Pajero II - kontrolka hamulców !/p
doomster - 23-02-2011, 17:07 Temat postu: kontrolka hamulców !/p Witam, ostatnio po uruchomieniu silnika zapala mi się czerwona kontrolka hamulców (!/p), gaśnie po nacisnieciu pedału hamulca. Płyn hamulcowy jest, Klocki są raczej ok, hamowanie ok. CO może być przyczyną zapalania się tej kontrolki?
pozdrawiam
Bartek - 23-02-2011, 18:03
Możliwości zapalenia się kontrolki są 2:
- niski poziom płynu
- zaciągnięty ręczny hamulec.
Jeżeli żadne z powyższych nie występuje - proponuję szukać usterki elektrycznej w obrębie czujników (poziomu płynu przy zbiorniczku lub zaciągniętego ręcznego przy dźwigni)
Faraonix - 23-02-2011, 18:09
Nie wiem jak jest w misku bo w mojej wersji nie ma czujnikow ale w wiekszosci przypadkow kontrolka podlaczona do czujnikow w klockach. Jak sie przecieraja to zaczyna zapalac sie, gasnac - przy docisnieciu klocka przez tloczek. Pozniej sie zapala na stale i trzeba wymienic klocki. Moze nie ma styku na kabelku ktory idzie do klocka ?
U mnie kiedys mrugala czerona kontrolka hamulca recznego. Cos sie podzialo z wylacznikiem, wyczyscilem i jest ok.
rico.1 - 23-02-2011, 19:56
doomster napisał/a: | CO może być przyczyną zapalania się tej kontrolki? |
Czujnik podciśnienia w serwie też może ją zapalać, odłącz go i zaizoluj, jak wtedy kontrolka nie będzie świecić to masz przyczynę: czujnik padł (lub po prostu przymarzł i zacina) albo za małe podciśnienie z vacum - może jakas nieszczelność?
doomster - 23-02-2011, 20:44
A gdzie moge znalezc ten czujnik podcisnienia, jak wygląda moze ktos ma fotke? pozdr
polaff - 23-02-2011, 21:20
doomster napisał/a: | A gdzie moge znalezc ten czujnik podcisnienia, jak wygląda moze ktos ma fotke? pozdr |
szukaj po przewodzie idącym di serva chamulcy.
rico.1 - 23-02-2011, 22:04
Obok pompy hamulcowej, jest wkręcony w serwo - jeden przewód.
Popatrz tu
Krzyzak - 24-02-2011, 07:26
dodałbym 3-cią - zawieszony pływak w zbiorniku płynu
mi się raz zdarzyło - odkręciłem, poruszałem pływakiem, zniknęło...
polaff - 24-02-2011, 11:02
Krzyzak napisał/a: |
dodałbym 3-cią - zawieszony pływak w zbiorniku płynu
mi się raz zdarzyło - odkręciłem, poruszałem pływakiem, zniknęło... |
mi co rawda w jedynce często się rano zapala kontrolka z powodu problemów chyba ze wspomaganiem bo paski mimo silnego naciągu wiecznie mi się ślizgają...
Krzyzak - 25-02-2011, 07:50
polaff napisał/a: | paski mimo silnego naciągu wiecznie mi się ślizgają |
zmień paski na inne - np. bando
jednak nie widzę związku między ślizganiem pasków a kontrolką ręcznego
polaff - 25-02-2011, 09:12
Krzyzak napisał/a: | polaff napisał/a: | paski mimo silnego naciągu wiecznie mi się ślizgają |
zmień paski na inne - np. bando
jednak nie widzę związku między ślizganiem pasków a kontrolką ręcznego |
w 2,5TDI vacu pompa napędzana jest paskiem za pośrednictwem alternatora.
jawaldek - 25-02-2011, 09:27
polaff napisał/a: | bo paski mimo silnego naciągu wiecznie mi się ślizgają... | chyba czeka Cię wymiana pasków a doraźnie to po prostu umyj je czyli na obracające się paski polej czystą wodą==>> na kołach pasowych mogła osadzić się sól i drobinki piasku. A pływak,tak jak Krzyzak napisał sprawdzałeś =>> lubi się wieszać.
polaff - 25-02-2011, 09:32
jawaldek napisał/a: | polaff napisał/a: | bo paski mimo silnego naciągu wiecznie mi się ślizgają... | chyba czeka Cię wymiana pasków a doraźnie to po prostu umyj je czyli na obracające się paski polej czystą wodą==>> na kołach pasowych mogła osadzić się sól i drobinki piasku. A pływak,tak jak Krzyzak napisał sprawdzałeś =>> lubi się wieszać. |
panowie przeczytajcie co napisałem wcześniej.
Najprawdopodobniej mam problem z czymś innym. Podejrzewam, że sprawcą jest pompa wspomagania, a paski wymieniałem miesiąc temu i niestety bez efektów...
Krzyzak - 25-02-2011, 11:09
polaff napisał/a: | vacu pompa | masz na myśli odpowiednik serwomechanizmu wspomagania hamulca? - nadal nie wiem, jaki to może mieć wpływ na poziom płynu w zbiorniku płynu hamulcowego... przecież go nie wypluwa na zewnątrz
natomiast paski są różnej jakości - także nowe (np. contitech skrzypi jeszcze w opakowaniu)
a jak masz mocno naciągnięte i piszczy, to może od tego naciągu padły łożyska...
jawaldek - 25-02-2011, 14:37
polaff napisał/a: | panowie przeczytajcie co napisałem wcześniej.
Najprawdopodobniej mam problem z czymś innym | widzisz staramy Ci się jakoś pomóc,więc jak już zlokalizujesz problem zapodaj dla potomnych.
|
|
|