Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Zagotowało, wyrzuciło płyn, termostat?
Autor Wiadomość
reloop7 
Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 60
Skąd: Bielany/Wrocław
Wysłany: 25-01-2011, 16:10   [1G 90-94] Zagotowało, wyrzuciło płyn, termostat?

Musze ecli do domu sprowadzić bo mi się dziś zagotowała na mieście no i musiała zostać, albo termostat się otworzy nie chce bo wąż od termostatu do chłodnicy to normalnie ani kropli nie ma wody tylko para się gromadzi cały czas, albo płynu po prostu nie mam już ani mililitra ;p
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 26-01-2011, 03:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-01-2011, 03:40   

Pierw sprawdź wentylator na chłodnicy jeżeli nie masz pewności że działa, sprawdzenie jest bardzo proste: na dole chłodnicy, pod plastikowym wentylatorem, jak patrzysz z góry nie zobaczysz ale wyczujesz, na lewo od dolnego węża chłodnicy jest czujniczek, wtyczka z 2ma kabelkami (czarnym i zielonym z czarnym paskiem) ściągasz tą wtyczkę z czujnika i robisz zwarcie na tych dwóch pinach, idziesz do auta i przekręcasz kluczyk na zapłon, jak wentylator się włączy znaczy, że działa wszystko (bezpiecznik, stacyjka, przekaźnik, wentylator, instalacja) oprócz czujnika na chłodnicy (robi zwarcie przy temp 85°C, jak go sprawdzić czytaj na dole postu), podpinasz wtyczkę jak była i teraz...

układ odpowietrza się sam, zalej płynem na zimny silnik pod korek, dolej do połowy pojemności zbiorniczka wyrównawczego, zapal, poczekaj aż się zagrzeje, obserwuj wskaźnik temp. żeby go nie zagotować znów, wiesz jak powinna być (w każdym aucie trochę inaczej, zazwyczaj pionowo na środeczku) , jak już dojdzie do temp sprawdzaj czy dolny wąż chłodnicy jest gorący, jak nie to termostat się nie otworzył, jak jest gorący, a wskazówka dalej idzie poza środek to pytanie czemu nie włączył się wentylator na chłodnicy :) czyli czujnik (konkretnie to jest przełącznik temperaturowy)

czujnik znajduje się na dole chłodnicy przez co nie spowoduje włączenia się wentylatora jeżeli termostat nie wpuści gorącego płynu do chłodnicy (stąd zaczynamy od zastąpienia go zwarciem by sprawdzić układ wentylatora)

czujnik można wykręcić z chłodnicy przed nalaniem nowego płynu, wziąć do domu, zagotować wodę w czajniku/garnku, zanurzyć czujnik do tej wody zaraz jak przestanie bulgotać i miernikiem sprawdzić czy zrobił zwarcie na swoich dwóch pinach, jak tak to działa

jak nie przejdziesz 1szego etapu bo się wentylator nie włączy na zwarciu zamiast czujnika to:

przekaźnik (skrzynkeczka obok ABSu/Akumulatora opisana jest na zielono z góry gdzie co jest, szukasz Radiator Fan Relay)
bezpiecznik 30A przy klemie akumulatora

żeby zastąpić przekaźnik drutem by sprawdzić czy działa sam wentylator/instalacja zasilająca, wyciągasz przekaźnik i robisz zwarcie w tych konektorkach do których wchodzą "złote" styki przekaźnika (2 są "srebrne" 2 "złote") wtedy wentylator się włączy z ominięciem czujnika, przekaźnika i stacyjki. Jak nie wystartuje to zostaje wentylator/bezpiecznik/kable.

[ Dodano: 26-01-2011, 03:49 ]
zapomniałbym, w czasie rozgrzewania i czekania aż termostat się otworzy, sprawdź czy działa ogrzewanie, jeżeli nie to przygazuj na 3-4tyś RPM na jakieś 10s. żeby przepchało powietrze przez nagrzewnice, jak nie pomoże i ogrzewanie dalej nie będzie działało (będzie lecieć zimne powietrze całkiem) to lepiej zgaś silnik bo albo uszczelka poszła pod głowicą, albo pompa nie pompuje z niewiadomych przyczyn (komuś pomogłem zdiagnozować połamanie plastikowych łopatek wirnika pompy, nie pamiętam komu...) a jeżeli pompa nie pompuje, nie ma ruchu płynu, stoi w głowicy i nie chłodzi jej w ogóle, przegrzanie głowicy grozi jej pokrzywieniem
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
reloop7 
Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 60
Skąd: Bielany/Wrocław
Wysłany: 26-01-2011, 17:16   

Dziekuje bardzo za pomoc i dokladne opisanie co gdzie i jak ;)

Eclipse juz mi jezdzi ;) Okazała sie prostota, płynu nie bylo ani troche ;P Tylko gdzies on musiał uciec, bede musiał doklanie ja ogladnac przy okazji ;)

Raz jeszcze dziekuje ;)
Pozdrawiam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.