

I jeszcze jedna sprawa, wyczytałem na forum że to może być przekaźnik od pompy paliwa, rozkręciłem co trzeba i: 1. u mnie przekaźnik od pompy i od zapłonu są w jednej obudowie i mają jedną kostkę 2. jeśli dobrze wszystko pomierzyłem to nie ma zasilania na przekaźnik od zapłonu ( o dziwo samochód jak odpalii sie zagrzeje chodzi normalnie) co mogło sie sypnąć że to nie działa, bo powoli już zaczyna mi brakowac sił do tego samochodu

No i sie udało naprawić ;D po ogłoszeniu bankructwa postanowiłem sam coś zrobić z tym fantem i okazało sie że wystarczyło wyregulować zawory i samochód chodzi o niebo lepiej ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group