 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
przewody chłodnicy oleju 2,5 td |
Autor |
Wiadomość |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 26-12-2010, 19:16 przewody chłodnicy oleju 2,5 td
|
|
|
witam
mam maly problem z moim miskiem ...
cieknie mi olej z górnego przewodu chłodnicy oleju-przerdzewiał przewód .
Początkowo myślałem ,że to poszedł przewód od spryskiwaczy reflektorów i dlatego zostawia plamy jednak po przyjrzeniu się w dzień stwierdziłem ,ze jest to olej silnikowy.
Przy okazji wyczytałem ,że w podstawie filtra oleju jest termostat olejowy , który puszcza olej na chłodnicę przy okreslonej temperaturze. U mnie olej leci cały czas czy to zimny czy ciepły i myslę ,że mogę mieć walniety ten termostat.
Czy ten wyciek moze mieć związek z wymianą oleju i filtra? Z braku jakiegoś lepszego filtra w sklepie założyłem fitr jakiś chyba chiński wynalazek Japan Union. Wcześniejszy oryginał mitsubishi był trochę mniejszej średnicy. Niby ten który kupiłem katologowo pokrywał się z numerem mitsu jednak nie mam do niego przekonania i myślę ,że mógł coś schrzanić z ciśnieniem obiegu oleju.
Przewody już zamówione jednak ktoś może mi wytłumaczy na jakiej zasadzie działa ten termostat olejowy i jak za niego się zabrać.
dzieki z góry za zainteresowanie tematem |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 20-01-2011, 16:49
|
|
|
Z tego co wiem to nie ma termostatu na chłodnice ale może się myle. Jeżeli chodzi zaś o filtr oleju to się nie martw są zamieniki robi ta sama firma że dwa rodzaje filtra opasują więc jeżeli katalogowo wszedł a nawet jest mniejszy to od tego nic mu nie będzie, jeżeli jest mniejszy to trzeba go zmieniać co 7 tyś a nie co 9 dla przykładu podaje |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 20-01-2011, 17:17
|
|
|
na temat termostatu oleju trafiłem tutaj
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=68246
tylko nie wiem czy opisywany termostat nie działa na zasadzie podwyższonego ciśnienia i wyższych obrotów a nie temperatury. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 20-01-2011, 21:25
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | tylko nie wiem czy opisywany termostat nie działa na zasadzie podwyższonego ciśnienia i wyższych obrotów a nie temperatury. |
Dobrze kombinujesz
W sumie to po prostu zawór przepustowy, w Miśkach działa tak:
zimny olej - większe ciśnienie - przepuszcza część oleju bezposrednio do filtra (z częściowym pominięciem chłodnicy oleju)
gorący olej - mniejsze ciśnienie - większość lub całość oleju z pompy jest prowadzona przez chłodnicę do filtra oleju
opcji "odcięty obieg do chłodnicy oleju" tutaj nie ma |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 20-01-2011, 22:01
|
|
|
właśnie o takie coś mi chodziło |
|
|
|
 |
|
|