Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
AS&G - dyskusja
Autor Wiadomość
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-01-2011, 10:29   AS&G - dyskusja

Może tutaj uda się podyskutować a nie w innych wątkach.

Z mojej strony 3 pytania na początek
- jak to jest z AS&G w obecnie sprzedawanych ASX'ach? Jest/ nie ma w ogóle / jest to opcja / jest jakiś podział w zależności od silnika/wersji?
- jedno z założeń uruchomienia to chyba nagrzany silnik - u mnie potrafi się włączyć po 2-3 minutach od odpalenia silnika, temp. na zewnątrz 3C (poniżej nigdy się nie odpalił), także silnik zimny - jak u Was to działa?
- ktoś pisał, że są dodatkowe wymagania tzn wcześniej jazda z prędkością powyżej X itp - u mnie w korku gdzie ruszam się co chwila o 2-3 metry silnik wyłącza się za każdym razem kiedy stanę (czyli potrafi kilka razy w ciągu minuty)

No i ogólne wrażenia - nie wiem jak to rzeczywiście przekłada się na spalanie ale ja póki co większego sensu np. przy jeżdzeniu w Wawie nie widzę - zazwyczaj staje się w korku na 1-5 sekund i znowu 2-3 metry do przodu. I tak co chwila.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 13-01-2011, 11:07   

Moim zdaniem w prawdziwym korku AS&G nigdy nie będzie oszczędniejsze od tradycyjnej jazdy, np. wczoraj w W-wie był fajny korek na wszyskich wyjazdówkach w stronę Marek i Legionowa z powodu stłuczki na M.Grota stanęły kolejne 3 mosty :lol: a co się dział na drogach to wolna amerykanka, sam nie wpóściłem z 10 samochodów które próbowały wymusić i ich kierowcy uważali się za ważniejszych od innych i bardziej niecierpliwych.
Odległość 3 km. 60min.
Wracając do AS&G
Zawsze mnie uczono że samochód podczas odpalania pali najwiecej, jak to jest??
W normalnym ruchu miejskim AS&G pewnie ma zalety ale w korku smiem wątpić.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-01-2011, 11:21   

Student napisał/a:

Zawsze mnie uczono że samochód podczas odpalania pali najwiecej, jak to jest??


Pewnie chodziło o ssanie.

[ Dodano: 13-01-2011, 11:22 ]
Wedrowiec napisał/a:
u mnie potrafi się włączyć po 2-3 minutach od odpalenia silnika, temp. na zewnątrz 3C (poniżej nigdy się nie odpalił), także silnik zimny


A w kabinie też masz zimno? System miał nie działać jeśli jest za zimno lub za gorąco w kabinie...
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 13-01-2011, 11:29   

Krzychu nie chodzi o ssanie.
Podczas rozruchu chyba wtryskiwane jest więcej paliwa, (przydałby się jakiś wykres z pracy wtryskiwaczy)
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-01-2011, 11:48   

Student napisał/a:
Krzychu nie chodzi o ssanie.
Podczas rozruchu chyba wtryskiwane jest więcej paliwa, (przydałby się jakiś wykres z pracy wtryskiwaczy)


Ale po to są silniki zaprojektowane pod AS&G żeby parę problemów wyeliminować. Z tego co wiem MIVEC też jest potrzebny żeby silnik płynniej zapał (bez szarpnięć). Wtryskiwacze a raczej elektronika też jest na pewno inaczej zestrojona.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 13-01-2011, 12:14   

Proszę nadal o potwierdzenie tej tezy.
Cały czas karmią nas tym że AS&G i nie tylko to ekologia.
Jeżeli mam możliwość manipulacji statystyką tak jak to robią koropracje to przytaczam swoje spalanie z ostatniej wyprawy na sylwka w Carismie 1.9 DiD 140KM, 4.5l/100km przy czterech osobach i pełnym bagażniku.

Jak się ma AS&G do dynamicznej jazdy ?
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-01-2011, 12:18   

W kabinie zimno. Przejechałem całości jakieś 500m.
 
 
Tolekb 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6 MIVEC (AS&G)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 8
Skąd: Otrębusy
Wysłany: 13-01-2011, 16:01   

Wedrowiec napisał/a:
- ktoś pisał, że są dodatkowe wymagania tzn wcześniej jazda z prędkością powyżej X itp - u mnie w korku gdzie ruszam się co chwila o 2-3 metry silnik wyłącza się za każdym razem kiedy stanę (czyli potrafi kilka razy w ciągu minuty)


W moim egzemplarzu również jest podobnie. Po przejechaniu w korku 5 metrów wyłączy silnik.
Co do zalet systemu i jazdy w korku jest to dla mnie irytujące takie włączanie i wyłączanie. Po kilku minutach palec sam wędruje na przycisk OFF. Natomiast co do płynnej jazdy po mieście jak najbardziej ok.
_________________
 
 
Krzychuuu 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 98
Skąd: Śląsk
Wysłany: 13-01-2011, 16:35   

Czyli co 5 metrów wrzucacie na skrzyni luz i puszczacie sprzęgło ? Nie wiem dokładnie jak to działa ponieważ jeszcze nie dostałem ASXa.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-01-2011, 20:32   

Nie będę przecież 75% czasu jazdy (gdzie trwa to np 1-2h) trzymał nogi na wciśniętym sprzęgle - chyba by mi noga odpadła ;)
 
 
mat777 
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 38
Skąd: śląskie
Wysłany: 13-01-2011, 22:45   

à propos poruszanego tematu akumulatora i systemu Start/Stop
Znalazłem w sieci taki schemat do ASXa. Nic specjalnego ale może coś to wniesie do tematu.

Mitsubishi ASX - Technical image, 2011



Jakaś logika jest w tym systemie odzysku energii :P
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 14-01-2011, 06:55   

Od standardowych różni się czujnikiem temperatury , który właśnie ma chronić przed opadem w celach i w skrajnych przypadkach rozsadzeniem akumulatora.
Dowodzi to tylko tezy, że system AS&G i inne tego typu skrajnie obciążają układ odpowiedzialny za rozruch i ładowanie.

Właśnie ciekaw jestem jak ECU obsłuży przypadek gdy akumulator nie zdąży się naładować (wg. światłych wyposażony jest w chip i czujniki które powinny dać mu takie informacje) i teoretycznie zabraknie mu prądu na ponowny rozruch, czy wtedy ECU uruchomi AS&G :lol: czy go zablokuje i wyłączy?
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-01-2011, 10:10   

System powinien monitorować napięcie akumulator (co daje jakieś pojęcie o procencie naładowania akumulatora) i w przypadku niskiego stanu silnik nie zostanie zgaszony..

Co do obciążania to oczywiście ale dlatego zostały zastosowane mocniejsze komponenty. Zaczynasz szukać dziury w całym może dasz się wypowiedzieć czasowi bo sprawdza się taka zasada że na forach to zawsze najwięcej jest teoretyków że coś będzie złe (nie tylko na tym forum), a potem okazuje się że jednak coś jest ok. Pożyjemy zobaczymy.

Najważniejsze w tym temacie jest to że Mitsubishi nie starało się dołożyć AS&G tylko zrobiło wszystko od podstaw (najważniejszym elementem jest silnik który ma pewne konstrukcyjne zmiany). Na pewno też przeprowadzono szereg testów tego systemu...
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 14-01-2011, 10:28   

Toć przecie Ja nie neguję tylko dyskutuję :lol: :lol:

Tak właśnie mi się nasunęło , dlaczego Mitsu nie daje AS&G do Outka, znacie odpowiedź?
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-01-2011, 10:36   

Za pewne doda przy okazji większego liftu. A może dlatego że tylko niektóre z silników są przystosowane? Reszta nie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.