To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - kontrolka hamulców !/p

doomster - 23-02-2011, 17:07
Temat postu: kontrolka hamulców !/p
Witam, ostatnio po uruchomieniu silnika zapala mi się czerwona kontrolka hamulców (!/p), gaśnie po nacisnieciu pedału hamulca. Płyn hamulcowy jest, Klocki są raczej ok, hamowanie ok. CO może być przyczyną zapalania się tej kontrolki?
pozdrawiam

Bartek - 23-02-2011, 18:03

Możliwości zapalenia się kontrolki są 2:
- niski poziom płynu
- zaciągnięty ręczny hamulec.

Jeżeli żadne z powyższych nie występuje - proponuję szukać usterki elektrycznej w obrębie czujników (poziomu płynu przy zbiorniczku lub zaciągniętego ręcznego przy dźwigni)

Faraonix - 23-02-2011, 18:09

Nie wiem jak jest w misku bo w mojej wersji nie ma czujnikow ale w wiekszosci przypadkow kontrolka podlaczona do czujnikow w klockach. Jak sie przecieraja to zaczyna zapalac sie, gasnac - przy docisnieciu klocka przez tloczek. Pozniej sie zapala na stale i trzeba wymienic klocki. Moze nie ma styku na kabelku ktory idzie do klocka ?

U mnie kiedys mrugala czerona kontrolka hamulca recznego. Cos sie podzialo z wylacznikiem, wyczyscilem i jest ok.

rico.1 - 23-02-2011, 19:56

doomster napisał/a:
CO może być przyczyną zapalania się tej kontrolki?

Czujnik podciśnienia w serwie też może ją zapalać, odłącz go i zaizoluj, jak wtedy kontrolka nie będzie świecić to masz przyczynę: czujnik padł (lub po prostu przymarzł i zacina) albo za małe podciśnienie z vacum - może jakas nieszczelność?

doomster - 23-02-2011, 20:44

A gdzie moge znalezc ten czujnik podcisnienia, jak wygląda moze ktos ma fotke? pozdr
polaff - 23-02-2011, 21:20

doomster napisał/a:
A gdzie moge znalezc ten czujnik podcisnienia, jak wygląda moze ktos ma fotke? pozdr

szukaj po przewodzie idącym di serva chamulcy.

rico.1 - 23-02-2011, 22:04

Obok pompy hamulcowej, jest wkręcony w serwo - jeden przewód.
Popatrz tu

Krzyzak - 24-02-2011, 07:26

Bartek napisał/a:
są 2

dodałbym 3-cią - zawieszony pływak w zbiorniku płynu
mi się raz zdarzyło - odkręciłem, poruszałem pływakiem, zniknęło...

polaff - 24-02-2011, 11:02

Krzyzak napisał/a:
Bartek napisał/a:
są 2

dodałbym 3-cią - zawieszony pływak w zbiorniku płynu
mi się raz zdarzyło - odkręciłem, poruszałem pływakiem, zniknęło...

mi co rawda w jedynce często się rano zapala kontrolka z powodu problemów chyba ze wspomaganiem bo paski mimo silnego naciągu wiecznie mi się ślizgają...

Krzyzak - 25-02-2011, 07:50

polaff napisał/a:
paski mimo silnego naciągu wiecznie mi się ślizgają

zmień paski na inne - np. bando
jednak nie widzę związku między ślizganiem pasków a kontrolką ręcznego :)

polaff - 25-02-2011, 09:12

Krzyzak napisał/a:
polaff napisał/a:
paski mimo silnego naciągu wiecznie mi się ślizgają

zmień paski na inne - np. bando
jednak nie widzę związku między ślizganiem pasków a kontrolką ręcznego :)

w 2,5TDI vacu pompa napędzana jest paskiem za pośrednictwem alternatora.

jawaldek - 25-02-2011, 09:27

polaff napisał/a:
bo paski mimo silnego naciągu wiecznie mi się ślizgają...
chyba czeka Cię wymiana pasków a doraźnie to po prostu umyj je czyli na obracające się paski polej czystą wodą==>> na kołach pasowych mogła osadzić się sól i drobinki piasku. A pływak,tak jak Krzyzak napisał sprawdzałeś =>> lubi się wieszać.
polaff - 25-02-2011, 09:32

jawaldek napisał/a:
polaff napisał/a:
bo paski mimo silnego naciągu wiecznie mi się ślizgają...
chyba czeka Cię wymiana pasków a doraźnie to po prostu umyj je czyli na obracające się paski polej czystą wodą==>> na kołach pasowych mogła osadzić się sól i drobinki piasku. A pływak,tak jak Krzyzak napisał sprawdzałeś =>> lubi się wieszać.

panowie przeczytajcie co napisałem wcześniej.

Najprawdopodobniej mam problem z czymś innym. Podejrzewam, że sprawcą jest pompa wspomagania, a paski wymieniałem miesiąc temu i niestety bez efektów...

Krzyzak - 25-02-2011, 11:09

polaff napisał/a:
vacu pompa
masz na myśli odpowiednik serwomechanizmu wspomagania hamulca? - nadal nie wiem, jaki to może mieć wpływ na poziom płynu w zbiorniku płynu hamulcowego... przecież go nie wypluwa na zewnątrz

natomiast paski są różnej jakości - także nowe :) (np. contitech skrzypi jeszcze w opakowaniu)
a jak masz mocno naciągnięte i piszczy, to może od tego naciągu padły łożyska...

jawaldek - 25-02-2011, 14:37

polaff napisał/a:
panowie przeczytajcie co napisałem wcześniej.

Najprawdopodobniej mam problem z czymś innym
widzisz staramy Ci się jakoś pomóc,więc jak już zlokalizujesz problem zapodaj dla potomnych.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group