Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.4 MIVEC] Rockford-Fosgate krok syntezy [ROZWIĄZANE - S
Autor Wiadomość
Mabel 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 32
Skąd: Sanok
Wysłany: 19-01-2011, 00:26   [II 2.4 MIVEC] Rockford-Fosgate krok syntezy [ROZWIĄZANE - S

Witam wszystkich!
Jestem szczęśliwym posiadaczem OII 2,4 ściągniętego z USA. Moje szczęście mąci jednak kilka szczegółów związanych z pochodzeniem tego samochodu, ale najbardziej doskwiera mi problem z niemożliwością złapania na radiu stacji, które nadają na parzystych częstotliwościach (np. łapie mi 94,7 ale już nie 94,8).
Wiem że jest to związane z krokiem syntezy i myślałem że prosta wymiana radia załatwi sprawę, ale okazało się że chyba nie...
Kupiłem na allegro radyjko R-F (jednostka CD/MP3/radio + panel), które wg sprzedającego pochodzi z samochodu rozbitego w Belgii. Władowałem więc system do swojego auta, a tu zonk - dalej łapie mi tylko nieparzyste stacje!

I teraz moje pytanie: czy europejskie outlandery mają inne radia (a ja kupiłem na allegro jakimś cudem radio z USA), czy radia R-F wszędzie są takie same, a krok syntezy zależy od ECU samochodu??? (lokalizacji czy czegoś takiego?).

Dla porządku, dodam iż numer części radia oryginalnego jak i kupionego na allegro jest taki sam: DY-6MW7U59-3

Wiem że w OI da się zmienić krok syntezy przez wlutowanie diody w odpowiednie miejsce płytki radia.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie/radę w tym temacie?
A może podrzuci ktoś jaki numer części ma Jego (europejskie) radio?

Pozdrawiam,
Mabel
Ostatnio zmieniony przez Mabel 03-07-2012, 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 19-01-2011, 09:31   

Mabel napisał/a:
I teraz moje pytanie: czy europejskie outlandery mają inne radia (a ja kupiłem na allegro jakimś cudem radio z USA),


Myślę kolego że kupiłeś identyczne radyjko jak posiadasz czyli z wersji USA.
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-01-2011, 10:06   

Też tak myślę ,ja mam auto z Belgi i rocford działa po europejsku,.Kupiłeś radyjko na alledrogo też ze stanów :(
_________________

 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 19-01-2011, 11:03   

Mabel napisał/a:
które nadają na parzystych częstotliwościach (np. łapie mi 94,7 ale już nie 94,8).


Jest w ten sposób że europejskie radyjko wybiera fale co 0,05 Mhz a USA co 0,2 Mhz / właśnie po nieparzystych /.
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
Mabel 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 32
Skąd: Sanok
Wysłany: 19-01-2011, 18:43   

No właśnie nie do końca jestem przekonany...
Radyjko już odesłałem, miało ten sam numer części co moje amerykańskie ALE inny panel przedni - dwa ostatnie przyciski u mnie to patrząc od lewej do prawej "PTY" i "SCAN". Tamten panel miał przyciski "PTY-SCAN" oraz "TP", tyle że po założeniu radyjka przyciski działały tak jak u mnie na radyjku US - czyli TP działało jako SCAN.
Z drugiej strony to "nowe" radyjko bez problemu od razu pogadało z moim tunerem satelitarnym, choć na panelu nie było zaznaczonych przycisków sat...

Może ktoś jednak zna numer części europejskiego radyjka rockford-fosgate???
Pozdrawiam,
Mabel
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 19-01-2011, 18:53   

Mabel napisał/a:
Może ktoś jednak zna numer części europejskiego radyjka rockford-fosgate???
Pozdrawiam,
Mabel
Mogę ci sprzedać moje radyjko RF kompletne ze zmieniarką. Oczywiście jest to w 100% wersja europejska. Leży nieużywane w kartonie od ponad roku. Dziala idealnie, sprawdzane 2 tyg. temu.

[ Dodano: 19-01-2011, 19:10 ]
Mabel napisał/a:
Może ktoś jednak zna numer części europejskiego radyjka rockford-fosgate???
Wersja europejska ma nr kończący sie na -4.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 19-01-2011, 20:20   

Mabel napisał/a:
Mabel


mitsu00 to jest porządna firma możesz mu zaufać.
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
Mabel 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 32
Skąd: Sanok
Wysłany: 28-01-2011, 17:39   

No i koledzy przekonałem się na własnej skórze, że sprawa nie jest tak prosta i oczywista jak się zdawało.

Kupiłem drugie radio - tym razem z końcówką -4

Załączyłem je po raz pierwszy i jakaż była moja radość - radio łapało parzyste stacje, dostępne były ustawienia AF, CT itp itd (dłuższe wciśnięcie przycisku "tune").
Odłączyłem radyjko, gdyż postanowiłem wszystko rano ładnie sobie po jasności poskładać.
Wracam rano, podłączam radio, skręcam plastiki... Zadowolony włączam radyjko, a tu DUPA ZBITA - radio, które jeszcze wczoraj było europejskie, już zdążyło się przestawić na US. Łapie tylko nieparzyste, z opcji dostępne jest tylko "SCV" i zaczął działać tuner satelitarny.

Tak więc - lokalizacja "mieszka" w ECU. Rozkręciłem oba radyjka i porównałem płyty główne. Hardware'owo są takie same.

I w tym momencie, chciałem znowu Was poprosić o pomoc: czy znacie serwis Mitsubishi w Polsce (niekoniecznie ASO), który byłby w stanie ugryźć temat? Na rosyjskim forum out-club.ru jeden kolega zaproponował mi zmianę oprogramowania wysyłkowo za 100$, jak się jednak domyślacie wolałbym nie ryzykować.

A może jest ktoś z Podkarpacia, kto pozwoliłby mi na chwilę włożyć moje radyjko do jego Outlandera (tylko żeby się przestawiło na EUR). Być może jeśli go nie będę odłączał od zasilania to się nie pozmienia?

Pozdrawiam,
Mabel
 
 
joachim69 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-01-2011, 21:37   

a jak go wyciągniesz do kogoś z auta nie rozłączając zasilania :wink: :wink:
a co mówią w aso?
_________________

 
 
Muciek 
Mitsumaniak
Amnetyst Black

Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 896
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-01-2011, 21:47   

Normalnie, tylko przeprogramuje na wersję Europejską i wsadzi do swojego i nie będzie odłączać zasilania (u siebie) wtedy będzie okej. Tak wynika z opisów kolegi :)
 
 
 
joachim69 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-01-2011, 22:30   

będzie ok do pierwszego spadku napięcia ;)
_________________

 
 
Muciek 
Mitsumaniak
Amnetyst Black

Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 896
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-01-2011, 23:18   

No to na pewno, ale być może jest to jedyne rozwiązanie, a bynajmniej jedyne najtańsze.
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-01-2011, 23:55   

Niestety nie ma tutaj skutecznego rozwiązania. Samochodem zarządza ETACS w którym zakodowane są dane o samochodzie (dosłownie opisują każdy szczegół wyposazenia) i nie ważne co robisz to przy pierwszej komunikacji ETACS wysyła do radia i innych ECU w jakim samochodzie się znajdują.
Problem z kodowaniem ETACS jest taki że teoretycznie mozesz go otworzyć w prostym edytorze tekstowym ale w środku jest baaardzo długa linia cyfer i liter i nie wiadomo co jest do czego.
_________________

 
 
andrzejGb 
Forumowicz

Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 207
Skąd: aaaaaa
Wysłany: 29-01-2011, 00:19   

z tego co koledzy piszą wynikało by ze podłaczenie ROF-chńczyka w MOII z USA spowoduje zmianę kroku syntezy w ROF na amerykańską czyli nieparzyste końcówki- 91,1, 91,3 1!!!!???

mam pytanie co to jest ETACS oraz ECU
 
 
Mabel 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 32
Skąd: Sanok
Wysłany: 29-01-2011, 00:49   

Heh, no właśnie z tym ETACS cały problem... Zmienić się to da na pewno, tylko trzeba wiedzieć co i gdzie wpisać, dlatego potrzebuję dobrego elektronika. Ustawienia siedzą podobno w ETACS -> Coding -> Coding Information & Copy, tylko trzeba je jeszcze z tamtąd wyciągnąć, zmienić i wpisać...

Jeśli chodzi o ASO, to oczywiście nic nie wiedzą, serwisant w RM Filipowicz zaproponował mi zmianę radia na europejskie (a miałem o nich takie dobre zdanie...). Na razie napisałem do dilera u którego kupiłem samochód w USA, może kolesie się zepną i coś mi odpiszą ;)

Rockford-Fosgate odpisał mi że oni tego nie mogą zmienić, gdyż radio programowane jest na samym końcu procesu produkcyjnego :(

AndrzejGb -> Jeeli chińczyk nie gaworzy z samochodem, to IMHO powinien śmigać aż miło, ale to są tylko moje domysły. Prawda jest taka, że o ile nie spróbujesz, to się nie dowiesz. Poczytaj o tej stacji co ludzie piszą - czy można z niej zmieniać ustawienia samochodu, bo jeśli "gada" z bryką (np. podgłasza radio jak szybciej jedziesz), to najprawdopodobniej ustawi się na hamerykański (chyba że w menu można samemu zmienić na eur).

ECU to Engine Control Unit - komputer silnika
ETACS to Electronic Total Automobile Control System, czyli elektroniczny manager Twojego samochodu. Ma zapisaną konfigurację samochodu i momo że na stronie mitsubishi opisany jest dość prosto, to na razie nie spotkałem elektronika w Polsce, który by w tym umiał grzebać (mam nadzieję że ktoś taki istnieje).
Pzdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.