To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.4 MIVEC] Rockford-Fosgate krok syntezy [ROZWIĄZANE - S

Mabel - 19-01-2011, 00:26
Temat postu: [II 2.4 MIVEC] Rockford-Fosgate krok syntezy [ROZWIĄZANE - S
Witam wszystkich!
Jestem szczęśliwym posiadaczem OII 2,4 ściągniętego z USA. Moje szczęście mąci jednak kilka szczegółów związanych z pochodzeniem tego samochodu, ale najbardziej doskwiera mi problem z niemożliwością złapania na radiu stacji, które nadają na parzystych częstotliwościach (np. łapie mi 94,7 ale już nie 94,8).
Wiem że jest to związane z krokiem syntezy i myślałem że prosta wymiana radia załatwi sprawę, ale okazało się że chyba nie...
Kupiłem na allegro radyjko R-F (jednostka CD/MP3/radio + panel), które wg sprzedającego pochodzi z samochodu rozbitego w Belgii. Władowałem więc system do swojego auta, a tu zonk - dalej łapie mi tylko nieparzyste stacje!

I teraz moje pytanie: czy europejskie outlandery mają inne radia (a ja kupiłem na allegro jakimś cudem radio z USA), czy radia R-F wszędzie są takie same, a krok syntezy zależy od ECU samochodu??? (lokalizacji czy czegoś takiego?).

Dla porządku, dodam iż numer części radia oryginalnego jak i kupionego na allegro jest taki sam: DY-6MW7U59-3

Wiem że w OI da się zmienić krok syntezy przez wlutowanie diody w odpowiednie miejsce płytki radia.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie/radę w tym temacie?
A może podrzuci ktoś jaki numer części ma Jego (europejskie) radio?

Pozdrawiam,
Mabel

13zbyszek13 - 19-01-2011, 09:31

Mabel napisał/a:
I teraz moje pytanie: czy europejskie outlandery mają inne radia (a ja kupiłem na allegro jakimś cudem radio z USA),


Myślę kolego że kupiłeś identyczne radyjko jak posiadasz czyli z wersji USA.

lexus - 19-01-2011, 10:06

Też tak myślę ,ja mam auto z Belgi i rocford działa po europejsku,.Kupiłeś radyjko na alledrogo też ze stanów :(
13zbyszek13 - 19-01-2011, 11:03

Mabel napisał/a:
które nadają na parzystych częstotliwościach (np. łapie mi 94,7 ale już nie 94,8).


Jest w ten sposób że europejskie radyjko wybiera fale co 0,05 Mhz a USA co 0,2 Mhz / właśnie po nieparzystych /.

Mabel - 19-01-2011, 18:43

No właśnie nie do końca jestem przekonany...
Radyjko już odesłałem, miało ten sam numer części co moje amerykańskie ALE inny panel przedni - dwa ostatnie przyciski u mnie to patrząc od lewej do prawej "PTY" i "SCAN". Tamten panel miał przyciski "PTY-SCAN" oraz "TP", tyle że po założeniu radyjka przyciski działały tak jak u mnie na radyjku US - czyli TP działało jako SCAN.
Z drugiej strony to "nowe" radyjko bez problemu od razu pogadało z moim tunerem satelitarnym, choć na panelu nie było zaznaczonych przycisków sat...

Może ktoś jednak zna numer części europejskiego radyjka rockford-fosgate???
Pozdrawiam,
Mabel

mitsu00 - 19-01-2011, 18:53

Mabel napisał/a:
Może ktoś jednak zna numer części europejskiego radyjka rockford-fosgate???
Pozdrawiam,
Mabel
Mogę ci sprzedać moje radyjko RF kompletne ze zmieniarką. Oczywiście jest to w 100% wersja europejska. Leży nieużywane w kartonie od ponad roku. Dziala idealnie, sprawdzane 2 tyg. temu.

[ Dodano: 19-01-2011, 19:10 ]
Mabel napisał/a:
Może ktoś jednak zna numer części europejskiego radyjka rockford-fosgate???
Wersja europejska ma nr kończący sie na -4.
13zbyszek13 - 19-01-2011, 20:20

Mabel napisał/a:
Mabel


mitsu00 to jest porządna firma możesz mu zaufać.

Mabel - 28-01-2011, 17:39

No i koledzy przekonałem się na własnej skórze, że sprawa nie jest tak prosta i oczywista jak się zdawało.

Kupiłem drugie radio - tym razem z końcówką -4

Załączyłem je po raz pierwszy i jakaż była moja radość - radio łapało parzyste stacje, dostępne były ustawienia AF, CT itp itd (dłuższe wciśnięcie przycisku "tune").
Odłączyłem radyjko, gdyż postanowiłem wszystko rano ładnie sobie po jasności poskładać.
Wracam rano, podłączam radio, skręcam plastiki... Zadowolony włączam radyjko, a tu DUPA ZBITA - radio, które jeszcze wczoraj było europejskie, już zdążyło się przestawić na US. Łapie tylko nieparzyste, z opcji dostępne jest tylko "SCV" i zaczął działać tuner satelitarny.

Tak więc - lokalizacja "mieszka" w ECU. Rozkręciłem oba radyjka i porównałem płyty główne. Hardware'owo są takie same.

I w tym momencie, chciałem znowu Was poprosić o pomoc: czy znacie serwis Mitsubishi w Polsce (niekoniecznie ASO), który byłby w stanie ugryźć temat? Na rosyjskim forum out-club.ru jeden kolega zaproponował mi zmianę oprogramowania wysyłkowo za 100$, jak się jednak domyślacie wolałbym nie ryzykować.

A może jest ktoś z Podkarpacia, kto pozwoliłby mi na chwilę włożyć moje radyjko do jego Outlandera (tylko żeby się przestawiło na EUR). Być może jeśli go nie będę odłączał od zasilania to się nie pozmienia?

Pozdrawiam,
Mabel

joachim69 - 28-01-2011, 21:37

a jak go wyciągniesz do kogoś z auta nie rozłączając zasilania :wink: :wink:
a co mówią w aso?

Muciek - 28-01-2011, 21:47

Normalnie, tylko przeprogramuje na wersję Europejską i wsadzi do swojego i nie będzie odłączać zasilania (u siebie) wtedy będzie okej. Tak wynika z opisów kolegi :)
joachim69 - 28-01-2011, 22:30

będzie ok do pierwszego spadku napięcia ;)
Muciek - 28-01-2011, 23:18

No to na pewno, ale być może jest to jedyne rozwiązanie, a bynajmniej jedyne najtańsze.
tomekrvf - 28-01-2011, 23:55

Niestety nie ma tutaj skutecznego rozwiązania. Samochodem zarządza ETACS w którym zakodowane są dane o samochodzie (dosłownie opisują każdy szczegół wyposazenia) i nie ważne co robisz to przy pierwszej komunikacji ETACS wysyła do radia i innych ECU w jakim samochodzie się znajdują.
Problem z kodowaniem ETACS jest taki że teoretycznie mozesz go otworzyć w prostym edytorze tekstowym ale w środku jest baaardzo długa linia cyfer i liter i nie wiadomo co jest do czego.

andrzejGb - 29-01-2011, 00:19

z tego co koledzy piszą wynikało by ze podłaczenie ROF-chńczyka w MOII z USA spowoduje zmianę kroku syntezy w ROF na amerykańską czyli nieparzyste końcówki- 91,1, 91,3 1!!!!???

mam pytanie co to jest ETACS oraz ECU

Mabel - 29-01-2011, 00:49

Heh, no właśnie z tym ETACS cały problem... Zmienić się to da na pewno, tylko trzeba wiedzieć co i gdzie wpisać, dlatego potrzebuję dobrego elektronika. Ustawienia siedzą podobno w ETACS -> Coding -> Coding Information & Copy, tylko trzeba je jeszcze z tamtąd wyciągnąć, zmienić i wpisać...

Jeśli chodzi o ASO, to oczywiście nic nie wiedzą, serwisant w RM Filipowicz zaproponował mi zmianę radia na europejskie (a miałem o nich takie dobre zdanie...). Na razie napisałem do dilera u którego kupiłem samochód w USA, może kolesie się zepną i coś mi odpiszą ;)

Rockford-Fosgate odpisał mi że oni tego nie mogą zmienić, gdyż radio programowane jest na samym końcu procesu produkcyjnego :(

AndrzejGb -> Jeeli chińczyk nie gaworzy z samochodem, to IMHO powinien śmigać aż miło, ale to są tylko moje domysły. Prawda jest taka, że o ile nie spróbujesz, to się nie dowiesz. Poczytaj o tej stacji co ludzie piszą - czy można z niej zmieniać ustawienia samochodu, bo jeśli "gada" z bryką (np. podgłasza radio jak szybciej jedziesz), to najprawdopodobniej ustawi się na hamerykański (chyba że w menu można samemu zmienić na eur).

ECU to Engine Control Unit - komputer silnika
ETACS to Electronic Total Automobile Control System, czyli elektroniczny manager Twojego samochodu. Ma zapisaną konfigurację samochodu i momo że na stronie mitsubishi opisany jest dość prosto, to na razie nie spotkałem elektronika w Polsce, który by w tym umiał grzebać (mam nadzieję że ktoś taki istnieje).
Pzdr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group