Check Engine |
Autor |
Wiadomość |
Koclus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 30-12-2010, 19:06 Check Engine
|
|
|
Panowie pomóżcie, jutro miałem jechać na sylwestra, a Lancer mi siadł Na benzynie włączył się check i nie idzie ujechać autem, szarpie nim, na luzie powyzej 4 tysięcy się nie zakręci, próbowałem ECU zrestartować i uczyć go obrotów, ale po restarcie, odrazu się Check zapalił a obroty były stałe jakby ECU w ogóle nie zareagował na odłączenie od aku...już sam nie wiem. |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30-12-2010, 19:40
|
|
|
A kody błędów odczytałeś ? |
|
|
|
 |
Koclus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 30-12-2010, 20:43
|
|
|
Gdybym miał kabel i program to napewno bym to zrobił, nikt ze znajomych nie ma czegoś takiego bo wszyscy tylko niemieckie auta ;/ |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 31-12-2010, 00:09
|
|
|
Nie jest Ci potrzebny żaden kabel i program. Odczytać błędy możesz:
- zwykłą diodą led połączoną z rezystorkiem (ograniczającym prąd)
- diodą na 12V (najlepszy sposób)
- multimetrem cyfrowym
Tu masz wszystko opisane:
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#660989 |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Koclus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 03-01-2011, 16:49
|
|
|
Hmm...póki co wymontowałem ECU z samochodu i sprawdzam te wasze kondesatorki, o których wyczytałem w poście wyżej. Mam tu zdjęcię:
Zdjęcie
nie wiem już sam co mu odwaliło, ma złą mieszanke, bardzo źle pali cewka, po przejechaniu 5km, spalił naprawdę bardzo dużo |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 03-01-2011, 18:18
|
|
|
Koclus napisał/a: | i sprawdzam te wasze kondesatorki, | jak je sprawdziłeś? masz multimetr z funkcją mierzenia pojemności? chłopie, elektrolit który w nich jest ma prawo po tylu latach wyschnąć lub się wylać co jest groźniejsze! zmień je! to tylko 2,50zł albo i mniej |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
Koclus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 03-01-2011, 19:13
|
|
|
Nie, nie sprawdzałem czy nie są wybulwione, bądź pękniete tak wymienie je jutro, bo niestety w tej wiosce, zwanej miastem każdy elektroniczny jest do 17 ;/ muszę je tylko wylutować gorzej jeśli to nie będzie to... |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 03-01-2011, 20:55
|
|
|
Jak wymienisz kondensatory, a check engine nadal będzie się zaświecał w trakcie jazdy to wtedy sprawdź co to za błąd wyświetla. W linku podanym przeze mnie masz wszystko jak na tacy opisane co i jak należy zrobić:-) |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-01-2011, 21:45
|
|
|
Uwaga! Na płytce od komputera ścieżki są z 2 stron ! |
|
|
|
 |
Koclus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 04-01-2011, 15:13
|
|
|
Spokojnie ja sam nie będę tego robił, bo mi się za bardzo ręce trzesą mam przyjaciela elektronika, zna się na takich rzeczach to mi zrobi za browara, tylko musze te kondenatorki dorwać |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-01-2011, 19:12
|
|
|
Koclus napisał/a: | tylko musze te kondenatorki dorwać |
W każdym elektronicznym bez problemu.
Tu masz opis, nie pamiętam tylko czy pasowały te z opisu czy nie, ale pewnie gdzieś na forum jest napisane
http://mitsubishifan.webpark.pl/ (Dane naprawczo-regulacyjne->Kondensatory w ECU) |
|
|
|
 |
Koclus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 10-01-2011, 23:11
|
|
|
No i wymiana kondesatorów, które były wszystkie wybulwione dała wyraźną poprawe....w zapłonie ;P niestety, Check Engine świeci się cały czas, oddałem go do znajomego mechanika, pobawi się trochę, gdyż ja nie mam czasu. Ale fakt faktem, auto się w końcu kręci do odcięcią tak jak powinno od kupna ani razu tego nie zrobił ;P Niestety tryb awaryjny i związana z tym konsumpcja paliwa jest troszkę nieakcepotwalana ;P Po wszystkim napiszę, co się stało i jak zostało rozwiązane, dla przyszłych użytkowników
[ Dodano: 11-01-2011, 18:40 ]
Znajomy powiedział, że najprawdopodobniej przez strzały gazu poszedł przepływomierz, choć będę musiał sprawdzić tym waszym sposobem odczytywanie błędów z ECU, jako że on zajmuje się tylko niemcami i francuzami poza BMW i nie ma takiej możliwości Dioda 12V jest, jutro to zrobie Pytanie brzmi gdzie móglbym dostać taki przepływomierz, oczywiście poza ASO i najlepiej używany, bo nowy pewnie kosztuje dużo kasy a z moim doświadczeniem i brakiem pewności czy nie strzeli mu gaz, byłoby szkoda kasy po prostu wydawać na nowy.
[ Dodano: 11-01-2011, 18:45 ]
http://www.azjaparts.pl/13154,przeplywomierz.html
2200zł !? czy oni mają coś z głową ? |
|
|
|
 |
|