[92-96]Lancer CB0 - Check Engine
Koclus - 30-12-2010, 19:06 Temat postu: Check Engine Panowie pomóżcie, jutro miałem jechać na sylwestra, a Lancer mi siadł Na benzynie włączył się check i nie idzie ujechać autem, szarpie nim, na luzie powyzej 4 tysięcy się nie zakręci, próbowałem ECU zrestartować i uczyć go obrotów, ale po restarcie, odrazu się Check zapalił a obroty były stałe jakby ECU w ogóle nie zareagował na odłączenie od aku...już sam nie wiem.
Hornet - 30-12-2010, 19:40
A kody błędów odczytałeś ?
Koclus - 30-12-2010, 20:43
Gdybym miał kabel i program to napewno bym to zrobił, nikt ze znajomych nie ma czegoś takiego bo wszyscy tylko niemieckie auta ;/
idas - 31-12-2010, 00:09
Nie jest Ci potrzebny żaden kabel i program. Odczytać błędy możesz:
- zwykłą diodą led połączoną z rezystorkiem (ograniczającym prąd)
- diodą na 12V (najlepszy sposób)
- multimetrem cyfrowym
Tu masz wszystko opisane:
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#660989
Hornet - 31-12-2010, 17:02
Ja u siebie robię tak:
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Tu potrzeba tylko kawałka drucika
Koclus - 03-01-2011, 16:49
Hmm...póki co wymontowałem ECU z samochodu i sprawdzam te wasze kondesatorki, o których wyczytałem w poście wyżej. Mam tu zdjęcię:
Zdjęcie
nie wiem już sam co mu odwaliło, ma złą mieszanke, bardzo źle pali cewka, po przejechaniu 5km, spalił naprawdę bardzo dużo
tomekk - 03-01-2011, 18:18
Koclus napisał/a: | i sprawdzam te wasze kondesatorki, | jak je sprawdziłeś? masz multimetr z funkcją mierzenia pojemności? chłopie, elektrolit który w nich jest ma prawo po tylu latach wyschnąć lub się wylać co jest groźniejsze! zmień je! to tylko 2,50zł albo i mniej
Koclus - 03-01-2011, 19:13
Nie, nie sprawdzałem czy nie są wybulwione, bądź pękniete tak wymienie je jutro, bo niestety w tej wiosce, zwanej miastem każdy elektroniczny jest do 17 ;/ muszę je tylko wylutować gorzej jeśli to nie będzie to...
idas - 03-01-2011, 20:55
Jak wymienisz kondensatory, a check engine nadal będzie się zaświecał w trakcie jazdy to wtedy sprawdź co to za błąd wyświetla. W linku podanym przeze mnie masz wszystko jak na tacy opisane co i jak należy zrobić:-)
Hornet - 03-01-2011, 21:45
Uwaga! Na płytce od komputera ścieżki są z 2 stron !
Koclus - 04-01-2011, 15:13
Spokojnie ja sam nie będę tego robił, bo mi się za bardzo ręce trzesą mam przyjaciela elektronika, zna się na takich rzeczach to mi zrobi za browara, tylko musze te kondenatorki dorwać
Hornet - 04-01-2011, 19:12
Koclus napisał/a: | tylko musze te kondenatorki dorwać |
W każdym elektronicznym bez problemu.
Tu masz opis, nie pamiętam tylko czy pasowały te z opisu czy nie, ale pewnie gdzieś na forum jest napisane
http://mitsubishifan.webpark.pl/ (Dane naprawczo-regulacyjne->Kondensatory w ECU)
Koclus - 10-01-2011, 23:11
No i wymiana kondesatorów, które były wszystkie wybulwione dała wyraźną poprawe....w zapłonie ;P niestety, Check Engine świeci się cały czas, oddałem go do znajomego mechanika, pobawi się trochę, gdyż ja nie mam czasu. Ale fakt faktem, auto się w końcu kręci do odcięcią tak jak powinno od kupna ani razu tego nie zrobił ;P Niestety tryb awaryjny i związana z tym konsumpcja paliwa jest troszkę nieakcepotwalana ;P Po wszystkim napiszę, co się stało i jak zostało rozwiązane, dla przyszłych użytkowników
[ Dodano: 11-01-2011, 18:40 ]
Znajomy powiedział, że najprawdopodobniej przez strzały gazu poszedł przepływomierz, choć będę musiał sprawdzić tym waszym sposobem odczytywanie błędów z ECU, jako że on zajmuje się tylko niemcami i francuzami poza BMW i nie ma takiej możliwości Dioda 12V jest, jutro to zrobie Pytanie brzmi gdzie móglbym dostać taki przepływomierz, oczywiście poza ASO i najlepiej używany, bo nowy pewnie kosztuje dużo kasy a z moim doświadczeniem i brakiem pewności czy nie strzeli mu gaz, byłoby szkoda kasy po prostu wydawać na nowy.
[ Dodano: 11-01-2011, 18:45 ]
http://www.azjaparts.pl/13154,przeplywomierz.html
2200zł !? czy oni mają coś z głową ?
|
|
|