To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Zgasł i już nie odpala

Page_Hamilton - 02-01-2011, 09:04
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Zgasł i już nie odpala
Witam
Ostatnio mam problem z autem. Kiedy przyszły największe mrozy zszedłem do auta, aby je odśnieżyć i odpalić na trochę. Pochodził może z 5 min. i nagle zgasł. Potem już nie dało się go odpalić. Prąd jest, ale rozrusznik strasznie słabo kręci. Próbowałem odpalać z kabli z 2 różnych aut (i przewodów) ale nic to nie dało.
Próbowałem też ruszać kołem pasowym, ponoć jeśli nie drgnie, to silnik mógł zostać zatarty (ale nie wiem od czego).
Jakieś pomysły ? Znam przypadki zamarznięcia oparów benzyny w baku/przewodach, więc może to ? Jeśli tak, to jak się tego pozyć ?

carbon11 - 02-01-2011, 09:35

Słabe kręcenie rozrusznika wcale nie musi oznaczać że silnik się zaciera.
Nie napisałeś jednak czy udało Ci się przekręcić kołem pasowym :)
Sprawdzałeś poziom oleju??

Page_Hamilton - 02-01-2011, 09:37

Tak, olej był wymieniany w lipcu i jest go sporo. Koło pasowe nie rusza się za Chiny.
carbon11 - 02-01-2011, 09:39

Sprawdź rozrząd jeśli tam jest wszystko o.k to zatarcie jest bardzo prawdopodobne :(
Andrew - 02-01-2011, 09:53

Page_Hamilton rozrząd jest ok? Nie sądzę, że jest to zatarcie. Weź go na wyższy bieg i próbuj pchnąć, czy wał się będzie kręcił.
Page_Hamilton - 02-01-2011, 10:15

Rozrząd był wymieniany nie przezemnie, ale znowu nie zrobiłem aż tylu km.
Zbigi - 02-01-2011, 10:32

Page_Hamilton napisał/a:
Rozrząd był wymieniany nie przezenie, ale znowu nie zrobiłem aż tylu km.


Witaj
Mój kolega też miał taki sam problem. Okazało się, że padł alternator. Padło łożysko i tak go zblokowało, że nie dało przekręcić wałem. Zdjął pasek klinowy i wszystko zaczęło się kręcić.
Zdejmij pasek klinowy od alternatora. Nie pamiętam czy w galancie jest drugi pasek. To co napędza też sprawdź. Najlepiej zdejmij wtedy obydwa. No i na koniec zostaje pompa wody.

Andrew - 02-01-2011, 11:28

Sprawdź czy masz wogóle iskrę...
Owczar - 02-01-2011, 12:18

Cytat:
Rozrząd był wymieniany nie przezemnie, ale znowu nie zrobiłem aż tylu km.


Masz fakture i pewność, że licznik nie był kręcony?

Mi to wygląda na rozrząd. Odkręć korek wlewu oleju i zakręć i niech ktoś tam patrzy czy się kręci wałek rozrządu.

p_bladek - 02-01-2011, 21:25

Hmm a przypadkiem jak pasek rozrządu padnie to nie powinno być na odwrót, rozrusznik powinien zapitalac że hej. Spróbuj podac dodatkowa masę na silnik, może oryginalna sie urwała, wtedy rozrusznik bedzie kręcił jak przy rozładowanym aku i nie zapali.
carbon11 - 02-01-2011, 22:35

p_bladek napisał/a:
Hmm a przypadkiem jak pasek rozrządu padnie to nie powinno być na odwrót, rozrusznik powinien zapitalac że hej.


nie ma na to reguły.


Jednak warto jeszcze pościągać paski klinowe i wtedy spróbować zakręcić kołem pasowym na wale :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group