Pajero II - przewody chłodnicy oleju 2,5 td
lukas 78 - 26-12-2010, 19:16 Temat postu: przewody chłodnicy oleju 2,5 td witam
mam maly problem z moim miskiem ...
cieknie mi olej z górnego przewodu chłodnicy oleju-przerdzewiał przewód .
Początkowo myślałem ,że to poszedł przewód od spryskiwaczy reflektorów i dlatego zostawia plamy jednak po przyjrzeniu się w dzień stwierdziłem ,ze jest to olej silnikowy.
Przy okazji wyczytałem ,że w podstawie filtra oleju jest termostat olejowy , który puszcza olej na chłodnicę przy okreslonej temperaturze. U mnie olej leci cały czas czy to zimny czy ciepły i myslę ,że mogę mieć walniety ten termostat.
Czy ten wyciek moze mieć związek z wymianą oleju i filtra? Z braku jakiegoś lepszego filtra w sklepie założyłem fitr jakiś chyba chiński wynalazek Japan Union. Wcześniejszy oryginał mitsubishi był trochę mniejszej średnicy. Niby ten który kupiłem katologowo pokrywał się z numerem mitsu jednak nie mam do niego przekonania i myślę ,że mógł coś schrzanić z ciśnieniem obiegu oleju.
Przewody już zamówione jednak ktoś może mi wytłumaczy na jakiej zasadzie działa ten termostat olejowy i jak za niego się zabrać.
dzieki z góry za zainteresowanie tematem
jabol66 - 20-01-2011, 16:49
Z tego co wiem to nie ma termostatu na chłodnice ale może się myle. Jeżeli chodzi zaś o filtr oleju to się nie martw są zamieniki robi ta sama firma że dwa rodzaje filtra opasują więc jeżeli katalogowo wszedł a nawet jest mniejszy to od tego nic mu nie będzie, jeżeli jest mniejszy to trzeba go zmieniać co 7 tyś a nie co 9 dla przykładu podaje
lukas 78 - 20-01-2011, 17:17
na temat termostatu oleju trafiłem tutaj
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=68246
tylko nie wiem czy opisywany termostat nie działa na zasadzie podwyższonego ciśnienia i wyższych obrotów a nie temperatury.
rico.1 - 20-01-2011, 21:25
lukas 78 napisał/a: | tylko nie wiem czy opisywany termostat nie działa na zasadzie podwyższonego ciśnienia i wyższych obrotów a nie temperatury. |
Dobrze kombinujesz
W sumie to po prostu zawór przepustowy, w Miśkach działa tak:
zimny olej - większe ciśnienie - przepuszcza część oleju bezposrednio do filtra (z częściowym pominięciem chłodnicy oleju)
gorący olej - mniejsze ciśnienie - większość lub całość oleju z pompy jest prowadzona przez chłodnicę do filtra oleju
opcji "odcięty obieg do chłodnicy oleju" tutaj nie ma
lukas 78 - 20-01-2011, 22:01
właśnie o takie coś mi chodziło
|
|
|