To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [ALL] - Wentylator, altelnator, falujące obroty

tttwm - 12-01-2011, 09:10
Temat postu: [ALL] - Wentylator, altelnator, falujące obroty
Witam,
Nie mogłem się zdecydować do którego z istniejących tematów dodać ten wątek, bo jest to składowa kilku więc założyłem nowy.

Jestem dopiero co po wymianie altenratora, bo w starym do widzenia powiedział regulator napięcia, ale problem wystąpił już chwilę przed wymianą gdy jeszcze stary był padnięty.

Silnik chodzi i na benzynie i na lpg ładnie i równo. Na aku mierzone napięcie wynosi ok 14,4 V. Nawet jak włączę długie ogrzewanie szybu dmuchawę itd to obroty lekko spadają, ale napięcie jest ok.
Problem zaczyna się gdy włączy się wentylator chłodnicy. Na czas gdy się on obraca obroty spadają o połowę. Zaznaczę że w tym czasie mam włączone tylko światła i dmuchawę na minimum mocy. Zmierzyłem napięcie na aku gdy włącza się wentylator i w chwili gdy chodzi tylko wentylator, nawiew w kabinie i światła napięcie spada do 13,4 V (mierzone na aku).

Jako że wczesniej tak nie było, to teraz też bym wolał aby tak nie było, bo wszystko się aż trzęsie od tak małych obrotów. Na alternatorze przed wymianą (jakiś tydzień przed) też zaczęło się tak dziać.

Gdzie szukać ??

tomekk - 13-01-2011, 13:16

jesteś w posiadaniu mulitimetru? mógłbyś sprawdzić jaki opór ma wentylator a jak wrócę do domu zobaczę ile ma mój. Ale wątpię że to wina wentylatora, prędzej może być coś z kablami...
autko nauczone wolnych obrotów? odpinałeś aku?

tttwm - 13-01-2011, 13:32

tomekk napisał/a:
mógłbyś sprawdzić jaki opór ma wentylator
Jak to zrobić??

tomekk napisał/a:
autko nauczone wolnych obrotów
- z racji tego że akumulator źle reaguje na ujemne temperatury wyjmuję go czasami na noc. nie uczyłem go wolnych obrotów, ale dodam że wcześniej, zanim problem wystąpił, nigdy go nie uczyłem wolnych obrotów i było ok.
karolgt - 13-01-2011, 23:29

to czas nauczyć raz a porządnie :)
i potem nie odpinaj akumulatora na noc bo potem znowu trzeba uczyć obrotów.

Opisy znajdziesz na forum.

tttwm - 14-01-2011, 08:15

Jak nauczyć to wiem, ok sprawdzę to w sobotę, ale podejrzewam że to nic nie da.
Nie wiem jak sprawdzić opór tego wentylatora.

Hare Krishna xD - 15-01-2011, 02:02

opornosc mierzysz na przewodach zasilajacych wentylator znajdujacy sie na chlodnicy i jest to wartosc mierzona w omach ( Ω ). innymi slowy wpinasz sie w kostke z przewodami idacymi do wentylatorka i odczytujesz na przyrzadzie opornosc. :wink:

ja na twoim miejscu sprawdzilbym czy wentylator obraca sie lekko bez zadnych oporow, bo to wlasnie przytarta panewka moze powodowac tak duzy pobor pradu :P

tttwm - 17-01-2011, 08:04

Ok, sprawdzę tą oporność. Tylko powiedz mi czy mam ją mierzyć poprostu gdy silnik chodzi czy akurat gdy obraca się wentylator??
qpal - 18-01-2011, 22:14

Czy aby dobrze czytam? Ktoś proponuje zmierzyć oporność silnika komutatorowego!!! Pozostaje tylko pogratulować.
tttwm - 19-01-2011, 08:15

qpal napisał/a:
Czy aby dobrze czytam? Ktoś proponuje zmierzyć oporność silnika komutatorowego!!! Pozostaje tylko pogratulować.
- a to nie jest tak że każde urządzenie ma opór??
Ok, ja w tej materii jestem bardziej niz zielony, ale jeśli ktoś mógł by napisać czy mierzenie tego oporu ma sens czy nie?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group