Outlander II GEN Techniczne - Rozrzad
Gunner - 04-03-2011, 10:36 Temat postu: Rozrzad Czas leci szybko a kilometry jeszcze szybciej.
Stuknelo mi 110 t/km i z racji tego ze autko ma troszke wiecej konikow postanowilem wymienic wczesniej wspomniany rozrzad.
I tak zaczalem dzwonic po 3 city i pytac co gdzie i za ile...
Wszedzie tzn w trzech trojmiejskich serwisach + Elblag ,koszt wymiany rozrzadu tj.2 rolki ,napinacz ,pasek i pompa wody to 2800 -2900 zlociszy.Oczywiscie do tego dochodzi przeglad przy 120tys wiec +oleje i filtry .Sumka z przegladem to 4900!!!
No coz,to juz jest troche...Postanowilem pojsc inna droga ,czesci kupilem w Focie i w Intercarsie , w wiekszosci made by SKF (marka calkiem calkiem).Za wszystko zaplacilem 1600zl.Filtry.Olej Shella 5W 30 4L.
Z tym wszystkim udalem sie do warsztatu gdzie od od kilku ladnych lat panowie czynia cuda z TDI.
Po krotkiej rozmowie stanelo na 350zl za kompletna usluge.
Zajelo to mechanikom jakies 3h w dodatku wymienili klocki z tylu i z przodu.
Tak jak wspomnialem za wszystko zaplacilem 350zl.
Po podliczeniu wyszlo mi ze zamknalem sie w kwocie 2000zl !!
Na drugi dzien podjechalem do servisu ,podlaczyli pod kompa ,wszystko chodzi oki,zero bledow autko pracuje tak jak wczesniej a kasa w kieszeni i to niemala.
Podsumowujac ,mysle ze zrobilem calkiem dobry interes auto i tak juz po gwarancji wiec nie ma sie co szczypac.
Pozdrawiam
mitsu00 - 04-03-2011, 10:46 Temat postu: Re: Rozrzad
Gunner napisał/a: | Czas leci szybko a kilometry jeszcze szybciej.
Stuknelo mi 110 t/km i z racji tego ze autko ma troszke wiecej konikow postanowilem wymienic wczesniej wspomniany rozrzad.
I tak zaczalem dzwonic po 3 city i pytac co gdzie i za ile...
Wszedzie tzn w trzech trojmiejskich serwisach + Elblag ,koszt wymiany rozrzadu tj.2 rolki ,napinacz ,pasek i pompa wody to 2800 -2900 zlociszy.Oczywiscie do tego dochodzi przeglad przy 120tys wiec +oleje i filtry .Sumka z przegladem to 4900!!!
No coz,to juz jest troche...Postanowilem pojsc inna droga ,czesci kupilem w Focie i w Intercarsie , w wiekszosci made by SKF (marka calkiem calkiem).Za wszystko zaplacilem 1600zl.Filtry.Olej Shella 5W 30 4L.
Z tym wszystkim udalem sie do warsztatu gdzie od od kilku ladnych lat panowie czynia cuda z TDI.
Po krotkiej rozmowie stanelo na 350zl za kompletna usluge.
Zajelo to mechanikom jakies 3h w dodatku wymienili klocki z tylu i z przodu.
Tak jak wspomnialem za wszystko zaplacilem 350zl.
Po podliczeniu wyszlo mi ze zamknalem sie w kwocie 2000zl !!
Na drugi dzien podjechalem do servisu ,podlaczyli pod kompa ,wszystko chodzi oki,zero bledow autko pracuje tak jak wczesniej a kasa w kieszeni i to niemala.
Podsumowujac ,mysle ze zrobilem calkiem dobry interes auto i tak juz po gwarancji wiec nie ma sie co szczypac.
Pozdrawiam | Przykładów nt. abstrakcyjnych cen w ASO jest niemało. Sam robiąc ostatnio samemu przegląd 100kkm zaoszczędziłem ponad 1000 zł.
lexus - 04-03-2011, 10:59
Ciekawe ,ciekawe ,mnie to też pewnie spotka choć mam jeszcze ok 40tyś.ale dobrze wiedzieć że po całej operacji można jeszcze bryknąć na wczasy do ciepłych krajów za pozostałą gotówkę
androzek - 04-03-2011, 15:42
To jeszcze nic.Dziś byłem na przeglądzie po 60 kkm.Zapytałem ile mogę traktorem przejechać,pan odpowiedział że średnio 300 kkm a potem trzeba /mozna wymienić min turbinę a cena... 18 kzł w Mitsu, podobno 8 kzł w VW i jeszcze znacznie mniej w zwykłym warsztacie.Jeśli to prawda Mitsu jest debeściak.Proponuję zwiększyć ceny coby jeszcze podnieść prestiż ( taniej będzie w Bentleyu).A na marginesie w ramach "wad wrodznych" czyli akcji serwisowej przełożono jakąś wiążkę ECU bo się kable mogły przetrzeć.Czy Mitsu was o tym poinformowało? mnie nie.
lexus - 04-03-2011, 16:01
Cytat: | A na marginesie w ramach "wad wrodznych" czyli akcji serwisowej przełożono jakąś wiążkę ECU bo się kable mogły przetrzeć.Czy Mitsu was o tym poinformowało? mnie nie. | .Mnie własnie to dotyczy chodzi o wiązkę która może spowodować zwarcie w rozruszniku i ewent.pożar,oraz druga akcja to coś z wiązką pod fotelem.Ale powiadomili mnie kiedy do nich zadzwoniłem i zapytałem o akcje przywoławcze . Tu można sprawdzić http://www.samar.pl/__/__...310/__Polska-Ak
Gunner - 04-03-2011, 18:09
Tak,ja bylem wlasnie wczoraj i zalozyli dodatkowy peszel na wiazke kabla.
rezon - 04-03-2011, 18:25
androzek napisał/a: | Zapytałem ile mogę traktorem przejechać,pan odpowiedział że średnio 300 kkm a potem trzeba /mozna wymienić min turbinę a cena... 18 kzł w Mitsu | 300kkm to byłoby osiągnięcie. Zdarzają się takie przebiegi - ostatnio jechałem taxi Octavią 1,9 z ori turbiną i 389kkm na budziku, ale to była turbina ze stałą geometrią. U nas raczej należy spodziewać się nie więcej niż 200kkm. Moja już zaczyna sobie pogwizdywać i udawać karetkę na zimnym silniku, ale to podobno norma po wirusie i nie należy reagować alergicznie. Oprócz wymiany jest jeszcze możliwość regeneracji za ok. 1500zł.
lexus - 04-03-2011, 19:43
Cytat: | Tak,ja bylem wlasnie wczoraj i zalozyli dodatkowy peszel na wiazke kabla. | .Atoś mnie pocieszył ja myślałem że to bóg wie co a oni peszel założą toć przecie sam sobie mogę założyć.
ichi - 04-03-2011, 20:23 Temat postu: Re: Rozrzad
Gunner napisał/a: |
koszt wymiany rozrzadu tj.2 rolki ,napinacz ,pasek i pompa wody to 2800 -2900 zlociszy.Oczywiscie do tego dochodzi przeglad przy 120tys wiec +oleje i filtry .Sumka z przegladem to 4900!!! |
Jak zrobiłem szybki rekonesans dla porównania to tyle śpiewali za części(2500 do 2700pln), dodatkowe 800 pln za wymianę.
Ja miałem wymieniany ostatnio blok silnika i głowicę, za rozrząd i pompę wody musiałem sam zapłacić, ale przy zniżkach wyszło 1800 zł. Co już da się przeżyć.
Gunner napisał/a: | Z tym wszystkim udalem sie do warsztatu gdzie od od kilku ladnych lat panowie czynia cuda z TDI. |
Gunner, daj proszę namiar na ten warsztat, na pewno wielu tu obecnym się przyda.
Gunner napisał/a: | Podsumowujac ,mysle ze zrobilem calkiem dobry interes auto i tak juz po gwarancji wiec nie ma sie co szczypac. |
No właśnie nie jestem przekonany, w aso masz gwarancje 2 lata na wymienione podzespoły, co przy rozrządzie może się okazać bezcenne.
mitsu00 - 04-03-2011, 20:29
ichi napisał/a: | No właśnie nie jestem przekonany, w aso masz gwarancje 2 lata na wymienione podzespoły, co przy rozrządzie może się okazać bezcenne. | A jak kupisz części w Intercarsie czy w Focie to niby nie masz 24m gwarancji na części? Masz identyczną ochronę. A jeśli dobry niezależny warsztat to i gwarancję na usługę masz....
rezon - 05-03-2011, 07:13
ichi napisał/a: | w aso masz gwarancje 2 lata na wymienione podzespoły | i spróbuj udowodnić, że uszkodzenie silnika powstałe w wyniku zużycia którejkolwiek części to wina jej wadliwej konstrukcji a nie naturalnego chociaż szybkiego zużycia, wadliwego montażu albo zużycia wielu innych części, które miało wpływ na przedwczesne zużycie rozrządu. Udowodnienie czegokolwiek ASO Mitsubishi w PL zajmuje dużo czasu.
-WALDOR- - 05-03-2011, 07:51
drożyzna nie zawsze idąca w parze z jakością jest bolączka wszystkich serwisów autoryzowanych, chyba wszystkich marek...pamietam za szybe tylna w seacie z wymiana w serwisie żądali 1250zł...szyba saint gobain....u dealera Saint - Gobain 450zł....dostałem gwarancje....okazało się również ,że seat właśnie u niego zamawia usługę wymiany szyb klejąc jedynie swoja naklejkę na nich...naklejka za 800zł...
identycznie było z chłodnica klimy w fordzie, zażądali 1500 zł za część plus napełnienie i sprawdzenie systemu 300-400 zł....podpytałem ucznia na warsztacie czy robią to sami..dał namiar na rzemieślnika który za chłodnicę i klimy odpowiada....cała usługa z nowa chłodnica wyszła 650zł..dostałem pisemna gwarancje na 2 lata...ford dawał 1 rok...chłodnica już 4 rok ma się świetnie...
podobnie w jeepie, pompa paliwa w serwisie z wymiana 1750zł...oryginał z wymiana w nieautoryzowanym serwisie 750zł....
wniosek :serwisy też korzystają z usług tańszych podwykonawców, niestety profitem z tańszej usługi nie zawsze dzielą się z klientem, a gwarancje i tak daje pierwsze ogniwo(dostawca,warsztat) a reszta ją tylko powiela zazwyczaj skracając bezpiecznie jej długość.
ps. byłem ostatnio z focą uzgodnić drobna poprawkę lakierniczą w malarni forda i okazuje się ,że maja z nią podpisane umowy blacharskie różne marki(a właściwie dealerzy tych marek)...stało tam ich co najmniej 5...nie sądzę,że klienci tych marek wiedzą ,że płacąc serwisowi np.hyundaia maluje samochód im ford...fakt ,ze malarnia naprawdę profesjonalna...zapewne jest różnica w cenie tłumacząca wiezienie samochodu z Gdańska do Gdyni na lawecie i spowrotem.
stad wniosek, masz czas, nie chcesz wywalać pieniędzy na pośredników , używasz czasem szarych komórek...wybierz źródło.
j-rules - 05-03-2011, 09:33
panowie, jak chcecie jeszcze taniej to Jparts.pl ma dla was rozrządy do Outkow DiD
pasek Contitech, rolki INA, pompa wody Aisin - wszystko za 642zł Jest nawet opcja z oryginalnym paskiem rozrządu sygnowanym przez Mitsu - wtedy taki komplet kosztuje 907zł. Takze mozna jeszcze troche zaoszczedzic
bonito - 05-03-2011, 09:50
Gunner - byłbym bardzo wdzięczny za kontakt do wspomnianych przez Ciebie magików od TDI (nie za długo będę miał drugą wymianę rozrządu, a nie byłem zbyt zadowolony z pierwszej wymiany u Plichty) - może być na priva.
pozdrawiam, bonito
Gunner - 05-03-2011, 12:58
No coz,powiem tylko tyle,uwazam ze zrobilem dobrze!
Warsztat jak to warsztat,niczym specjalnym sie nie wyroznia,ale...
Mechanik od lat zajmuje sie moimi autami i nigdy niczego nie zpapral l,wszystko smigalo w Mazdach 626 i 323. Jesli chodzi o czesci to nadmienie tylko ze przed wymiana kupilem pompe wody z IC i kazal mi ja oddac .Marki nie pamietam.Powiedzial ze powodem jest brak zaufania do marki/producenta.
Widac szajsu nie montuje,pompe wody zalatwil "samemu" w Focie bo,..do Outkow tam nie maja(skf),podobno,tyle ze on zalatwil he he.
Byly do wyboru Kager i Valeo i jeszcze cos ale uparl sie na SKF,jak stwierdzil nikt jeszcze do niego nie wrocil z pretensjami i montuje tylko w rozrzadach czesci SKF.
Ile lat mamy na rynku te silniki panowie? 5-7 lat?
Przeciez dobry sprawdzony mechanior z palcem w nosie powinnien to ogarnac. Nie tylko serwis.Byle by czesci zamienne byly oki.
ichi napisał/a: | Gunner napisał/a:
Podsumowujac ,mysle ze zrobilem calkiem dobry interes auto i tak juz po gwarancji wiec nie ma sie co szczypac.
No właśnie nie jestem przekonany, w aso masz gwarancje 2 lata na wymienione podzespoły, co przy rozrządzie może się okazać bezcenne. |
No to pozostaje Ci serwis.
Bonito ,jak sie ogarne to usiade wieczorem i dam znac.
|
|
|