Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Zagotowało, wyrzuciło płyn, termostat?
reloop7 - 25-01-2011, 16:10 Temat postu: [1G 90-94] Zagotowało, wyrzuciło płyn, termostat? Musze ecli do domu sprowadzić bo mi się dziś zagotowała na mieście no i musiała zostać, albo termostat się otworzy nie chce bo wąż od termostatu do chłodnicy to normalnie ani kropli nie ma wody tylko para się gromadzi cały czas, albo płynu po prostu nie mam już ani mililitra ;p
zenek_bb - 26-01-2011, 03:40
Pierw sprawdź wentylator na chłodnicy jeżeli nie masz pewności że działa, sprawdzenie jest bardzo proste: na dole chłodnicy, pod plastikowym wentylatorem, jak patrzysz z góry nie zobaczysz ale wyczujesz, na lewo od dolnego węża chłodnicy jest czujniczek, wtyczka z 2ma kabelkami (czarnym i zielonym z czarnym paskiem) ściągasz tą wtyczkę z czujnika i robisz zwarcie na tych dwóch pinach, idziesz do auta i przekręcasz kluczyk na zapłon, jak wentylator się włączy znaczy, że działa wszystko (bezpiecznik, stacyjka, przekaźnik, wentylator, instalacja) oprócz czujnika na chłodnicy (robi zwarcie przy temp 85°C, jak go sprawdzić czytaj na dole postu), podpinasz wtyczkę jak była i teraz...
układ odpowietrza się sam, zalej płynem na zimny silnik pod korek, dolej do połowy pojemności zbiorniczka wyrównawczego, zapal, poczekaj aż się zagrzeje, obserwuj wskaźnik temp. żeby go nie zagotować znów, wiesz jak powinna być (w każdym aucie trochę inaczej, zazwyczaj pionowo na środeczku) , jak już dojdzie do temp sprawdzaj czy dolny wąż chłodnicy jest gorący, jak nie to termostat się nie otworzył, jak jest gorący, a wskazówka dalej idzie poza środek to pytanie czemu nie włączył się wentylator na chłodnicy czyli czujnik (konkretnie to jest przełącznik temperaturowy)
czujnik znajduje się na dole chłodnicy przez co nie spowoduje włączenia się wentylatora jeżeli termostat nie wpuści gorącego płynu do chłodnicy (stąd zaczynamy od zastąpienia go zwarciem by sprawdzić układ wentylatora)
czujnik można wykręcić z chłodnicy przed nalaniem nowego płynu, wziąć do domu, zagotować wodę w czajniku/garnku, zanurzyć czujnik do tej wody zaraz jak przestanie bulgotać i miernikiem sprawdzić czy zrobił zwarcie na swoich dwóch pinach, jak tak to działa
jak nie przejdziesz 1szego etapu bo się wentylator nie włączy na zwarciu zamiast czujnika to:
przekaźnik (skrzynkeczka obok ABSu/Akumulatora opisana jest na zielono z góry gdzie co jest, szukasz Radiator Fan Relay)
bezpiecznik 30A przy klemie akumulatora
żeby zastąpić przekaźnik drutem by sprawdzić czy działa sam wentylator/instalacja zasilająca, wyciągasz przekaźnik i robisz zwarcie w tych konektorkach do których wchodzą "złote" styki przekaźnika (2 są "srebrne" 2 "złote") wtedy wentylator się włączy z ominięciem czujnika, przekaźnika i stacyjki. Jak nie wystartuje to zostaje wentylator/bezpiecznik/kable.
[ Dodano: 26-01-2011, 03:49 ]
zapomniałbym, w czasie rozgrzewania i czekania aż termostat się otworzy, sprawdź czy działa ogrzewanie, jeżeli nie to przygazuj na 3-4tyś RPM na jakieś 10s. żeby przepchało powietrze przez nagrzewnice, jak nie pomoże i ogrzewanie dalej nie będzie działało (będzie lecieć zimne powietrze całkiem) to lepiej zgaś silnik bo albo uszczelka poszła pod głowicą, albo pompa nie pompuje z niewiadomych przyczyn (komuś pomogłem zdiagnozować połamanie plastikowych łopatek wirnika pompy, nie pamiętam komu...) a jeżeli pompa nie pompuje, nie ma ruchu płynu, stoi w głowicy i nie chłodzi jej w ogóle, przegrzanie głowicy grozi jej pokrzywieniem
reloop7 - 26-01-2011, 17:16
Dziekuje bardzo za pomoc i dokladne opisanie co gdzie i jak
Eclipse juz mi jezdzi Okazała sie prostota, płynu nie bylo ani troche ;P Tylko gdzies on musiał uciec, bede musiał doklanie ja ogladnac przy okazji
Raz jeszcze dziekuje
Pozdrawiam.
|
|
|