To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - Bębny hamulcowe

krzysztof1904 - 22-02-2011, 20:43
Temat postu: Bębny hamulcowe
Witam wszystkich ! Czy ktoś może wie gdzie można kupić bębny hamulcowe do tyłu, bo zwiedziłem już chyba cały net i różne sklepy i nigdzie nie można dostać, oczywiście chodzi o Colta 2004--, może ktoś już kupował ?
wolfv2 - 23-02-2011, 14:26

W ASO kupisz odrazu bez szukania i zbednego czekania
krzysztof1904 - 23-02-2011, 14:40

Znasz może cenę z ASO ?
looq - 23-02-2011, 14:50

na alledrogo są jakieś używki po 50zl
swoją drogą ciekaw jestem na ile problematyczna byłaby zamiana bębnów na tarcze+ klocki.

M_Singer - 23-02-2011, 15:18

krzysztof1904, mogę podpowiedzieć bo jestem na bieżąco. Robiłem bębny 3 tyg temu.

Cena w ASO jest skandaliczna - ok. 1000zł. Problem polega na tym, że rzeczywiście nikt nie robi zamiennika i to nie jest kwestia braku na półce. Tego po prostu nie ma w katalogach. Kupiłem używane z rocznego rozbitka, komplet ze szczękami, czujnikami ABS i łożyskami. Zapłaciłem 400zł. Mam nadzieję, że też będziesz miał tyle szczęścia, bo części w stanie idealnym.

A tym momencie konkluzja z mojej strony - polityka cenowa firmy MMC w Polsce jest dla mnie niepojęta. Cennik poraża i imo jest wręcz nieprzyzwoity. Do tego niektórych części poza ASO nie kupisz (spróbuj znaleźć taki czujnik ABS...). Proszę dowód - zestawienie kosztów eksploatacyjnych przygotowany przez Tok FM
http://bi.gazeta.pl/im/8/...ZESTAWIENIE.pdf
Najdroższy kompakt w eksploatacji kompakt? Lancer. Ostatnio zrobili podobne zestawienie dla cross-over'ów. Który najdroższy? Zgadza się- ASX.
Kolejny raz Miśka na pewno już nie kupię. Nie dam się kroić.

PS.
Poza tym - 75tyś. km w miarę spokojnej jazdy i bębny ze szczękami do wymiany. To mniej więcej połowa z tego co powinny wytrzymać. Mechanik otwierał je przy mnie. Miazga!

krzysztof1904 - 23-02-2011, 18:04

Właśnie ja mam przejechane trochę ponad 70000 km i ręczny hamulec jest już na samym końcu, brak już regulacji. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i zainteresowanie tematem.
robertdg - 23-02-2011, 18:26

krzysztof1904, a czy patrzył ktoś pod bębny jak to wygląda w środku :?:
krzysztof1904 - 23-02-2011, 18:32

Na razie jeszcze nie ściągałem bębnów, bo auto non-stop potrzebne ale przy pierwszym wolnym dniu to zrobię. sądząc po ręcznym hamulcu to chyba nie ciekawie to będzie wyglądać, szczęki na pewno, a bębny zobaczymy
robertdg - 23-02-2011, 18:43

krzysztof1904, nie demonizuj, zrzuc bęben, bo może to być tylko kwestia wyczyszczenia zestawu i podregulowania regulatora, przeciętnie po 90tyś taki zestaw powinien być w najgorszym wypadku 1/2sprawności ;-)
krzysztof1904 - 23-02-2011, 18:50

Jak ściągnę, to zobaczę, może rzeczywiście nie będzie tragicznie. Te bębny lekko schodzą albo trochę się trzeba pomęczyć ?
robertdg - 23-02-2011, 18:52

Zalezy od stopnia zużycia, jeżeli robiłeś to kiedyś, to powinienes dac sobie rade, jeżeli masz obawy, to zostaw to bardziej obeznanej osobie w temacie, no i pasowałoby abys sie zaopatrzył w odpowiednie środki czyszczące oraz smarne
krzysztof1904 - 23-02-2011, 18:59

Dzięki za porady o wyniku powiadomię na tym forum. Pozdrawiam

[ Dodano: 01-03-2011, 14:26 ]
Ściągnąłem prawy bęben i okazuje się, że nie jest tak tragicznie ale szczęki żyletki, wystarczy wymienić szczęki a bębny tylko lekko podrównać na tokarce, bo lekki rancik już jest i będzie dobrze.

b2vos - 12-11-2012, 12:35

Siemanko koledzy,

Odświeżę temat. Książkę znalazłem na A..gro. Nową i stanie pachnącym. Pewnie im bardzie spowszednieje ten model tym więcej będzie na rynku wtórnym części zamiennych tudzież literatury w normalnej cenie.

Co do tematu bębnów, czy ktoś z Was orientował się jak przedstawia zamiana z tyłu bębnów na tarcze tak jak w v1.5 ralliarta.

Pozdrawiam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group