[II 2.0 DID] dziwny napęd 4x4 jak to działa? |
Autor |
Wiadomość |
przem4
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2 diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 15 Skąd: pl
|
Wysłany: 27-02-2011, 09:10 [II 2.0 DID] dziwny napęd 4x4 jak to działa?
|
|
|
Sprawa dotyczy napędu outlandera 2007r/140KM skrzynia manual
samochód posiada przełącznik trybu napędu (trzy pozycje) tak je interpretuje:
-2wd-napęd tylko i wyłącznie przedniej osi.
-4wd auto napęd jak wyżej+dołączany płynnie napęd tylnej osi w razie wykrycia uślizgu.
-4wd lock napęd przedniej osi+na stałe dołączony napęd tyłu.
Czy ktoś to testował????
U mnie jest tak auto stoi na śliskim zbitym śniegu energicznie ruszam i:
2wd-buksują koła przednie i tylne także(przypominam 2wd)
4wd auto i4 wd lock to samo.
Ten sam eksperyment tylko przednia oś stoi na asfalcie a tył na śniegu i w wszystkich przypadkach także buksują koła tylne.
W trybie 4 wd lock kręcenie kierownicą mocno utrudnione.
A jak to działa w waszym aucie odpiszcie? |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-02-2011, 11:51
|
|
|
Polecam filmik do obejrzenia: LINK |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-02-2011, 11:53
|
|
|
Jak nie wyłączysz asc to żadne położenie przełącznika nie zapewni ci dobrego napędu 4x4. 1.gałka na 2 napęd przód. 2.gałka 4x4 STAŁY napęd na cztery.3.gałka na lock napęd na 4 koła do 30km/godz w trudny teren |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 27-02-2011, 13:50
|
|
|
lexus napisał/a: | Jak nie wyłączysz asc to żadne położenie przełącznika nie zapewni ci dobrego napędu 4x4. 1.gałka na 2 napęd przód. 2.gałka 4x4 STAŁY napęd na cztery.3.gałka na lock napęd na 4 koła do 30km/godz w trudny teren | Był juz tu taki jeden, który wiechał na plażę swoimnowiutkim OII i najadł się obciachu zakopując się na oczach laseczek. A że nie wyłączył ASC przy próbie wyjazdu, auto nie chcialo wogóle wyjechać. Obciach byl tym większy że wyciągnęło go 20-letnie Punto |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-02-2011, 14:49
|
|
|
Ja też uważam że to auto jest z nazwy "terenowe" lepiej bez bardzo dobrych opon nie zapuszczać się w śnieg lub błotko, bo może być wstydu na całą wioskę. I to wyłączanie ASC+T może nie pomóc, jak również ten system działa z opóźnieniem i od pewnej prędkości. Tak więc przy utracie trakcji moment powinien być przeniesiony na inne koła,a z tego co zauważyłem momen jest tylko ograniczany, czyli auto tonie
Generalnie off-road to tylko filmiki na youtube w wykonaniu kolegów Greków. |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
przem4
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2 diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 15 Skąd: pl
|
Wysłany: 27-02-2011, 16:48
|
|
|
DJ Fazi napisał/a: | Ja też uważam że to auto jest z nazwy "terenowe" lepiej bez bardzo dobrych opon nie zapuszczać się w śnieg lub błotko, bo może być wstydu na całą wioskę. I to wyłączanie ASC+T może nie pomóc, jak również ten system działa z opóźnieniem i od pewnej prędkości. Tak więc przy utracie trakcji moment powinien być przeniesiony na inne koła,a z tego co zauważyłem momen jest tylko ograniczany, czyli auto tonie
Generalnie off-road to tylko filmiki na youtube w wykonaniu kolegów Greków. |
Proszę uważnie przeczytać moje zapytanie!!!!!!!!!!!
KTO TO SPRAWDZI W SWOIM AUCIE???????
ruszamy energicznie najlepiej na śliskim podłożu(z lub bez asc) najlepiej na śniegu z napędem ustawionym na 2 WD
SKĄD WTEDY BUKSUJĄ TYLNE KOŁA SKORO USTAWIENIE GAŁKI WSKAZUJE TYLKO NA NAPĘD PRZODU. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 27-02-2011, 16:53
|
|
|
przem4 napisał/a: | ruszamy energicznie najlepiej na śliskim podłożu(z lub bez asc) najlepiej na śniegu z napędem ustawionym na 2 WD
SKĄD WTEDY BUKSUJĄ TYLNE KOŁA SKORO USTAWIENIE GAŁKI WSKAZUJE TYLKO NA NAPĘD PRZODU. | Fizycznie niemożliwe przy poprawnie działającym napędzie. Jak w swoim mam ustawione na2WD i usiłuję ruszyć szybciej na zaśniezonym/oblodzonym podłożu, to jedyne co buksuje to przednie koła. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-02-2011, 17:29
|
|
|
Nie ma możliwosci żeby przy 2WD buksowały tylne koła przy ruszaniu |
_________________
 |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 27-02-2011, 19:04
|
|
|
lexus napisał/a: | Nie ma możliwosci żeby przy 2WD buksowały tylne koła przy ruszaniu |
Panowie,gdyby nie było mozliwe to by nie trzeba było hamować autka na hamowni dwuosiowej a nie jedno... Nawet holować z podniesiona przednią osia nie wolno bo można zniszczyc napęd (instrukcja jasno to określna)- a przecież gdyby rozłączanie permanentne miało miejsce to nie powinno byc żadnego problemu. |
|
|
|
 |
olabart
Forumowicz

Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2007 Posty: 171 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 27-02-2011, 19:18
|
|
|
Sprawdziłem. Wyłączone ASC.
Pod górkę 2wd, przednie koła się ślizgają, tylne stoją, misiek stoi w miejscu.
W czasie ślizgania się przednich kół przełączam na 4wd i misiek zaczyna jechać pod górkę. Wiec prawidłowo. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-02-2011, 21:40
|
|
|
Nie chce mi się teraz szukać, ale jak byłem na etapie wyboru Outlander albo nic, czytałem wszystkie wątki i w którymś było napisane że napęd w Outku jest pemanentny, a tryb 2WD jest sztucznie wymuszony. W innym poście lub wątku było napisane że nawet w trybie 2WD jakiś niewielki % momentu idzie na tył, więc może stąd to buksowanie.
Hipotetycznie dajesz cegłę, ASC+T zdejmuje moment z przodu i przekazuje go na tył, a że jest również uślizg tylnej osi buksują tylne koła, tylko czemu ASC+T nie zdejmuje momentu z tylnej osi ? |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 28-02-2011, 11:28
|
|
|
Cytat: | Panowie,gdyby nie było mozliwe to by nie trzeba było hamować autka na hamowni dwuosiowej a nie jedno... Nawet holować z podniesiona przednią osia nie wolno bo można zniszczyc napęd (instrukcja jasno to określna)- a przecież gdyby rozłączanie permanentne miało miejsce to nie powinno byc żadnego problemu. | Jest tak jak piszesz ale to nie znaczy że tylne koła będą buksować na 2WD |
_________________
 |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 28-02-2011, 14:28
|
|
|
lexus napisał/a: | ale to nie znaczy że tylne koła będą buksować na 2WD |
Moim zdaniem to powinien ASC zdusić takie zapędy... ale kto tam tak naprawde wie jak jest z tym napędem... No i dochodzi jeszcze stan tychże opon... |
|
|
|
 |
przem4
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2 diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 15 Skąd: pl
|
Wysłany: 28-02-2011, 19:05
|
|
|
karol_alasz napisał/a: | lexus napisał/a: | ale to nie znaczy że tylne koła będą buksować na 2WD |
Moim zdaniem to powinien ASC zdusić takie zapędy... ale kto tam tak naprawde wie jak jest z tym napędem... No i dochodzi jeszcze stan tychże opon... |
Teraz się przyznam jestem mechanikiem naprawiamy tylko auta do 10 lat.
Dla wyjaśnienia outlander to auto z stałym 100% napędem przodu
a tył zostaje dopięty (myślę że max to 40-50% płynnie sprzęgłem elektromagnetycznym,
sterowanie prądem modulowanym ze sterownika) to on decyduje jak spina(czytaj
zsprzęgla tylną oś do przedniej) U mnie bardzo dziwna sprawa bo przy przełączniku ustawionym w pozycję 2 wd (najlepiej bez kontroli trakcji) tylne koła także są napędzane
żwir czy śnieg sporo sypie z pod tylnych kół.
Samochód mam od połowy grudnia i widząc jakie problemy się pojawiły(radio,xenon,silnik traktor,i inne drobne) myślę
że pod koniec roku już będzie zmiana.Dodam że auto wyszło z salonu
z wgranym softem 170KM i może zażądzanie napędem jest także zmodyfikowane.
Szkoda że posiadam przełącznik trybu napędu i niewiem tak naprawdę jak w danej chwili jest to auto napędzane. |
|
|
|
 |
|