[II 2.4 MIVEC] Rockford-Fosgate krok syntezy [ROZWIĄZANE - S |
Autor |
Wiadomość |
Mabel
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 32 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 19-01-2011, 00:26 [II 2.4 MIVEC] Rockford-Fosgate krok syntezy [ROZWIĄZANE - S
|
|
|
Witam wszystkich!
Jestem szczęśliwym posiadaczem OII 2,4 ściągniętego z USA. Moje szczęście mąci jednak kilka szczegółów związanych z pochodzeniem tego samochodu, ale najbardziej doskwiera mi problem z niemożliwością złapania na radiu stacji, które nadają na parzystych częstotliwościach (np. łapie mi 94,7 ale już nie 94,8).
Wiem że jest to związane z krokiem syntezy i myślałem że prosta wymiana radia załatwi sprawę, ale okazało się że chyba nie...
Kupiłem na allegro radyjko R-F (jednostka CD/MP3/radio + panel), które wg sprzedającego pochodzi z samochodu rozbitego w Belgii. Władowałem więc system do swojego auta, a tu zonk - dalej łapie mi tylko nieparzyste stacje!
I teraz moje pytanie: czy europejskie outlandery mają inne radia (a ja kupiłem na allegro jakimś cudem radio z USA), czy radia R-F wszędzie są takie same, a krok syntezy zależy od ECU samochodu??? (lokalizacji czy czegoś takiego?).
Dla porządku, dodam iż numer części radia oryginalnego jak i kupionego na allegro jest taki sam: DY-6MW7U59-3
Wiem że w OI da się zmienić krok syntezy przez wlutowanie diody w odpowiednie miejsce płytki radia.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie/radę w tym temacie?
A może podrzuci ktoś jaki numer części ma Jego (europejskie) radio?
Pozdrawiam,
Mabel |
Ostatnio zmieniony przez Mabel 03-07-2012, 21:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 19-01-2011, 09:31
|
|
|
Mabel napisał/a: | I teraz moje pytanie: czy europejskie outlandery mają inne radia (a ja kupiłem na allegro jakimś cudem radio z USA), |
Myślę kolego że kupiłeś identyczne radyjko jak posiadasz czyli z wersji USA. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-01-2011, 10:06
|
|
|
Też tak myślę ,ja mam auto z Belgi i rocford działa po europejsku,.Kupiłeś radyjko na alledrogo też ze stanów |
_________________
 |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 19-01-2011, 11:03
|
|
|
Mabel napisał/a: | które nadają na parzystych częstotliwościach (np. łapie mi 94,7 ale już nie 94,8). |
Jest w ten sposób że europejskie radyjko wybiera fale co 0,05 Mhz a USA co 0,2 Mhz / właśnie po nieparzystych /. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
Mabel
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 32 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 19-01-2011, 18:43
|
|
|
No właśnie nie do końca jestem przekonany...
Radyjko już odesłałem, miało ten sam numer części co moje amerykańskie ALE inny panel przedni - dwa ostatnie przyciski u mnie to patrząc od lewej do prawej "PTY" i "SCAN". Tamten panel miał przyciski "PTY-SCAN" oraz "TP", tyle że po założeniu radyjka przyciski działały tak jak u mnie na radyjku US - czyli TP działało jako SCAN.
Z drugiej strony to "nowe" radyjko bez problemu od razu pogadało z moim tunerem satelitarnym, choć na panelu nie było zaznaczonych przycisków sat...
Może ktoś jednak zna numer części europejskiego radyjka rockford-fosgate???
Pozdrawiam,
Mabel |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 19-01-2011, 18:53
|
|
|
Mabel napisał/a: | Może ktoś jednak zna numer części europejskiego radyjka rockford-fosgate???
Pozdrawiam,
Mabel | Mogę ci sprzedać moje radyjko RF kompletne ze zmieniarką. Oczywiście jest to w 100% wersja europejska. Leży nieużywane w kartonie od ponad roku. Dziala idealnie, sprawdzane 2 tyg. temu.
[ Dodano: 19-01-2011, 19:10 ]
Mabel napisał/a: | Może ktoś jednak zna numer części europejskiego radyjka rockford-fosgate??? | Wersja europejska ma nr kończący sie na -4. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 19-01-2011, 20:20
|
|
|
mitsu00 to jest porządna firma możesz mu zaufać. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
Mabel
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 32 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 28-01-2011, 17:39
|
|
|
No i koledzy przekonałem się na własnej skórze, że sprawa nie jest tak prosta i oczywista jak się zdawało.
Kupiłem drugie radio - tym razem z końcówką -4
Załączyłem je po raz pierwszy i jakaż była moja radość - radio łapało parzyste stacje, dostępne były ustawienia AF, CT itp itd (dłuższe wciśnięcie przycisku "tune").
Odłączyłem radyjko, gdyż postanowiłem wszystko rano ładnie sobie po jasności poskładać.
Wracam rano, podłączam radio, skręcam plastiki... Zadowolony włączam radyjko, a tu DUPA ZBITA - radio, które jeszcze wczoraj było europejskie, już zdążyło się przestawić na US. Łapie tylko nieparzyste, z opcji dostępne jest tylko "SCV" i zaczął działać tuner satelitarny.
Tak więc - lokalizacja "mieszka" w ECU. Rozkręciłem oba radyjka i porównałem płyty główne. Hardware'owo są takie same.
I w tym momencie, chciałem znowu Was poprosić o pomoc: czy znacie serwis Mitsubishi w Polsce (niekoniecznie ASO), który byłby w stanie ugryźć temat? Na rosyjskim forum out-club.ru jeden kolega zaproponował mi zmianę oprogramowania wysyłkowo za 100$, jak się jednak domyślacie wolałbym nie ryzykować.
A może jest ktoś z Podkarpacia, kto pozwoliłby mi na chwilę włożyć moje radyjko do jego Outlandera (tylko żeby się przestawiło na EUR). Być może jeśli go nie będę odłączał od zasilania to się nie pozmienia?
Pozdrawiam,
Mabel |
|
|
|
 |
joachim69
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-01-2011, 21:37
|
|
|
a jak go wyciągniesz do kogoś z auta nie rozłączając zasilania
a co mówią w aso? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 28-01-2011, 21:47
|
|
|
Normalnie, tylko przeprogramuje na wersję Europejską i wsadzi do swojego i nie będzie odłączać zasilania (u siebie) wtedy będzie okej. Tak wynika z opisów kolegi |
|
|
|
 |
joachim69
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-01-2011, 22:30
|
|
|
będzie ok do pierwszego spadku napięcia |
_________________
 |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 28-01-2011, 23:18
|
|
|
No to na pewno, ale być może jest to jedyne rozwiązanie, a bynajmniej jedyne najtańsze. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-01-2011, 23:55
|
|
|
Niestety nie ma tutaj skutecznego rozwiązania. Samochodem zarządza ETACS w którym zakodowane są dane o samochodzie (dosłownie opisują każdy szczegół wyposazenia) i nie ważne co robisz to przy pierwszej komunikacji ETACS wysyła do radia i innych ECU w jakim samochodzie się znajdują.
Problem z kodowaniem ETACS jest taki że teoretycznie mozesz go otworzyć w prostym edytorze tekstowym ale w środku jest baaardzo długa linia cyfer i liter i nie wiadomo co jest do czego. |
_________________
 |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 29-01-2011, 00:19
|
|
|
z tego co koledzy piszą wynikało by ze podłaczenie ROF-chńczyka w MOII z USA spowoduje zmianę kroku syntezy w ROF na amerykańską czyli nieparzyste końcówki- 91,1, 91,3 1!!!!???
mam pytanie co to jest ETACS oraz ECU |
|
|
|
 |
Mabel
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 32 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 29-01-2011, 00:49
|
|
|
Heh, no właśnie z tym ETACS cały problem... Zmienić się to da na pewno, tylko trzeba wiedzieć co i gdzie wpisać, dlatego potrzebuję dobrego elektronika. Ustawienia siedzą podobno w ETACS -> Coding -> Coding Information & Copy, tylko trzeba je jeszcze z tamtąd wyciągnąć, zmienić i wpisać...
Jeśli chodzi o ASO, to oczywiście nic nie wiedzą, serwisant w RM Filipowicz zaproponował mi zmianę radia na europejskie (a miałem o nich takie dobre zdanie...). Na razie napisałem do dilera u którego kupiłem samochód w USA, może kolesie się zepną i coś mi odpiszą
Rockford-Fosgate odpisał mi że oni tego nie mogą zmienić, gdyż radio programowane jest na samym końcu procesu produkcyjnego
AndrzejGb -> Jeeli chińczyk nie gaworzy z samochodem, to IMHO powinien śmigać aż miło, ale to są tylko moje domysły. Prawda jest taka, że o ile nie spróbujesz, to się nie dowiesz. Poczytaj o tej stacji co ludzie piszą - czy można z niej zmieniać ustawienia samochodu, bo jeśli "gada" z bryką (np. podgłasza radio jak szybciej jedziesz), to najprawdopodobniej ustawi się na hamerykański (chyba że w menu można samemu zmienić na eur).
ECU to Engine Control Unit - komputer silnika
ETACS to Electronic Total Automobile Control System, czyli elektroniczny manager Twojego samochodu. Ma zapisaną konfigurację samochodu i momo że na stronie mitsubishi opisany jest dość prosto, to na razie nie spotkałem elektronika w Polsce, który by w tym umiał grzebać (mam nadzieję że ktoś taki istnieje).
Pzdr |
|
|
|
 |
|