ASX Techniczne - AS&G - dyskusja
Wedrowiec - 13-01-2011, 10:29 Temat postu: AS&G - dyskusja Może tutaj uda się podyskutować a nie w innych wątkach.
Z mojej strony 3 pytania na początek
- jak to jest z AS&G w obecnie sprzedawanych ASX'ach? Jest/ nie ma w ogóle / jest to opcja / jest jakiś podział w zależności od silnika/wersji?
- jedno z założeń uruchomienia to chyba nagrzany silnik - u mnie potrafi się włączyć po 2-3 minutach od odpalenia silnika, temp. na zewnątrz 3C (poniżej nigdy się nie odpalił), także silnik zimny - jak u Was to działa?
- ktoś pisał, że są dodatkowe wymagania tzn wcześniej jazda z prędkością powyżej X itp - u mnie w korku gdzie ruszam się co chwila o 2-3 metry silnik wyłącza się za każdym razem kiedy stanę (czyli potrafi kilka razy w ciągu minuty)
No i ogólne wrażenia - nie wiem jak to rzeczywiście przekłada się na spalanie ale ja póki co większego sensu np. przy jeżdzeniu w Wawie nie widzę - zazwyczaj staje się w korku na 1-5 sekund i znowu 2-3 metry do przodu. I tak co chwila.
Student - 13-01-2011, 11:07
Moim zdaniem w prawdziwym korku AS&G nigdy nie będzie oszczędniejsze od tradycyjnej jazdy, np. wczoraj w W-wie był fajny korek na wszyskich wyjazdówkach w stronę Marek i Legionowa z powodu stłuczki na M.Grota stanęły kolejne 3 mosty a co się dział na drogach to wolna amerykanka, sam nie wpóściłem z 10 samochodów które próbowały wymusić i ich kierowcy uważali się za ważniejszych od innych i bardziej niecierpliwych.
Odległość 3 km. 60min.
Wracając do AS&G
Zawsze mnie uczono że samochód podczas odpalania pali najwiecej, jak to jest??
W normalnym ruchu miejskim AS&G pewnie ma zalety ale w korku smiem wątpić.
krzychu - 13-01-2011, 11:21
Student napisał/a: |
Zawsze mnie uczono że samochód podczas odpalania pali najwiecej, jak to jest??
|
Pewnie chodziło o ssanie.
[ Dodano: 13-01-2011, 11:22 ]
Wedrowiec napisał/a: | u mnie potrafi się włączyć po 2-3 minutach od odpalenia silnika, temp. na zewnątrz 3C (poniżej nigdy się nie odpalił), także silnik zimny |
A w kabinie też masz zimno? System miał nie działać jeśli jest za zimno lub za gorąco w kabinie...
Student - 13-01-2011, 11:29
Krzychu nie chodzi o ssanie.
Podczas rozruchu chyba wtryskiwane jest więcej paliwa, (przydałby się jakiś wykres z pracy wtryskiwaczy)
krzychu - 13-01-2011, 11:48
Student napisał/a: | Krzychu nie chodzi o ssanie.
Podczas rozruchu chyba wtryskiwane jest więcej paliwa, (przydałby się jakiś wykres z pracy wtryskiwaczy) |
Ale po to są silniki zaprojektowane pod AS&G żeby parę problemów wyeliminować. Z tego co wiem MIVEC też jest potrzebny żeby silnik płynniej zapał (bez szarpnięć). Wtryskiwacze a raczej elektronika też jest na pewno inaczej zestrojona.
Student - 13-01-2011, 12:14
Proszę nadal o potwierdzenie tej tezy.
Cały czas karmią nas tym że AS&G i nie tylko to ekologia.
Jeżeli mam możliwość manipulacji statystyką tak jak to robią koropracje to przytaczam swoje spalanie z ostatniej wyprawy na sylwka w Carismie 1.9 DiD 140KM, 4.5l/100km przy czterech osobach i pełnym bagażniku.
Jak się ma AS&G do dynamicznej jazdy ?
Wedrowiec - 13-01-2011, 12:18
W kabinie zimno. Przejechałem całości jakieś 500m.
Tolekb - 13-01-2011, 16:01
Wedrowiec napisał/a: | - ktoś pisał, że są dodatkowe wymagania tzn wcześniej jazda z prędkością powyżej X itp - u mnie w korku gdzie ruszam się co chwila o 2-3 metry silnik wyłącza się za każdym razem kiedy stanę (czyli potrafi kilka razy w ciągu minuty)
|
W moim egzemplarzu również jest podobnie. Po przejechaniu w korku 5 metrów wyłączy silnik.
Co do zalet systemu i jazdy w korku jest to dla mnie irytujące takie włączanie i wyłączanie. Po kilku minutach palec sam wędruje na przycisk OFF. Natomiast co do płynnej jazdy po mieście jak najbardziej ok.
Krzychuuu - 13-01-2011, 16:35
Czyli co 5 metrów wrzucacie na skrzyni luz i puszczacie sprzęgło ? Nie wiem dokładnie jak to działa ponieważ jeszcze nie dostałem ASXa.
Wedrowiec - 13-01-2011, 20:32
Nie będę przecież 75% czasu jazdy (gdzie trwa to np 1-2h) trzymał nogi na wciśniętym sprzęgle - chyba by mi noga odpadła
mat777 - 13-01-2011, 22:45
à propos poruszanego tematu akumulatora i systemu Start/Stop
Znalazłem w sieci taki schemat do ASXa. Nic specjalnego ale może coś to wniesie do tematu.
Mitsubishi ASX - Technical image, 2011
Jakaś logika jest w tym systemie odzysku energii
Student - 14-01-2011, 06:55
Od standardowych różni się czujnikiem temperatury , który właśnie ma chronić przed opadem w celach i w skrajnych przypadkach rozsadzeniem akumulatora.
Dowodzi to tylko tezy, że system AS&G i inne tego typu skrajnie obciążają układ odpowiedzialny za rozruch i ładowanie.
Właśnie ciekaw jestem jak ECU obsłuży przypadek gdy akumulator nie zdąży się naładować (wg. światłych wyposażony jest w chip i czujniki które powinny dać mu takie informacje) i teoretycznie zabraknie mu prądu na ponowny rozruch, czy wtedy ECU uruchomi AS&G czy go zablokuje i wyłączy?
krzychu - 14-01-2011, 10:10
System powinien monitorować napięcie akumulator (co daje jakieś pojęcie o procencie naładowania akumulatora) i w przypadku niskiego stanu silnik nie zostanie zgaszony..
Co do obciążania to oczywiście ale dlatego zostały zastosowane mocniejsze komponenty. Zaczynasz szukać dziury w całym może dasz się wypowiedzieć czasowi bo sprawdza się taka zasada że na forach to zawsze najwięcej jest teoretyków że coś będzie złe (nie tylko na tym forum), a potem okazuje się że jednak coś jest ok. Pożyjemy zobaczymy.
Najważniejsze w tym temacie jest to że Mitsubishi nie starało się dołożyć AS&G tylko zrobiło wszystko od podstaw (najważniejszym elementem jest silnik który ma pewne konstrukcyjne zmiany). Na pewno też przeprowadzono szereg testów tego systemu...
Student - 14-01-2011, 10:28
Toć przecie Ja nie neguję tylko dyskutuję
Tak właśnie mi się nasunęło , dlaczego Mitsu nie daje AS&G do Outka, znacie odpowiedź?
krzychu - 14-01-2011, 10:36
Za pewne doda przy okazji większego liftu. A może dlatego że tylko niektóre z silników są przystosowane? Reszta nie?
|
|
|