To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Chłodnica oleju.

reloop7 - 02-12-2010, 20:37
Temat postu: [1G 90-94] Chłodnica oleju.
Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy temat wiec proszę o wyrozumiałość :)
Jestem od niedawna posiadacza Eclipsy 1G. I od czasu do czasu gdy tylko mam chwile i możliwości to przeglądam swoje auto, ostatnio gdy dobrałem się do zbiornika od spryskiwaczy to zauważyłem zwisające przewody, najprawdopodobniej są to przewody chłodnicy oleju i co najciekawsze zwisały sobie a śladu po chłodnicy nie ma, i albo ktoś przed kupnem ja sprzedał bo podejrzewam ze jest warta parę złotych i chciał jeszcze zarobić. Odnośnie tego mam parę pytań:

1. Czy chłodnica była montowana właśnie w tym miejscy przy lewym błotniku?
2. Jeśli jeżdżę bez niej to czy może coś się stać poważnego?

Dodam ze świeci mi się check engine i kontrolka od temperatury oleju nie działa,ale z tego co się orientuje to ona jest przy filtrze oleju a nie przy chłodnicy.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam.

barteski - 02-12-2010, 23:23

reloop7, :shock: kontrolka od temperatury oleju nie działa :shock: nie działa bo takowej tam niema
skąd dokładnie jesteś zgadamy się jak znajdę chwile i oglądnę twoje ecli

wuerce - 02-12-2010, 23:24

1. Tak tamtędy biegną przewody do chłodnicy oleju która jest montowana przed główną chłodnicą.
2. Może się olej zagotować przy nieodpowiednim traktowaniu i wysokiej temp. zewnętrznej.
3. Kontrolki temp. oleju w ecli nie ma, na pewno chodzi ci o kontrolkę ciśnienia oleju. Czujnik jest w bloku do którego montowany jest filtr. Kosztuje parę złotych.

zenek_bb - 03-12-2010, 00:08

reloop7, spiknij się z barteskim, ma warsztat, zna się na ecli i sam posiada 3 sztuki (GS, GST i GSX w automacie) jak tylko ma czas i Ci zaoferował pomoc, leć do niego

wuerce, nie wiem gdzie wyczytałeś te pierdoły ale do chłodnicy oleju nie idą żadne przewody a jedynie węże, doprowadzający i doprowadzający olej, poza tym, wersje USA 6 boltów nie miały chłodnicy oleju, czasami miały olej chłodzony wodą (podstawka chłodząca pod filtrem) ale najczęściej nie miały go niczym chłodzonego, poza tym oba czujniki (czujnik ciśnienia oleju do wskaźnika opornościowy oraz przełącznik ciśnieniowy do kontrolki oleju) są wkręcone w podstawkę filtra oleju która jest przykręcona nie do bloku tylko do dużej pokrywy pompy oleju (tak się to fachowo nazywa) to jest część przykręcona do bloku, i czujnik ciśnienia oleju nie kosztuje parę złotych tylko kilkadziesiąt, przełącznik ciśnieniowy kosztuje parę złotych

reloop, nawet jakby pompa oleju nie działała, a w silniku nie miał byś oleju to i tak CE się nie zaświeci, chcę przez to powiedzieć że CE wskazuje że masz więcej problemów niż tylko porozglądać się dookoła auta i go nawoskować... trzeba zczytać błędy i sprawdzić co przy silniku nie gra!

bartek, napisz albo zadzwoń do mnie co to za błąd i czy ma zrobiony bypass zamiast chłodnicy naprawdę czy po prostu ma 6 bolta bez chłodnicy... a te kable to najprawdopodobniej kable od czujnika ciśnienia i przełącznika ciśnieniowego, podłącz i sprawdź ciśnienie oleju

pozdrawiam

wuerce - 03-12-2010, 10:47

zenek_bb napisał/a:
[...] wuerce, nie wiem gdzie wyczytałeś te pierdoły [...] i czujnik ciśnienia oleju nie kosztuje parę złotych tylko kilkadziesiąt, przełącznik ciśnieniowy kosztuje parę złotych [...]
pozdrawiam

e tam czepiasz się - jak dla mnie wąż też jest przewodem i dokładnie o to mi chodziło :)
a czujnik kosztuje na sklep.intercars.com.pl 10zł (firmy fae) odejmując rabat mm wychodzi około 8 zł - dla mnie to parę złotych, a nie kilkadziesiąt.
I nie napisałem, że czujnik jest w bloku tylko bloku do którego przykręcony jest filtr. Nie wiem jak się to fachowo nazywa, więc napisałem wg swojej najlepszej wiedzy.

Proszę bez takich długich cytatów niepotrzebnie, wtedy temat się rozłazi na milion stron. zenek

zenek_bb - 03-12-2010, 12:15

trzeba pisać tak by pytającego nie wprowadzić przypadkowo w błąd
reloop7 - 03-12-2010, 17:40

własnie sie zastanaiwąłem czy od cisnienia czy od temp. oleju jest, no ale strzelałem wczesniej, teraz juz wiem takze nie bede mylił ;)

Jesli była by mozliwosc to z ogromna checia bym podjechał bo mam pare pytan ;)

Tylko ze one były tam spiete opaska zaciskowa a chlodnicy nigdzie nie zauwazyłem ale moze dlatego ze tylko szybko "rzuciłem okiem" ;)

Wogole dzieki wielkie za pomoc, jestem mile zaskoczony ze tak szybko mi odp i z taka ogromna checia niesienia pomocy :)

[ Dodano: 04-12-2010, 15:21 ]
A jeszcze mam takie pytanie:
Jak jest z podłaczeniem tego czujnika? Jest jeden kabel czy moze dwa?
Bo mi zwisaja dwa a wtyczki nie ma i nie mam pojecia ktorego podpiac, robiłem kombinacje i jak podłaczylem jeden to wskazówka poszła do konca i opadała z czasem gdy silnik pracował, podpiałem dwa i to sam, podpiałem jeden to wogole nie drgneła.
I nie mam pojecia teraz ktory to kabel...

barteski - 05-12-2010, 11:47

reloop7, zobaczymy co to za kabelki podepniemy jak nie bedzie nic działac to sie je obetnie i do schowka wsadzisz :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group