To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Eclipse 1G: Błędy ECU nr. 14 i 24

Damian_Eclipse - 02-02-2011, 16:01
Temat postu: [1G 90-94] Eclipse 1G: Błędy ECU nr. 14 i 24
Siema! Podłączyłem się dzisiaj do kompa zgodnie z instrukcją by zenek_bb. Pokazało mi błędy 14 i 24. Co dalej? Jakie części kupić? Jak je założyć?
zenek_bb - 02-02-2011, 16:48

Witaj

Jestem troszeczkę dzisiaj zawalony robotą, więc puki co trochę rozjaśnię Ci temat, na pewno ktoś to rozwinie, albo później ja opiszę dokładniej.

14 - błąd TPS, czujnik położenia przepustnicy, jest to potencjometr znajduje się na przepustnicy od strony głowicy, dochodzą do niego 3 przewody: masa, wynik (wyjście), zasilanie +5V. Jego błąd powoduje opóźnioną reakcję na wciśnięcie pedału gazu, minimalnie większe spalanie, czasami szarpanie i problem z wolnymi obrotami. (Jak go sprawdzić, co zrobić opiszę Ci później)

24 - błąd czujnika Vss (Vehicle Speed Sensor), odpowiada on za działanie Fast Idle (wyższych wolnych obrotów) w czasie jazdy na luzie z prędkością >4km/h oraz za działanie tempomatu (jeżeli uszkodzony jest sam czujnik lub połączenie przy nim) jeżeli tempomat działa, oznacza to, że czujnik działa, jednak uszkodzone jest połączenie między nim, a ECU natomiast sygnał do sterownika tempomatu dochodzi. Znajduje się on w tablicy wskaźników, za wskaźnikiem prędkości (wskazówką). Jego uszkodzenie może sugerować "grzebanie" przy przebiegu pojazdu.

Damian_Eclipse - 02-02-2011, 17:08

hmmm blad 14 - to by sie zgadzalo. Auto ma problemy z wolnymi obrotami i od czasu do czasu szarpnie. Co do bledu 24 to ciezko powiedziec. Tempomat niby dziala, bo moge go uruchomic, kontrolka sie zapala itd ale auto nie utrzymuje wtedy rownej predkosci tzn oscyluje (przyspiesza i zwalnia). Nawet jak spojrze na pedla gazu to widac ze nie jest w jednej pozycji tylko caly czas jest ,,wciskany" i wraca - na zmiane. Sorry ze nie posluguje sie fachowym jezykiem, opisuje to na moj rozum.
lombard - 02-02-2011, 18:36

Jak coś mam TPS ...
Mateusz_eclipse - 02-02-2011, 19:56

jeżeli to wina TPS to mogę pomóc bo mam jedną sztukę, jak coś PW
lombard - 02-02-2011, 21:44

zenek_bb napisał/a:
Witaj

Jestem troszeczkę dzisiaj zawalony robotą, więc puki co trochę rozjaśnię Ci temat, na pewno ktoś to rozwinie, albo później ja opiszę dokładniej.

14 - błąd TPS, czujnik położenia przepustnicy, jest to potencjometr znajduje się na przepustnicy od strony głowicy, dochodzą do niego 3 przewody: masa, wynik (wyjście), zasilanie +5V. Jego błąd powoduje opóźnioną reakcję na wciśnięcie pedału gazu, minimalnie większe spalanie, czasami szarpanie i problem z wolnymi obrotami. (Jak go sprawdzić, co zrobić opiszę Ci później)

24 - błąd czujnika Vss (Vehicle Speed Sensor), odpowiada on za działanie Fast Idle (wyższych wolnych obrotów) w czasie jazdy na luzie z prędkością >4km/h oraz za działanie tempomatu (jeżeli uszkodzony jest sam czujnik lub połączenie przy nim) jeżeli tempomat działa, oznacza to, że czujnik działa, jednak uszkodzone jest połączenie między nim, a ECU natomiast sygnał do sterownika tempomatu dochodzi. Znajduje się on w tablicy wskaźników, za wskaźnikiem prędkości (wskazówką). Jego uszkodzenie może sugerować "grzebanie" przy przebiegu pojazdu.


zenek_bb :)

Masz może jakieś foto tego - czujnika Vss (Vehicle Speed Sensor).

zenek_bb - 02-02-2011, 22:09

Na razie nie mam, ale coś mi się wydaje, że dla dobra forum rozpruje któregoś ecli i wyszarpię tablicę żeby wam pokazać...
lombard - 03-02-2011, 11:40

Właśnie tak zrób :shock: :D .
zenek_bb - 05-02-2011, 16:28

nie dałem rady znaleźć foty w necie, fakt faktem znajduje się za tarczą prędkościomierza i tyle wiem... a teraz nie mam kiedy rozebrać konsoli :( masz lombard tablicę zegarów jakąś to rozbierz ją, ściągasz szybkę, odkręcasz prędkościomierz z tyłu i masz go w ręku, szukaj zębatki albo czegoś co liczy obroty prosto z wałka napędzanego linką... zrób fotkę to pokaże które to...


Damian_Eclipse - 09-02-2011, 18:01

Wymienilem czujnik TPS i zrobilem nauke wolnych obrotow. Jest zasadnicza roznica teraz w kulturze pracy, nie dlawi sie, nie gasnie. Jedno tylko mnie zastanawia... Pokazywalo mi bledy 12 i 24 a po wymianie TPS'a komputer nie wykazuje zadnych bledow. Dlaczego? Czy błąd pokaże sie po jakimś czasie?
zenek_bb - 10-02-2011, 22:30

powinien się pokazać, VSS nie ma żadnego połączenia ani zależności schematycznej względem TPSa
Damian_Eclipse - 12-02-2011, 01:41

heh z tym autem to naprawde cuda sie dzieja... blad 24 zniknal na dobre. Sam nie wiem czy to dobrze czy zle.
zenek_bb - 12-02-2011, 10:45

a tempomat Ci gra? znaczy działa?
Damian_Eclipse - 12-02-2011, 11:06

no wyglada ze gra, czasem potrzebuje chwili zeby sie ustabilizowac. tzn przyspieszy i zwolni ze 2 razy i potem jest ok. Teraz nie wiem czy warto wymieniac tego Vss.
zenek_bb - 12-02-2011, 16:05

jak działa to nie rusz ;p


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group