To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Czujnik temperatury oleju w skrzyni F4A33

jac33k - 28-01-2011, 18:25
Temat postu: Czujnik temperatury oleju w skrzyni F4A33
Mam zagadkę. Dwie skrzynie dwa czujniki i na żadnym nie mam przejścia.
Wg. dokumentacji w 20'C powinno być ~2kohm. A nie ma nic.
Czy ja aby na pewno sprawdzam właściwy element ?
Na zdjęciu "czujnik" do którego prowadzą dwa przewody niebieski i czarny do skrzyni wchodzą obok gniazda serwo od kick down.

lukasz12 - 28-01-2011, 18:58

Z tego co widzę na fotce to jest czujnik od 92 (dwuprzewodowy, ale z metalową obudową).
Nie wiem czy on przypadkiem nie ma 11Kohm. Sprawdź na większym zakresie w mierniku. Jeśli nie będzie wskazania to sprawa jasna.

Jak poczekasz do jutra to mogę zmierzyć, bo kolega ma swojej skrzynce taki.

jac33k - 28-01-2011, 19:23

Zaczekam, tyle już się pieszczę z remontem tej skrzyni że jeden dzień nie zrobi różnicy.
Dziwne dwa czujniki i oba padnięte . Wada seryjna ? Pewnie tak samo jak klin na mechanizmie różnicowym. Wałek kół mechanizmu wyfrezował mi w korpusie medal za odwagę ;)

lukasz12 - 28-01-2011, 19:27

jac33k napisał/a:
Zaczekam, tyle już się pieszczę z remontem tej skrzyni że jeden dzień nie zrobi różnicy.
Dziwne dwa czujniki i oba padnięte . Wada seryjna ? Pewnie tak samo jak klin na mechanizmie różnicowym. Wałek kół mechanizmu wyfrezował mi w korpusie medal za odwagę ;)


A przetrwał czy go złamało? Podobno mechanizm destrukcji polega na tym że ten mały cienki pin trzymający gruby wałek w miejscu dostaje luzów, wyrabia się, zostaje scięty i wtedy cała ośka satelitów wylatuje i dokonuje dzieła zniszczenia - patrz tutaj

jac33k - 29-01-2011, 09:39

Przetrwał , nad wyraz dobrze, czego nie można powiedzieć o korpusie.
Prześlę potem zdjęcia. Teraz poskładałem nową skrzynię i poprawiłem to mocowanie.
Mam nawet na miejscu fachowca który połączył bardzo estetycznie st6 z żeliwem 0.8 ( z tego wykonane są trzpień i korpus ). Technika użyta to elektroda + osłona z azotu.

lukasz12 - 29-01-2011, 10:15

A co z tym małym bolcem zabezpieczającym? Był złamany czy co? Bo coś musiało spowodować że duży się wysunął?
jac33k - 29-01-2011, 12:06

Tak zerwał się mały klin podtrzymujący. Został ścięty z obu stron.
Czy udało się zmierzyć czujnik temperatury ?

lukasz12 - 29-01-2011, 16:13

jac33k napisał/a:
Tak zerwał się mały klin podtrzymujący. Został ścięty z obu stron.
Czy udało się zmierzyć czujnik temperatury ?


Tak udało się. Przy 45 st. (niestety kolega musiał troche pojeździć) ma 3.8K ohm. Czyli przy 20 powinien mieć koło 10K ohm. Najwyżej jutro jeszcze przed jazdą zmierzy

lukasz12 - 30-01-2011, 12:21

Przy 4 st jest około ~19.5K.
jac33k - 30-01-2011, 14:17

Czyli oba padnięte.
Jaką funkcję oprócz zabezpieczenia przed użyciem PWR przy zbyt niskiej temperaturze pełni ten czujnik ? Obawiam się że jego niedziałanie znacząco przykłada się do maltretowania skrzyni.

Slaw - 30-01-2011, 17:07

Jak będzie skrzynce za ciepło to włączy ją w tryb awaryjny a ten bolec wymieniłeś czy zostawiłeś stary ale sprawdziłeś czy nie zjedzony?
jac33k - 30-01-2011, 17:34

Zostawiłem stary ale nie pozwoliłem sobie na zostawienie "tak jak jest".
Teraz u mnie wygląda to tak:


Wałek zespawałem z obu stron.

Slaw - 30-01-2011, 17:43

Czyli prawidłowo jak mówiłem jeśli nie ma luzu to będzie chodził długo i namiętnie
jac33k - 30-01-2011, 18:04

Dokładnie tak jak mówiłeś :)
Slaw - 30-01-2011, 18:12

To super a amorki już sprawdziłeś?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group