To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] dziwny napęd 4x4 jak to działa?

przem4 - 27-02-2011, 09:10
Temat postu: [II 2.0 DID] dziwny napęd 4x4 jak to działa?
Sprawa dotyczy napędu outlandera 2007r/140KM skrzynia manual
samochód posiada przełącznik trybu napędu (trzy pozycje) tak je interpretuje:
-2wd-napęd tylko i wyłącznie przedniej osi.
-4wd auto napęd jak wyżej+dołączany płynnie napęd tylnej osi w razie wykrycia uślizgu.
-4wd lock napęd przedniej osi+na stałe dołączony napęd tyłu.
Czy ktoś to testował????
U mnie jest tak auto stoi na śliskim zbitym śniegu energicznie ruszam i:
2wd-buksują koła przednie i tylne także(przypominam 2wd)
4wd auto i4 wd lock to samo.
Ten sam eksperyment tylko przednia oś stoi na asfalcie a tył na śniegu i w wszystkich przypadkach także buksują koła tylne.
W trybie 4 wd lock kręcenie kierownicą mocno utrudnione.
A jak to działa w waszym aucie odpiszcie?

sylb - 27-02-2011, 10:54

Tu znajdziesz odpowiedzi http://forum.mitsumaniaki.pl/search.php
Muciek - 27-02-2011, 11:51

Polecam filmik do obejrzenia: LINK
lexus - 27-02-2011, 11:53

Jak nie wyłączysz asc to żadne położenie przełącznika nie zapewni ci dobrego napędu 4x4. 1.gałka na 2 napęd przód. 2.gałka 4x4 STAŁY napęd na cztery.3.gałka na lock napęd na 4 koła do 30km/godz w trudny teren
mitsu00 - 27-02-2011, 13:50

lexus napisał/a:
Jak nie wyłączysz asc to żadne położenie przełącznika nie zapewni ci dobrego napędu 4x4. 1.gałka na 2 napęd przód. 2.gałka 4x4 STAŁY napęd na cztery.3.gałka na lock napęd na 4 koła do 30km/godz w trudny teren
Był juz tu taki jeden, który wiechał na plażę swoimnowiutkim OII i najadł się obciachu zakopując się na oczach laseczek. A że nie wyłączył ASC przy próbie wyjazdu, auto nie chcialo wogóle wyjechać. Obciach byl tym większy że wyciągnęło go 20-letnie Punto :finga:
DJ Fazi - 27-02-2011, 14:49

Ja też uważam że to auto jest z nazwy "terenowe" lepiej bez bardzo dobrych opon nie zapuszczać się w śnieg lub błotko, bo może być wstydu na całą wioskę. I to wyłączanie ASC+T może nie pomóc, jak również ten system działa z opóźnieniem i od pewnej prędkości. Tak więc przy utracie trakcji moment powinien być przeniesiony na inne koła,a z tego co zauważyłem momen jest tylko ograniczany, czyli auto tonie :(
Generalnie off-road to tylko filmiki na youtube w wykonaniu kolegów Greków.

przem4 - 27-02-2011, 16:48

DJ Fazi napisał/a:
Ja też uważam że to auto jest z nazwy "terenowe" lepiej bez bardzo dobrych opon nie zapuszczać się w śnieg lub błotko, bo może być wstydu na całą wioskę. I to wyłączanie ASC+T może nie pomóc, jak również ten system działa z opóźnieniem i od pewnej prędkości. Tak więc przy utracie trakcji moment powinien być przeniesiony na inne koła,a z tego co zauważyłem momen jest tylko ograniczany, czyli auto tonie :(
Generalnie off-road to tylko filmiki na youtube w wykonaniu kolegów Greków.

Proszę uważnie przeczytać moje zapytanie!!!!!!!!!!!
KTO TO SPRAWDZI W SWOIM AUCIE???????
ruszamy energicznie najlepiej na śliskim podłożu(z lub bez asc) najlepiej na śniegu z napędem ustawionym na 2 WD
SKĄD WTEDY BUKSUJĄ TYLNE KOŁA SKORO USTAWIENIE GAŁKI WSKAZUJE TYLKO NA NAPĘD PRZODU.

mitsu00 - 27-02-2011, 16:53

przem4 napisał/a:
ruszamy energicznie najlepiej na śliskim podłożu(z lub bez asc) najlepiej na śniegu z napędem ustawionym na 2 WD
SKĄD WTEDY BUKSUJĄ TYLNE KOŁA SKORO USTAWIENIE GAŁKI WSKAZUJE TYLKO NA NAPĘD PRZODU.
Fizycznie niemożliwe przy poprawnie działającym napędzie. Jak w swoim mam ustawione na2WD i usiłuję ruszyć szybciej na zaśniezonym/oblodzonym podłożu, to jedyne co buksuje to przednie koła.
lexus - 27-02-2011, 17:29

Nie ma możliwosci żeby przy 2WD buksowały tylne koła przy ruszaniu :roll:
karol_alasz - 27-02-2011, 19:04

lexus napisał/a:
Nie ma możliwosci żeby przy 2WD buksowały tylne koła przy ruszaniu

Panowie,gdyby nie było mozliwe to by nie trzeba było hamować autka na hamowni dwuosiowej a nie jedno... Nawet holować z podniesiona przednią osia nie wolno bo można zniszczyc napęd (instrukcja jasno to określna)- a przecież gdyby rozłączanie permanentne miało miejsce to nie powinno byc żadnego problemu.

olabart - 27-02-2011, 19:18

Sprawdziłem. Wyłączone ASC.
Pod górkę 2wd, przednie koła się ślizgają, tylne stoją, misiek stoi w miejscu.
W czasie ślizgania się przednich kół przełączam na 4wd i misiek zaczyna jechać pod górkę. Wiec prawidłowo.

DJ Fazi - 27-02-2011, 21:40

Nie chce mi się teraz szukać, ale jak byłem na etapie wyboru Outlander albo nic, czytałem wszystkie wątki i w którymś było napisane że napęd w Outku jest pemanentny, a tryb 2WD jest sztucznie wymuszony. W innym poście lub wątku było napisane że nawet w trybie 2WD jakiś niewielki % momentu idzie na tył, więc może stąd to buksowanie.
Hipotetycznie dajesz cegłę, ASC+T zdejmuje moment z przodu i przekazuje go na tył, a że jest również uślizg tylnej osi buksują tylne koła, tylko czemu ASC+T nie zdejmuje momentu z tylnej osi ?

lexus - 28-02-2011, 11:28

Cytat:
Panowie,gdyby nie było mozliwe to by nie trzeba było hamować autka na hamowni dwuosiowej a nie jedno... Nawet holować z podniesiona przednią osia nie wolno bo można zniszczyc napęd (instrukcja jasno to określna)- a przecież gdyby rozłączanie permanentne miało miejsce to nie powinno byc żadnego problemu.
Jest tak jak piszesz ale to nie znaczy że tylne koła będą buksować na 2WD
karol_alasz - 28-02-2011, 14:28

lexus napisał/a:
ale to nie znaczy że tylne koła będą buksować na 2WD

Moim zdaniem to powinien ASC zdusić takie zapędy... ale kto tam tak naprawde wie jak jest z tym napędem... No i dochodzi jeszcze stan tychże opon...

przem4 - 28-02-2011, 19:05

karol_alasz napisał/a:
lexus napisał/a:
ale to nie znaczy że tylne koła będą buksować na 2WD

Moim zdaniem to powinien ASC zdusić takie zapędy... ale kto tam tak naprawde wie jak jest z tym napędem... No i dochodzi jeszcze stan tychże opon...

Teraz się przyznam jestem mechanikiem naprawiamy tylko auta do 10 lat.
Dla wyjaśnienia outlander to auto z stałym 100% napędem przodu
a tył zostaje dopięty (myślę że max to 40-50% płynnie sprzęgłem elektromagnetycznym,
sterowanie prądem modulowanym ze sterownika) to on decyduje jak spina(czytaj
zsprzęgla tylną oś do przedniej) U mnie bardzo dziwna sprawa bo przy przełączniku ustawionym w pozycję 2 wd (najlepiej bez kontroli trakcji) tylne koła także są napędzane
żwir czy śnieg sporo sypie z pod tylnych kół.
Samochód mam od połowy grudnia i widząc jakie problemy się pojawiły(radio,xenon,silnik traktor,i inne drobne) myślę
że pod koniec roku już będzie zmiana.Dodam że auto wyszło z salonu
z wgranym softem 170KM i może zażądzanie napędem jest także zmodyfikowane.
Szkoda że posiadam przełącznik trybu napędu i niewiem tak naprawdę jak w danej chwili jest to auto napędzane.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group