Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Brak ssania, zbyt niskie obroty na zimnym silniku
Damian_Eclipse - 28-01-2011, 16:28 Temat postu: [1G 90-94] Brak ssania, zbyt niskie obroty na zimnym silniku Witam. Mam taki problem. Jak odpalam mojego Eclipsa na zimnym silniku to nie ma ssania. Jak się rozgrzeje to już lepiej chodzi, ale na zimnym silniku często gaśnie i się meczy. Krokowca wymieniłem. W czym tkwi problem? aha... i jak odpuszczę gaz to świeci się "check engine" ale wystarczy że dotknę pedla gazu i kontrolka gaśnie.
zenek_bb - 28-01-2011, 21:08
Odczytaj błędy ECU, jak to zrobisz znajdziesz w tym temacie, ale to pewnie tylko błąd wtryskiwaczy benzynowych, tak czy tak odczytaj.
Jakie masz obroty po odpaleniu?
Brak ssania, przy sprawnym krokowym, dobrze ustawionej przepustnicy, zapłonie i sprawnym ECU świadczy o uszkodzonym FIAV'ie w przepustnicy, działa na zasadzie termostatu, ogrzewany jest płynem chłodniczym z małego obiegu, jak silnik jest zimny zawór otwiera się i wpuszcza dodatkowe powietrze do kolektora ssącego, działa jak krokowy ale reaguje tylko na temp. płynu. Niestety nie jesteś w stanie kupić nowego ani wymienić tylko zawór, potrzebna jest cała dolna komora przepustnicy, najlepiej kupić na allegro kompletną przepustnicę, może być ta: Przepustnica 1G za 45zł. Na aukcji widać otwór na krokowego a obok niego króciec na węża wody, tam wewnątrz znajduje się właśnie zawór FIAV, zamyka dodatkowe powietrze stopniowo, przy 60°C całkiem się domyka.
Można go sprawdzić, na zimno trzpień powinien być otwarty pozwalając przepłynąć powietrzu z jednej strony talerza przepustnicy na drugą (do kolektora). Jest to trochę trudne ale można spróbować to sprawdzić bez demontażu przepustnicy. Posłużę się zdjęciem przepustnicy jakie mam (sprzed 2óch lat) przepustnicę widać od strony montażu do kolektora. Widać 2 otwory które są od strony dolotu oraz 2 otwory połączone kanalikiem ze sobą wychodzące znów jako 2 otwory po drugiej stronie (od kolektora).
Po lewej stronie jest otwór idący przez silniczek krokowy, po prawej przez FIAV. Weźmiesz rurkę jakąś gumową, ktoś Ci potrzyma otwartą przepustnicę, wsadzisz jeden koniec do prawego kanału tego od strony dolotu, dmuchasz w rurkę i palcem wilgotnym sprawdzasz czy powietrze wylatuje przez kanał ten głębiej (za talerzem przepustnicy czyli od strony kolektora) Na zimno powinno normalnie dmuchać, przelatywać bez problemu, na rozgrzanym silniku powinno być zatkane. U Ciebie po prostu nie chce się otworzyć po prostu.
[ Dodano: 28-01-2011, 21:18 ]
Napisałem na początku, że ta diagnoza jest trafna jeżeli reszta jest dobrze (już nie będę rozpisywał), wklejam kawałek manuala (dotyczy przepustnicy Ecli z 90r tam krokowy był z boku) na dole jest wykres pokazujący że FIAV dodaje powietrza w pewnym zakresie temp. natomiast na niego nakłada się działanie silniczka krokowego, jeżeli krokowy/ECU jest uszkodzone i krokowy jest całkiem zamknięty, a przepustnica jest źle ustawiona, sam działający nawet FIAV nie jest w stanie zapewnić działającego ssania.
|
|
|