Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Check Engine
Autor Wiadomość
Koclus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 37
Skąd: Zawiercie
  Wysłany: 30-12-2010, 19:06   Check Engine

Panowie pomóżcie, jutro miałem jechać na sylwestra, a Lancer mi siadł :( Na benzynie włączył się check i nie idzie ujechać autem, szarpie nim, na luzie powyzej 4 tysięcy się nie zakręci, próbowałem ECU zrestartować i uczyć go obrotów, ale po restarcie, odrazu się Check zapalił a obroty były stałe jakby ECU w ogóle nie zareagował na odłączenie od aku...już sam nie wiem.
 
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-12-2010, 19:40   

A kody błędów odczytałeś ?
 
 
Koclus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 37
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 30-12-2010, 20:43   

Gdybym miał kabel i program to napewno bym to zrobił, nikt ze znajomych nie ma czegoś takiego bo wszyscy tylko niemieckie auta ;/
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 31-12-2010, 00:09   

Nie jest Ci potrzebny żaden kabel i program. Odczytać błędy możesz:
- zwykłą diodą led połączoną z rezystorkiem (ograniczającym prąd)
- diodą na 12V (najlepszy sposób)
- multimetrem cyfrowym
Tu masz wszystko opisane:
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#660989
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31-12-2010, 17:02   

Ja u siebie robię tak:
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

Tu potrzeba tylko kawałka drucika :)
 
 
Koclus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 37
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 03-01-2011, 16:49   

Hmm...póki co wymontowałem ECU z samochodu i sprawdzam te wasze kondesatorki, o których wyczytałem w poście wyżej. Mam tu zdjęcię:
Zdjęcie
nie wiem już sam co mu odwaliło, ma złą mieszanke, bardzo źle pali cewka, po przejechaniu 5km, spalił naprawdę bardzo dużo
 
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 03-01-2011, 18:18   

Koclus napisał/a:
i sprawdzam te wasze kondesatorki,
jak je sprawdziłeś? masz multimetr z funkcją mierzenia pojemności? chłopie, elektrolit który w nich jest ma prawo po tylu latach wyschnąć lub się wylać co jest groźniejsze! zmień je! to tylko 2,50zł albo i mniej
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
Koclus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 37
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 03-01-2011, 19:13   

Nie, nie ;) sprawdzałem czy nie są wybulwione, bądź pękniete :) tak wymienie je jutro, bo niestety w tej wiosce, zwanej miastem każdy elektroniczny jest do 17 ;/ muszę je tylko wylutować :P gorzej jeśli to nie będzie to...
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 03-01-2011, 20:55   

Jak wymienisz kondensatory, a check engine nadal będzie się zaświecał w trakcie jazdy to wtedy sprawdź co to za błąd wyświetla. W linku podanym przeze mnie masz wszystko jak na tacy opisane co i jak należy zrobić:-)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-01-2011, 21:45   

Uwaga! Na płytce od komputera ścieżki są z 2 stron !
 
 
Koclus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 37
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 04-01-2011, 15:13   

Spokojnie ;) ja sam nie będę tego robił, bo mi się za bardzo ręce trzesą :D mam przyjaciela elektronika, zna się na takich rzeczach to mi zrobi za browara, tylko musze te kondenatorki dorwać :)
 
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-01-2011, 19:12   

Koclus napisał/a:
tylko musze te kondenatorki dorwać


W każdym elektronicznym bez problemu.

Tu masz opis, nie pamiętam tylko czy pasowały te z opisu czy nie, ale pewnie gdzieś na forum jest napisane

http://mitsubishifan.webpark.pl/ (Dane naprawczo-regulacyjne->Kondensatory w ECU)
 
 
Koclus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 37
Skąd: Zawiercie
  Wysłany: 10-01-2011, 23:11   

No i wymiana kondesatorów, które były wszystkie wybulwione dała wyraźną poprawe....w zapłonie ;P niestety, Check Engine świeci się cały czas, oddałem go do znajomego mechanika, pobawi się trochę, gdyż ja nie mam czasu. Ale fakt faktem, auto się w końcu kręci do odcięcią tak jak powinno :) od kupna ani razu tego nie zrobił ;P Niestety tryb awaryjny i związana z tym konsumpcja paliwa jest troszkę nieakcepotwalana ;P Po wszystkim napiszę, co się stało i jak zostało rozwiązane, dla przyszłych użytkowników :)

[ Dodano: 11-01-2011, 18:40 ]
Znajomy powiedział, że najprawdopodobniej przez strzały gazu poszedł przepływomierz, choć będę musiał sprawdzić tym waszym sposobem odczytywanie błędów z ECU, jako że on zajmuje się tylko niemcami i francuzami poza BMW i nie ma takiej możliwości ;) Dioda 12V jest, jutro to zrobie :) Pytanie brzmi gdzie móglbym dostać taki przepływomierz, oczywiście poza ASO i najlepiej używany, bo nowy pewnie kosztuje dużo kasy a z moim doświadczeniem i brakiem pewności czy nie strzeli mu gaz, byłoby szkoda kasy po prostu wydawać na nowy.

[ Dodano: 11-01-2011, 18:45 ]
http://www.azjaparts.pl/13154,przeplywomierz.html

2200zł !? czy oni mają coś z głową ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.