Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Chłodnica oleju.
Autor Wiadomość
reloop7 
Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 60
Skąd: Bielany/Wrocław
Wysłany: 02-12-2010, 20:37   [1G 90-94] Chłodnica oleju.

Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy temat wiec proszę o wyrozumiałość :)
Jestem od niedawna posiadacza Eclipsy 1G. I od czasu do czasu gdy tylko mam chwile i możliwości to przeglądam swoje auto, ostatnio gdy dobrałem się do zbiornika od spryskiwaczy to zauważyłem zwisające przewody, najprawdopodobniej są to przewody chłodnicy oleju i co najciekawsze zwisały sobie a śladu po chłodnicy nie ma, i albo ktoś przed kupnem ja sprzedał bo podejrzewam ze jest warta parę złotych i chciał jeszcze zarobić. Odnośnie tego mam parę pytań:

1. Czy chłodnica była montowana właśnie w tym miejscy przy lewym błotniku?
2. Jeśli jeżdżę bez niej to czy może coś się stać poważnego?

Dodam ze świeci mi się check engine i kontrolka od temperatury oleju nie działa,ale z tego co się orientuje to ona jest przy filtrze oleju a nie przy chłodnicy.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 03-12-2010, 00:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 02-12-2010, 23:23   

reloop7, :shock: kontrolka od temperatury oleju nie działa :shock: nie działa bo takowej tam niema
skąd dokładnie jesteś zgadamy się jak znajdę chwile i oglądnę twoje ecli
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 03-12-2010, 00:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 02-12-2010, 23:24   

1. Tak tamtędy biegną przewody do chłodnicy oleju która jest montowana przed główną chłodnicą.
2. Może się olej zagotować przy nieodpowiednim traktowaniu i wysokiej temp. zewnętrznej.
3. Kontrolki temp. oleju w ecli nie ma, na pewno chodzi ci o kontrolkę ciśnienia oleju. Czujnik jest w bloku do którego montowany jest filtr. Kosztuje parę złotych.
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-12-2010, 00:08   

reloop7, spiknij się z barteskim, ma warsztat, zna się na ecli i sam posiada 3 sztuki (GS, GST i GSX w automacie) jak tylko ma czas i Ci zaoferował pomoc, leć do niego

wuerce, nie wiem gdzie wyczytałeś te pierdoły ale do chłodnicy oleju nie idą żadne przewody a jedynie węże, doprowadzający i doprowadzający olej, poza tym, wersje USA 6 boltów nie miały chłodnicy oleju, czasami miały olej chłodzony wodą (podstawka chłodząca pod filtrem) ale najczęściej nie miały go niczym chłodzonego, poza tym oba czujniki (czujnik ciśnienia oleju do wskaźnika opornościowy oraz przełącznik ciśnieniowy do kontrolki oleju) są wkręcone w podstawkę filtra oleju która jest przykręcona nie do bloku tylko do dużej pokrywy pompy oleju (tak się to fachowo nazywa) to jest część przykręcona do bloku, i czujnik ciśnienia oleju nie kosztuje parę złotych tylko kilkadziesiąt, przełącznik ciśnieniowy kosztuje parę złotych

reloop, nawet jakby pompa oleju nie działała, a w silniku nie miał byś oleju to i tak CE się nie zaświeci, chcę przez to powiedzieć że CE wskazuje że masz więcej problemów niż tylko porozglądać się dookoła auta i go nawoskować... trzeba zczytać błędy i sprawdzić co przy silniku nie gra!

bartek, napisz albo zadzwoń do mnie co to za błąd i czy ma zrobiony bypass zamiast chłodnicy naprawdę czy po prostu ma 6 bolta bez chłodnicy... a te kable to najprawdopodobniej kable od czujnika ciśnienia i przełącznika ciśnieniowego, podłącz i sprawdź ciśnienie oleju

pozdrawiam
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 03-12-2010, 10:47   

zenek_bb napisał/a:
[...] wuerce, nie wiem gdzie wyczytałeś te pierdoły [...] i czujnik ciśnienia oleju nie kosztuje parę złotych tylko kilkadziesiąt, przełącznik ciśnieniowy kosztuje parę złotych [...]
pozdrawiam

e tam czepiasz się - jak dla mnie wąż też jest przewodem i dokładnie o to mi chodziło :)
a czujnik kosztuje na sklep.intercars.com.pl 10zł (firmy fae) odejmując rabat mm wychodzi około 8 zł - dla mnie to parę złotych, a nie kilkadziesiąt.
I nie napisałem, że czujnik jest w bloku tylko bloku do którego przykręcony jest filtr. Nie wiem jak się to fachowo nazywa, więc napisałem wg swojej najlepszej wiedzy.

Proszę bez takich długich cytatów niepotrzebnie, wtedy temat się rozłazi na milion stron. zenek
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 03-12-2010, 12:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-12-2010, 12:15   

trzeba pisać tak by pytającego nie wprowadzić przypadkowo w błąd
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
reloop7 
Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 60
Skąd: Bielany/Wrocław
Wysłany: 03-12-2010, 17:40   

własnie sie zastanaiwąłem czy od cisnienia czy od temp. oleju jest, no ale strzelałem wczesniej, teraz juz wiem takze nie bede mylił ;)

Jesli była by mozliwosc to z ogromna checia bym podjechał bo mam pare pytan ;)

Tylko ze one były tam spiete opaska zaciskowa a chlodnicy nigdzie nie zauwazyłem ale moze dlatego ze tylko szybko "rzuciłem okiem" ;)

Wogole dzieki wielkie za pomoc, jestem mile zaskoczony ze tak szybko mi odp i z taka ogromna checia niesienia pomocy :)

[ Dodano: 04-12-2010, 15:21 ]
A jeszcze mam takie pytanie:
Jak jest z podłaczeniem tego czujnika? Jest jeden kabel czy moze dwa?
Bo mi zwisaja dwa a wtyczki nie ma i nie mam pojecia ktorego podpiac, robiłem kombinacje i jak podłaczylem jeden to wskazówka poszła do konca i opadała z czasem gdy silnik pracował, podpiałem dwa i to sam, podpiałem jeden to wogole nie drgneła.
I nie mam pojecia teraz ktory to kabel...
 
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 05-12-2010, 11:47   

reloop7, zobaczymy co to za kabelki podepniemy jak nie bedzie nic działac to sie je obetnie i do schowka wsadzisz :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.