 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1G 90-94] Chłodnica oleju. |
Autor |
Wiadomość |
reloop7
Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 60 Skąd: Bielany/Wrocław
|
Wysłany: 02-12-2010, 20:37 [1G 90-94] Chłodnica oleju.
|
|
|
Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy temat wiec proszę o wyrozumiałość
Jestem od niedawna posiadacza Eclipsy 1G. I od czasu do czasu gdy tylko mam chwile i możliwości to przeglądam swoje auto, ostatnio gdy dobrałem się do zbiornika od spryskiwaczy to zauważyłem zwisające przewody, najprawdopodobniej są to przewody chłodnicy oleju i co najciekawsze zwisały sobie a śladu po chłodnicy nie ma, i albo ktoś przed kupnem ja sprzedał bo podejrzewam ze jest warta parę złotych i chciał jeszcze zarobić. Odnośnie tego mam parę pytań:
1. Czy chłodnica była montowana właśnie w tym miejscy przy lewym błotniku?
2. Jeśli jeżdżę bez niej to czy może coś się stać poważnego?
Dodam ze świeci mi się check engine i kontrolka od temperatury oleju nie działa,ale z tego co się orientuje to ona jest przy filtrze oleju a nie przy chłodnicy.
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 03-12-2010, 00:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
barteski
Forumowicz
Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 264 Skąd: okolice WROCŁAWA
|
Wysłany: 02-12-2010, 23:23
|
|
|
reloop7, kontrolka od temperatury oleju nie działa nie działa bo takowej tam niema
skąd dokładnie jesteś zgadamy się jak znajdę chwile i oglądnę twoje ecli |
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 03-12-2010, 00:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wuerce
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 241 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 02-12-2010, 23:24
|
|
|
1. Tak tamtędy biegną przewody do chłodnicy oleju która jest montowana przed główną chłodnicą.
2. Może się olej zagotować przy nieodpowiednim traktowaniu i wysokiej temp. zewnętrznej.
3. Kontrolki temp. oleju w ecli nie ma, na pewno chodzi ci o kontrolkę ciśnienia oleju. Czujnik jest w bloku do którego montowany jest filtr. Kosztuje parę złotych. |
_________________ ... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92 |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-12-2010, 00:08
|
|
|
reloop7, spiknij się z barteskim, ma warsztat, zna się na ecli i sam posiada 3 sztuki (GS, GST i GSX w automacie) jak tylko ma czas i Ci zaoferował pomoc, leć do niego
wuerce, nie wiem gdzie wyczytałeś te pierdoły ale do chłodnicy oleju nie idą żadne przewody a jedynie węże, doprowadzający i doprowadzający olej, poza tym, wersje USA 6 boltów nie miały chłodnicy oleju, czasami miały olej chłodzony wodą (podstawka chłodząca pod filtrem) ale najczęściej nie miały go niczym chłodzonego, poza tym oba czujniki (czujnik ciśnienia oleju do wskaźnika opornościowy oraz przełącznik ciśnieniowy do kontrolki oleju) są wkręcone w podstawkę filtra oleju która jest przykręcona nie do bloku tylko do dużej pokrywy pompy oleju (tak się to fachowo nazywa) to jest część przykręcona do bloku, i czujnik ciśnienia oleju nie kosztuje parę złotych tylko kilkadziesiąt, przełącznik ciśnieniowy kosztuje parę złotych
reloop, nawet jakby pompa oleju nie działała, a w silniku nie miał byś oleju to i tak CE się nie zaświeci, chcę przez to powiedzieć że CE wskazuje że masz więcej problemów niż tylko porozglądać się dookoła auta i go nawoskować... trzeba zczytać błędy i sprawdzić co przy silniku nie gra!
bartek, napisz albo zadzwoń do mnie co to za błąd i czy ma zrobiony bypass zamiast chłodnicy naprawdę czy po prostu ma 6 bolta bez chłodnicy... a te kable to najprawdopodobniej kable od czujnika ciśnienia i przełącznika ciśnieniowego, podłącz i sprawdź ciśnienie oleju
pozdrawiam |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
wuerce
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 241 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 03-12-2010, 10:47
|
|
|
zenek_bb napisał/a: | [...] wuerce, nie wiem gdzie wyczytałeś te pierdoły [...] i czujnik ciśnienia oleju nie kosztuje parę złotych tylko kilkadziesiąt, przełącznik ciśnieniowy kosztuje parę złotych [...]
pozdrawiam |
e tam czepiasz się - jak dla mnie wąż też jest przewodem i dokładnie o to mi chodziło
a czujnik kosztuje na sklep.intercars.com.pl 10zł (firmy fae) odejmując rabat mm wychodzi około 8 zł - dla mnie to parę złotych, a nie kilkadziesiąt.
I nie napisałem, że czujnik jest w bloku tylko bloku do którego przykręcony jest filtr. Nie wiem jak się to fachowo nazywa, więc napisałem wg swojej najlepszej wiedzy.
Proszę bez takich długich cytatów niepotrzebnie, wtedy temat się rozłazi na milion stron. zenek |
_________________ ... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92 |
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 03-12-2010, 12:19, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-12-2010, 12:15
|
|
|
trzeba pisać tak by pytającego nie wprowadzić przypadkowo w błąd |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
reloop7
Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 60 Skąd: Bielany/Wrocław
|
Wysłany: 03-12-2010, 17:40
|
|
|
własnie sie zastanaiwąłem czy od cisnienia czy od temp. oleju jest, no ale strzelałem wczesniej, teraz juz wiem takze nie bede mylił
Jesli była by mozliwosc to z ogromna checia bym podjechał bo mam pare pytan
Tylko ze one były tam spiete opaska zaciskowa a chlodnicy nigdzie nie zauwazyłem ale moze dlatego ze tylko szybko "rzuciłem okiem"
Wogole dzieki wielkie za pomoc, jestem mile zaskoczony ze tak szybko mi odp i z taka ogromna checia niesienia pomocy
[ Dodano: 04-12-2010, 15:21 ]
A jeszcze mam takie pytanie:
Jak jest z podłaczeniem tego czujnika? Jest jeden kabel czy moze dwa?
Bo mi zwisaja dwa a wtyczki nie ma i nie mam pojecia ktorego podpiac, robiłem kombinacje i jak podłaczylem jeden to wskazówka poszła do konca i opadała z czasem gdy silnik pracował, podpiałem dwa i to sam, podpiałem jeden to wogole nie drgneła.
I nie mam pojecia teraz ktory to kabel... |
|
|
|
 |
barteski
Forumowicz
Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 264 Skąd: okolice WROCŁAWA
|
Wysłany: 05-12-2010, 11:47
|
|
|
reloop7, zobaczymy co to za kabelki podepniemy jak nie bedzie nic działac to sie je obetnie i do schowka wsadzisz |
|
|
|
 |
|
|