Eclipse - Techniczne - CHECK ENGINE
Anonymous - 23-08-2005, 20:44 Temat postu: CHECK ENGINE Hej mam taki maly problem poniewaz gdy silnik chodzi na niskich obrotach to czesto swieci sie kontrolka CHECK ENIGNE a jak wejdzie na wyzsze obroty to gasni i po chwili znow sie swieci ale po jakims czasie gasnie.
Artii - 23-08-2005, 21:28
Pojawia sie jakis blad i znika.
Odczytaj jakie bledy wyswietla ECU a bedziesz wszystko wiedzial.
Napisz dokladnie jaki masz silnik.
Mozliwe ze masz za niskie obroty np 200obr/min i wtedy sie wlasnie zapala.
ROMEL - 24-08-2005, 14:13
To tak jeden za drugim....
- Artii ma rację mogą byc za niskie obroty...
- świece i przewody WN jaki jest ich stan techniczny??? jeśli do bani to może byc równiez przyczyna
- zrestartuj ECU - pojeździj autkiem do momentu pojewienia sie czerwonej kontrolki wtedu korzystając np: ze stronki Krzyżaka w prosty sposób zczytaj błedy - operacje że tak to nazwe powtórz jeszcze raz aby przez przypadek nie narazic sie na niepotrzebne koszty...
- uszkodzony lub tez brudny potencjometr przepustnicy moze objawiać sie dokładnie w ten sposób... zalecana czyszczenie i ustawienie a najczęściej wymiana na nowy....
- rzadko kiedy ale może być równiez przyczyną - przepływomierz - w jakiś sposób jego widełki pracy mogły sie zmniejszyć (strzal gazu, starość, bezwiedne uszkodzenie i na wolnych ECU głópieje ponieważ nie dostaje od niego informacji co i jak z powietrzem dolotowym....
- następna sprawa to czujnik spalania stukowego - kontrolka w tedy świeci kiedy sama chce ale po dodaniu gazu zaraz gaśnie...poprostu wariacja ECU
- posprawdzaj wszystkie kostki - kosteczki,kable kabelki... kup "kontakt" i "zmywacz do kontaktu" w spreju
- następna sprawa to podciśnienia, wężyki itd,,, ale najważniejszą role w zabawie z podcisnienieniem odgrywa przepustnica i jej czystoś, przy zabrudzonej przepustnicy bardzo często silnik brzydko pracuje na wolnych - wtedy mogą się dostawać fałszywe lub też błędne dane do ECU co objawia sie zapaleniem CHECKENGINE
więcej grzechów nie pamiętam, ale jak coś to pytaj może jeszcze coś sie nasunie
Na sam początek proponuje - wyczyscic przpustnice, i "poczytać" blędy z ECU a później to jak wolisz kolejność prawie dowolna
Pozdro
kochajj - 24-08-2005, 18:10
za uboga mieszanka
Anonymous - 24-08-2005, 21:41 Temat postu: Check Engine Witam,
rozumiem Twoj problem, jezdzilem z tym gownem pol roku, az nie wytrzymalem , ze codziennie musialem na nia patrzec, idebtyczna akcja jak u Ciebie. W koncu mnie tak wkurwila ze cos musialem z tym zrobic. W moimi MISIU ma wszytko dzialac i nic sie nie swiecic .
Podjalem nastepujace kroki:
- wymienilem sonda lambde
- wymienilem przepustnice
- wyczyscilem filtr powietrza
- a dodatkowo czujnik wałka rozrządu ( to akurat nic nie ma wspolnego, chyba )
- po czym podpialem pod komputer , uprzednio go resetujac i ustawilem wszytko od nowa
i teraz jest zajebiscie
i szybciej sie zbiera i w ogole jest THE BEST
Pozdrawiam
Luka
Anonymous - 25-08-2005, 08:27
Heh no dzieki chlopaki za rady ale obawiam sie za krotko to auto mam aby samemu to zrobic :] teraz na dniach znajde chwilke czasu to pogrzebie, widze ze to nie jest az taka wazna sprawa nie cierpiaca zwloki przez ktora nie moglbym jezdzic.
W weeekend sie napewno tym zajme i zobaczymy co to da
Hubeeert - 25-08-2005, 09:16
benio, problem polega na tym że tak naprawdę wszyscy tu zgadują co to może być. I niekoniecznie musza mieć rację. A powodów bez sprawdzenia kodu błędu może być multum i rozbierzesz pół samochodu żeby znaleźć to o co chodziło.
Anonymous - 25-08-2005, 14:36
owszem Hubeert, ale nauczeni doswiadczeniami radzimy, i mysle ze celnie
Luka
Hubeeert - 25-08-2005, 14:40
Nie chodziło mi o to że niecelnie tylko o to że benio, chce dalej jeździć samochodem w którym świecenie kontrolki "CHECK ENGINE" może oznaczać coś poważnego.
Anonymous - 25-08-2005, 15:22
Ehh no nic wlasnie auto stoi na warsztacie tylko w calkiem innej sprawie, i jak bede odbieral to wspomne gosciowi i zobaczymy co powie.
PS.
Jeszcze duzo nim nie jezdze bo tablice dop za tydzien bede mial
Anonymous - 29-08-2007, 13:02
a gdzie w eclips 1 g podłączyc ta diode???? bo totalnie nie mam pojecia ;(( Wicie zeby bledy odczytac
Bo jak honde mialem to juz taka dioda byla w kompie
Tomasz82 - 29-08-2007, 13:40
zlacze diagnostyczne masz obok puszki z bezpiecznikami a bardzo dobrze jest opisane na stronce kolegi z forum KRZYZAKA jak podlaczzyc i jak od czytac bledy.
pozdrawiam
Anonymous - 29-08-2007, 14:26
http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html to jest ta strona krzyzaka???? dobrze trafilem )
Krzyzak - 29-08-2007, 14:52
dobrze
viader - 25-09-2007, 00:10
Witam, kupiłem miśka od benia i dalej jest ten problem, czyli nic z nim nie zrobił. Sprawdziłem błędy diodą i wyskoczyła mi 14 czyli czujnik przepustnicy. Jakie teraz podjąć kroki aby to wyeliminować? Oczywiście sam sobie z niczym nie poradzę, więc co mam powiedzieć mechanikowi. Ewentualnie może znalazłby się jakiś pomocny mitsumaniak, który by mi pomógł w oględzinach miśka?
|
|
|