Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] - Wentylator, altelnator, falujące obroty
Autor Wiadomość
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-01-2011, 09:10   [ALL] - Wentylator, altelnator, falujące obroty

Witam,
Nie mogłem się zdecydować do którego z istniejących tematów dodać ten wątek, bo jest to składowa kilku więc założyłem nowy.

Jestem dopiero co po wymianie altenratora, bo w starym do widzenia powiedział regulator napięcia, ale problem wystąpił już chwilę przed wymianą gdy jeszcze stary był padnięty.

Silnik chodzi i na benzynie i na lpg ładnie i równo. Na aku mierzone napięcie wynosi ok 14,4 V. Nawet jak włączę długie ogrzewanie szybu dmuchawę itd to obroty lekko spadają, ale napięcie jest ok.
Problem zaczyna się gdy włączy się wentylator chłodnicy. Na czas gdy się on obraca obroty spadają o połowę. Zaznaczę że w tym czasie mam włączone tylko światła i dmuchawę na minimum mocy. Zmierzyłem napięcie na aku gdy włącza się wentylator i w chwili gdy chodzi tylko wentylator, nawiew w kabinie i światła napięcie spada do 13,4 V (mierzone na aku).

Jako że wczesniej tak nie było, to teraz też bym wolał aby tak nie było, bo wszystko się aż trzęsie od tak małych obrotów. Na alternatorze przed wymianą (jakiś tydzień przed) też zaczęło się tak dziać.

Gdzie szukać ??
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 13-01-2011, 13:16   

jesteś w posiadaniu mulitimetru? mógłbyś sprawdzić jaki opór ma wentylator a jak wrócę do domu zobaczę ile ma mój. Ale wątpię że to wina wentylatora, prędzej może być coś z kablami...
autko nauczone wolnych obrotów? odpinałeś aku?
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-01-2011, 13:32   

tomekk napisał/a:
mógłbyś sprawdzić jaki opór ma wentylator
Jak to zrobić??

tomekk napisał/a:
autko nauczone wolnych obrotów
- z racji tego że akumulator źle reaguje na ujemne temperatury wyjmuję go czasami na noc. nie uczyłem go wolnych obrotów, ale dodam że wcześniej, zanim problem wystąpił, nigdy go nie uczyłem wolnych obrotów i było ok.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-01-2011, 23:29   

to czas nauczyć raz a porządnie :)
i potem nie odpinaj akumulatora na noc bo potem znowu trzeba uczyć obrotów.

Opisy znajdziesz na forum.
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-01-2011, 08:15   

Jak nauczyć to wiem, ok sprawdzę to w sobotę, ale podejrzewam że to nic nie da.
Nie wiem jak sprawdzić opór tego wentylatora.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
Hare Krishna xD 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1.8 GTI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-01-2011, 02:02   

opornosc mierzysz na przewodach zasilajacych wentylator znajdujacy sie na chlodnicy i jest to wartosc mierzona w omach ( Ω ). innymi slowy wpinasz sie w kostke z przewodami idacymi do wentylatorka i odczytujesz na przyrzadzie opornosc. :wink:

ja na twoim miejscu sprawdzilbym czy wentylator obraca sie lekko bez zadnych oporow, bo to wlasnie przytarta panewka moze powodowac tak duzy pobor pradu :P
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-01-2011, 08:04   

Ok, sprawdzę tą oporność. Tylko powiedz mi czy mam ją mierzyć poprostu gdy silnik chodzi czy akurat gdy obraca się wentylator??
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 18-01-2011, 22:14   

Czy aby dobrze czytam? Ktoś proponuje zmierzyć oporność silnika komutatorowego!!! Pozostaje tylko pogratulować.
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-01-2011, 08:15   

qpal napisał/a:
Czy aby dobrze czytam? Ktoś proponuje zmierzyć oporność silnika komutatorowego!!! Pozostaje tylko pogratulować.
- a to nie jest tak że każde urządzenie ma opór??
Ok, ja w tej materii jestem bardziej niz zielony, ale jeśli ktoś mógł by napisać czy mierzenie tego oporu ma sens czy nie?
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.