Pajero II - JAKI SILNIK 2.8TD,3.0V6,3.5V6 KTÓRY JEST BEZAWARYJNY!!!
raffik1 - 06-12-2010, 19:07 Temat postu: JAKI SILNIK 2.8TD,3.0V6,3.5V6 KTÓRY JEST BEZAWARYJNY!!! Witam wszystkich forumowiczów i jednocześnie proszę o rade mianowicie jestem na kupnie PajeroII nad tym czy long czy krótkie jeszcze sie zastanawiam ale najbardziej zależy mi na bezawaryjnym silniku i z moich informacji wynika że 3.5V6 204KM się zacierają 2.8TD 125KM pekają głowice 3.0V6 180KM zbiera najlepsze noty pytanie do was czy to sie potwierdza bardzo proszę o fachowe doradztwo ponieważ waszymi spostrzeżeniami bede się kierował prz kupnie z góry dziękuje i pozdrawiam.
Anonymous - 07-12-2010, 16:54
raffik1 napisał/a: | 3.5V6 204KM się zacierają 2.8TD 125KM pekają głowice |
Na te dwie przypadłości nie ma jakiejś reguły... Jeśli przestrzega się wymiany płynów i nie katuje się silnika na zimno oraz nie gania dieslem po autostradzie 150km/h przez 100km to te problemy nie powinny występować.
Janek__22 - 07-12-2010, 21:04
Ja bym proponował silnik 3.0 V6 12 lub 24 zaworowy. Ja mam osobiscie 12 zaworowy i jestem zadowolony. Co prawda silnik lubi bardzo paliwo ale jest fajny , fajnie chodzi zwłaszcza na jednym wydechu. Ja mam w automacie i powiem ze jest bardzo silny jeżeli chodzi o ciąganie czegoś ciężkiego albo o jazde w terenie to rewelacja . Jak sie trafi na silnik z większym przebiegiem to będzie troche oleju brał ale to nie jest jakaś wielka przeszkoda . Raz mi sie udało rozwalic ten silnik ale to tylko przez to że dużo jeździłem i długo na maksymalnych obrotach aż do odcięcia ciągle na odcinkach na czas w terenie .
Ale naprawde polecam ten silnik u mnie bardzo dużo katowania porządnego wytrzymał , po za tym że korbowód sie urwał nigdy nie miałem z nim żadnego problemu .
Majka - 08-12-2010, 10:43
Dziś mam natchnienie na odpisywanie. Na pytanie który silnik jest bezawaryjny to ty się chłopie odpowiedzi nie doczekasz. Bo na to pytanie nie ma odpowiedzi. Można przeprowadzić sondę co komu się zepsuło w jego motorze, jaki był koszt naprawy, jaka była dostępność części, ale to i tak nic ci nie da bo okaże się, że najlepiej jeździć rowerem lub chodzić na piechotę. Jednak gdy poczytasz sobie wątki na tym forum to przekonasz się, że motor w naszych pojarkach to wcale nie jedyna rzecz która się psuje. To co napisał poprzednik - dbany motor będzie chodził. A i tak za jakiś czas coś w nim wysiądzie i nie ważne czy to będzie benzyna czy diesel, automat czy manual, ES czy SS. To nieuchronne, jak w horrorze duch za drzwiami w kuchni. POZDRO
gołąb - 08-12-2010, 21:47
Ja mam 2.8 sam silnik-spoko na początku wymieniłem głowicę, a potem w zasadzie z silnikiem nic się nie działo. Ma przejechane sporo ponad 200 tysięcy km i oleju nie bierze....
Natomiast dokuczają mu jakieś dziwne akcje non stop typu zapowietrzanie się, albo coś....teraz też np. brakuje mu mocy i nie wiem za bardzo dlaczego, ale samo serce generalnie jest jak dzwon.
Faraonix - 08-12-2010, 22:17
Ja w swoim 2.8TD wymienilem glowice, kolo zamachowe i pompe wtryskowa, a w niej potem siemering, profilaktycznie uszczelnienia w turbosprezarce, a ostatnio termostat. Pozatym nie mam wiekszych problemow. Jest lancuch tak ze z rozrzadem mam spokoj. Wymieniam filtry, olej, swiece tak jak w kazdym aucie. Czekaja mnie tarcze i klocki w najblizszej przyszlosci. W mrozy gdzie 3 dni z rzedu jechalem 40km przez 4h spalil mi 15.3. Dzisiejsze tankowanie 14.2. Ale caly czas jezdze z napedem na 4 kapcie i odpalam auto rankiem 20 minut przed wyjsciem z domu.
diWhizZ - 09-12-2010, 19:11
Tak jak koledzy piszą, pękanie głowic to wina ułańskiej fantazji a nie przypadłość silnika.
Auta terenowe z prawdziwego zdarzenia nie służą do grzania ile wlezie po autostradzie. Nie dotyczy to tylko silnika ale całego przeniesienia napędu. Po za tym zobaczcie jak się zachowuje wskaźnik temperatury, kiedy dłuższy czas jedziemy 2-2,5 tys. obrotów a jak jeśli będziemy to robić w zakresie 3-4 tysięcy. Kolejny warunek to jakość płynów ustrojowych, gwarantuję, że na oleju z biedronki żadne auto nie da rady na dłuższą metę. Przypadłość dotycząca pompy paliwa przy 4M40, to standard w tym wypadku, po prostu trzeba zrobić - i to mnie niedługo czeka, ale z tym pojadę do dobrego pompiarza, mam wrażenie, że przy wymianie koła dwumasowego mechanik lekko mi przestawił pompę, zaczeły się problemy z odpalaniem i większy apetyt na paliwo.
Pawulon - 10-12-2010, 10:26
Czas opłacalności diesla już sie skończył, przy obecnej cenie paliwa, kosztów utrzymania diesla itd to benzyna jest bardziej opłacalna , a jak do tego jest gazolina to wogóle. na starcie kupno samego pajero w dieslu jest drozsze, awaria głowic pomp itd odrazu liczymy w tysiace. Faktyczne benzyna pali wiecej ale licząc te rózniece i tak benzyna jest na plus. Użytkuje dwa pajero z benzynowym i diesla silnkiem i wieksza frajda z jazdy benzyną dynamika i cisza w kabinie gratis
Tomasz Grochola - 13-12-2010, 21:48
Ja mam 2,8. W chwili kupna miał 233 tys. km na liczniku. Miał też padnięty simmering na wałku pompy wtryskowej (klasyka). Wymieniłem sam -jest miodzio. Zapala ZAWSZE od pierwszego strzału, nawet po kilkudniowym postoju przy temp. -7 C. (wiem, że to żaden mróz, ale w Irlandii trudno o większy). Spalanie 11 l na setkę przy włączonym 4x4 (jazda mieszana, czyli troszkę podmiejskich korków, troszkę trasy, odrobinka terenu, sporo parkotania na postoju) oraz 14 l / 100 km -jazda j/w plus dwutonowy rębak na zaczepie. Robię około tysiąca km na miesiąc. Poprawka: spojrzałem dzisiaj na przebieg i się okazuje, że na liczniku jest bez mała 248 tys. km, czyli że od lutego zeszłego roku przejechałem 15 tys. km.
Jeśli chodzi o odgłosy w kabinie, to dominuje METALICA
P.S. Nie jestem taki rozrzutny jak Faraonix -ja odpalam 15 min przed wyjściem z domu
diWhizZ - 13-12-2010, 23:48
Tomasz Grochola napisał/a: | Miał też padnięty simmering na wałku pompy wtryskowej (klasyka). Wymieniłem sam -jest miodzio. |
Masz może namiar na zakup simeringu ewentualnie rozmiary aby coś dobrać? Nie za bardzo mogę zostać na kilka dni z rozdłubanym czteronapędowcem wiec chciałbym sobie zgromadzić wszelkie części.
Ad. P.S. Odpalam 5 minut przed startem ale to tylko dla tego, że zamontowałem w blok silnika grzałkę
[ Dodano: 13-12-2010, 23:52 ]
Pawulon napisał/a: | Czas opłacalności diesla już sie skończył, (...) Faktyczne benzyna pali wiecej ale licząc te rózniece i tak benzyna jest na plus. Użytkuje dwa pajero z benzynowym i diesla silnkiem i wieksza frajda z jazdy benzyną dynamika i cisza w kabinie gratis |
Dynamika może i tak, opłacalność można polemizować, ale w trudniejszym terenie diesel robi o niebo lepiej bez strachu o popalone sprzęgła i zarżnięty silnik. Do wyższości benzyny nad dieslem w ternie nic mnie nie przekona, nawet "pińcet" konne wranglery.
Faraonix - 14-12-2010, 00:03
do 2.8 ma w ponizszym linku
http://cgi.ebay.ie/FRONT-...=item3363470e44
diWhizZ - 14-12-2010, 00:16
Dzięki, widzę też, że oryginalne zexela:
http://cgi.ebay.ie/SEAL-F...#ht_3040wt_1139
Faraonix - 14-12-2010, 19:07
Nie zauwazyles ze oba linki sa do tego samego sprzedawcy ? Gosc ma kilka roznych aukcji, roznia sie cena za towar i cena za przesylke, jak oba zsumujesz wychodzi i tak ta sama cena. Ja u niego kupilem i wszystko jest ok. Simering przyszedl oryginalny wraz z oringiem. Z przesylka niecale 20 euro. Jak poszukasz na forum to znajdziesz foto-story z wymiany.
diWhizZ - 14-12-2010, 20:35
Faraonix napisał/a: | Nie zauwazyles ze oba linki sa do tego samego sprzedawcy ? |
Oczywiście, wybrałem sobie z listy jego przedmiotów, tyle że połknąłem "ma" pomiędzy że a oryginalne W sumie to jednak ustawiłem się za kilka dni z najlepszym pompiarze w okolicy co się boschu specjalizuje, wymieni poustawia na aparaturze jak fabryka przykazała.
Tomasz Grochola - 14-12-2010, 23:02
No i mnie Faraonix uprzedził... Ja też kupiłem z eBay. Mój sprzedawca wysłał mi również szczegółową instrukcję.
|
|
|