Pajero II - [3.5 V6] pomarańczowa kontrolka oleju
moj.skarb - 18-02-2011, 18:40 Temat postu: [3.5 V6] pomarańczowa kontrolka oleju witam wszystkich właścicieli pajero i nie tylko.
od tygodnia i ja stałem się posiadaczem kultowego auta , dopiero je poznaję i stąd też pytania.
chodzi mi o pomarańczową kontrolkę oleju która zapala mi się po przejechaniu około 1 km i później gaśnie po około 20 sekundach, podobno jest to kontrolka od poziomu oleju, jeśli tak to czy jest też druga kontrolka od ciśnienia oleju -czerwona? u mnie takiej nie ma , a jeśli powinna być to w którym miejscu? może ktoś podrzuci link jak wyglądają podświetlone zegary po przekręceniu stacyjki
zbyszekm2 - 18-02-2011, 19:14
Pomarańczowa jest od poziomu oleju (potrzebna bo auto przystosowane do przechyłów) Czerwona od ciśnienia oleju. Dolej pół litra oleju i nie będzie się świecić.
gołąb - 18-02-2011, 19:35
jak tylko włączysz zapłon to powinna się świecić czerwona
moj.skarb - 18-02-2011, 21:53
rozumiem że są 2 kontrolki jedna pomarańczowa od poziomu a druga czerwona od ciśnienia . u mnie po przekręceniu kluczyka zapala się tylko pomarańczowa natomiast czerwonej nie ma
zbyszekm2 - 18-02-2011, 22:28
moj.skarb napisał/a: | rozumiem że są 2 kontrolki jedna pomarańczowa od poziomu a druga czerwona od ciśnienia . u mnie po przekręceniu kluczyka zapala się tylko pomarańczowa natomiast czerwonej nie ma |
To coś nie tak, może ktoś ją wykręcił?
gołąb - 18-02-2011, 22:30
A może nawet celowo...
moj.skarb - 18-02-2011, 22:30
a czerwona gdzie się znajduje? z lewej strony pomarańczowej? i nie straszcie panowie na sam początek
1405 - 18-02-2011, 22:30
moj.skarb napisał/a: | rozumiem że są 2 kontrolki jedna pomarańczowa od poziomu a druga czerwona od ciśnienia . u mnie po przekręceniu kluczyka zapala się tylko pomarańczowa natomiast czerwonej nie ma | Poszukaj czujnika zdejm końcówkę przewodu i zewrzyj z masą żeby sprawdzić czy kontrolka nie jest spalona. To jest mniej roboty niż rozbieranie zegarów w celu wyeliminowania spalonej żarówki.
Jak będzie świecić to walnięty czujnik...ale przed wymianą możesz go wykręcić żeby sprawdzić czy nie jest zapchany. Wypłukanie środka benzyną może pomóc usunąć syf który czasami w czujniku się zbierze i jest powodem jego zacinania. Jak stwierdzisz ze czujnik przepuszcza olej to nie ma co kombinować tylko trzeba wymienić...
Nie straszcie mi krajana
moj.skarb - 18-02-2011, 22:34
ok a czujnika szukać w misie olejowej?
1405 - 18-02-2011, 22:37
moj.skarb napisał/a: | ok a czujnika szukać w misie olejowej? | A gdzie tam w misce...W misce będzie siedział ten pływak od poziomu.
Dokładnie nie znam tego silnika ale szukaj gdzieś w okolicy filtra oleju, pompy olejowej, koła napędowego wału- gdzieś tu. Ustrojstwo z jednym przewodem
moj.skarb - 18-02-2011, 22:43
mam nadzieję że na minę się na naciąłem z tym kupnem idzieki za pomoc
zbyszekm2 - 18-02-2011, 22:44
moj.skarb napisał/a: | ok a czujnika szukać w misie olejowej? |
jak stoisz przed maska to po prawej stronie pod turbina masz filtr oleju, a pod nim pionowo masz wkręcony czujnik ciśnienia. Od dołu jest wsuwany kabel, zdejmij go i i zobacz czy coś się zmieni?
moj.skarb - 18-02-2011, 22:47
ok dzieki panowie za szybkie odpowiedzi jutro bedę działać i dam znać czy coś się zmieniło
1405 - 18-02-2011, 22:48
moj.skarb napisał/a: | mam nadzieję że na minę się na naciąłem z tym kupnem idzieki za pomoc | Spokojnie nie naciąłeś się na żadną minę...gdyby nie było ciśnienia to już byś zbierał którąś korbę pod samochodem. Kiedyś też tak mi się robiło więc Ci podpowiadam co zrobić. Gęsty olej potrafi zapchać czujnik w takim stopniu ze membrana na którą działa ciśnienie nie jest w stanie powrócić do wyjściowego położenia i styki czujnika się w ten sposób nie zwierają a dalej kontrolka nie świeci po zgaszeniu silnika. Powodzenia
moj.skarb - 03-03-2011, 18:32
1405 napisał/a: | Poszukaj czujnika zdejm końcówkę przewodu i zewrzyj z masą żeby sprawdzić czy kontrolka nie jest spalona. To jest mniej roboty niż rozbieranie zegarów w celu wyeliminowania spalonej żarówki.
Jak będzie świecić to walnięty czujnik...ale przed wymianą możesz go wykręcić żeby sprawdzić czy nie jest zapchany. Wypłukanie środka benzyną może pomóc usunąć syf który czasami w czujniku się zbierze i jest powodem jego zacinania. Jak stwierdzisz ze czujnik przepuszcza olej to nie ma co kombinować tylko trzeba wymienić...
Nie straszcie mi krajana |
w końcu miałem czas się do tego zabrać .
miałeś rację, zrobiłem jak radziłeś i .........ŚWIECI, także czujnik do wymiany
p.s. dzięki tomek5 za lokalizację czujnika
|
|
|