Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrzad
Autor Wiadomość
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 04-03-2011, 10:36   Rozrzad

Czas leci szybko a kilometry jeszcze szybciej.
Stuknelo mi 110 t/km i z racji tego ze autko ma troszke wiecej konikow postanowilem wymienic wczesniej wspomniany rozrzad.
I tak zaczalem dzwonic po 3 city i pytac co gdzie i za ile...
Wszedzie tzn w trzech trojmiejskich serwisach + Elblag ,koszt wymiany rozrzadu tj.2 rolki ,napinacz ,pasek i pompa wody to 2800 -2900 zlociszy.Oczywiscie do tego dochodzi przeglad przy 120tys wiec +oleje i filtry .Sumka z przegladem to 4900!!! :shock:
No coz,to juz jest troche...Postanowilem pojsc inna droga ,czesci kupilem w Focie i w Intercarsie , w wiekszosci made by SKF (marka calkiem calkiem).Za wszystko zaplacilem 1600zl.Filtry.Olej Shella 5W 30 4L.
Z tym wszystkim udalem sie do warsztatu gdzie od od kilku ladnych lat panowie czynia cuda z TDI.
Po krotkiej rozmowie stanelo na 350zl za kompletna usluge.
Zajelo to mechanikom jakies 3h w dodatku wymienili klocki z tylu i z przodu.
Tak jak wspomnialem za wszystko zaplacilem 350zl.
Po podliczeniu wyszlo mi ze zamknalem sie w kwocie 2000zl !!
Na drugi dzien podjechalem do servisu ,podlaczyli pod kompa ,wszystko chodzi oki,zero bledow autko pracuje tak jak wczesniej a kasa w kieszeni i to niemala.
Podsumowujac ,mysle ze zrobilem calkiem dobry interes auto i tak juz po gwarancji wiec nie ma sie co szczypac.
Pozdrawiam
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 04-03-2011, 10:46   Re: Rozrzad

Gunner napisał/a:
Czas leci szybko a kilometry jeszcze szybciej.
Stuknelo mi 110 t/km i z racji tego ze autko ma troszke wiecej konikow postanowilem wymienic wczesniej wspomniany rozrzad.
I tak zaczalem dzwonic po 3 city i pytac co gdzie i za ile...
Wszedzie tzn w trzech trojmiejskich serwisach + Elblag ,koszt wymiany rozrzadu tj.2 rolki ,napinacz ,pasek i pompa wody to 2800 -2900 zlociszy.Oczywiscie do tego dochodzi przeglad przy 120tys wiec +oleje i filtry .Sumka z przegladem to 4900!!! :shock:
No coz,to juz jest troche...Postanowilem pojsc inna droga ,czesci kupilem w Focie i w Intercarsie , w wiekszosci made by SKF (marka calkiem calkiem).Za wszystko zaplacilem 1600zl.Filtry.Olej Shella 5W 30 4L.
Z tym wszystkim udalem sie do warsztatu gdzie od od kilku ladnych lat panowie czynia cuda z TDI.
Po krotkiej rozmowie stanelo na 350zl za kompletna usluge.
Zajelo to mechanikom jakies 3h w dodatku wymienili klocki z tylu i z przodu.
Tak jak wspomnialem za wszystko zaplacilem 350zl.
Po podliczeniu wyszlo mi ze zamknalem sie w kwocie 2000zl !!
Na drugi dzien podjechalem do servisu ,podlaczyli pod kompa ,wszystko chodzi oki,zero bledow autko pracuje tak jak wczesniej a kasa w kieszeni i to niemala.
Podsumowujac ,mysle ze zrobilem calkiem dobry interes auto i tak juz po gwarancji wiec nie ma sie co szczypac.
Pozdrawiam
Przykładów nt. abstrakcyjnych cen w ASO jest niemało. Sam robiąc ostatnio samemu przegląd 100kkm zaoszczędziłem ponad 1000 zł.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-03-2011, 10:59   

Ciekawe ,ciekawe ,mnie to też pewnie spotka choć mam jeszcze ok 40tyś.ale dobrze wiedzieć że po całej operacji można jeszcze bryknąć na wczasy do ciepłych krajów za pozostałą gotówkę :D
_________________

Ostatnio zmieniony przez lexus 04-03-2011, 16:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
androzek 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 126
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 04-03-2011, 15:42   

To jeszcze nic.Dziś byłem na przeglądzie po 60 kkm.Zapytałem ile mogę traktorem przejechać,pan odpowiedział że średnio 300 kkm a potem trzeba /mozna wymienić min turbinę a cena... 18 kzł w Mitsu, podobno 8 kzł w VW i jeszcze znacznie mniej w zwykłym warsztacie.Jeśli to prawda Mitsu jest debeściak.Proponuję zwiększyć ceny coby jeszcze podnieść prestiż ( taniej będzie w Bentleyu).A na marginesie w ramach "wad wrodznych" czyli akcji serwisowej przełożono jakąś wiążkę ECU bo się kable mogły przetrzeć.Czy Mitsu was o tym poinformowało? mnie nie.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-03-2011, 16:01   

Cytat:
A na marginesie w ramach "wad wrodznych" czyli akcji serwisowej przełożono jakąś wiążkę ECU bo się kable mogły przetrzeć.Czy Mitsu was o tym poinformowało? mnie nie.
.Mnie własnie to dotyczy chodzi o wiązkę która może spowodować zwarcie w rozruszniku i ewent.pożar,oraz druga akcja to coś z wiązką pod fotelem.Ale powiadomili mnie kiedy do nich zadzwoniłem i zapytałem o akcje przywoławcze :evil: . :roll: Tu można sprawdzić http://www.samar.pl/__/__...310/__Polska-Ak
_________________

 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 04-03-2011, 18:09   

Tak,ja bylem wlasnie wczoraj i zalozyli dodatkowy peszel na wiazke kabla.
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 04-03-2011, 18:25   

androzek napisał/a:
Zapytałem ile mogę traktorem przejechać,pan odpowiedział że średnio 300 kkm a potem trzeba /mozna wymienić min turbinę a cena... 18 kzł w Mitsu
300kkm to byłoby osiągnięcie. Zdarzają się takie przebiegi - ostatnio jechałem taxi Octavią 1,9 z ori turbiną i 389kkm na budziku, ale to była turbina ze stałą geometrią. U nas raczej należy spodziewać się nie więcej niż 200kkm. Moja już zaczyna sobie pogwizdywać i udawać karetkę na zimnym silniku, ale to podobno norma po wirusie i nie należy reagować alergicznie. Oprócz wymiany jest jeszcze możliwość regeneracji za ok. 1500zł.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-03-2011, 19:43   

Cytat:
Tak,ja bylem wlasnie wczoraj i zalozyli dodatkowy peszel na wiazke kabla.
.Atoś mnie pocieszył ja myślałem że to bóg wie co :mrgreen: a oni peszel założą toć przecie sam sobie mogę założyć.
_________________

 
 
ichi 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 DiD
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 47
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-03-2011, 20:23   Re: Rozrzad

Gunner napisał/a:

koszt wymiany rozrzadu tj.2 rolki ,napinacz ,pasek i pompa wody to 2800 -2900 zlociszy.Oczywiscie do tego dochodzi przeglad przy 120tys wiec +oleje i filtry .Sumka z przegladem to 4900!!! :shock:


Jak zrobiłem szybki rekonesans dla porównania to tyle śpiewali za części(2500 do 2700pln), dodatkowe 800 pln za wymianę.
Ja miałem wymieniany ostatnio blok silnika i głowicę, za rozrząd i pompę wody musiałem sam zapłacić, ale przy zniżkach wyszło 1800 zł. Co już da się przeżyć.

Gunner napisał/a:
Z tym wszystkim udalem sie do warsztatu gdzie od od kilku ladnych lat panowie czynia cuda z TDI.


Gunner, daj proszę namiar na ten warsztat, na pewno wielu tu obecnym się przyda.

Gunner napisał/a:
Podsumowujac ,mysle ze zrobilem calkiem dobry interes auto i tak juz po gwarancji wiec nie ma sie co szczypac.


No właśnie nie jestem przekonany, w aso masz gwarancje 2 lata na wymienione podzespoły, co przy rozrządzie może się okazać bezcenne.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 04-03-2011, 20:29   

ichi napisał/a:
No właśnie nie jestem przekonany, w aso masz gwarancje 2 lata na wymienione podzespoły, co przy rozrządzie może się okazać bezcenne.
A jak kupisz części w Intercarsie czy w Focie to niby nie masz 24m gwarancji na części? Masz identyczną ochronę. A jeśli dobry niezależny warsztat to i gwarancję na usługę masz....
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 05-03-2011, 07:13   

ichi napisał/a:
w aso masz gwarancje 2 lata na wymienione podzespoły
i spróbuj udowodnić, że uszkodzenie silnika powstałe w wyniku zużycia którejkolwiek części to wina jej wadliwej konstrukcji a nie naturalnego chociaż szybkiego zużycia, wadliwego montażu albo zużycia wielu innych części, które miało wpływ na przedwczesne zużycie rozrządu. Udowodnienie czegokolwiek ASO Mitsubishi w PL zajmuje dużo czasu.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
-WALDOR- 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 05-03-2011, 07:51   

drożyzna nie zawsze idąca w parze z jakością jest bolączka wszystkich serwisów autoryzowanych, chyba wszystkich marek...pamietam za szybe tylna w seacie z wymiana w serwisie żądali 1250zł...szyba saint gobain....u dealera Saint - Gobain 450zł....dostałem gwarancje....okazało się również ,że seat właśnie u niego zamawia usługę wymiany szyb klejąc jedynie swoja naklejkę na nich...naklejka za 800zł...
identycznie było z chłodnica klimy w fordzie, zażądali 1500 zł za część plus napełnienie i sprawdzenie systemu 300-400 zł....podpytałem ucznia na warsztacie czy robią to sami..dał namiar na rzemieślnika który za chłodnicę i klimy odpowiada....cała usługa z nowa chłodnica wyszła 650zł..dostałem pisemna gwarancje na 2 lata...ford dawał 1 rok...chłodnica już 4 rok ma się świetnie... :D
podobnie w jeepie, pompa paliwa w serwisie z wymiana 1750zł...oryginał z wymiana w nieautoryzowanym serwisie 750zł....

wniosek :serwisy też korzystają z usług tańszych podwykonawców, niestety profitem z tańszej usługi nie zawsze dzielą się z klientem, a gwarancje i tak daje pierwsze ogniwo(dostawca,warsztat) a reszta ją tylko powiela zazwyczaj skracając bezpiecznie jej długość.

ps. byłem ostatnio z focą uzgodnić drobna poprawkę lakierniczą w malarni forda i okazuje się ,że maja z nią podpisane umowy blacharskie różne marki(a właściwie dealerzy tych marek)...stało tam ich co najmniej 5...nie sądzę,że klienci tych marek wiedzą ,że płacąc serwisowi np.hyundaia maluje samochód im ford...fakt ,ze malarnia naprawdę profesjonalna...zapewne jest różnica w cenie tłumacząca wiezienie samochodu z Gdańska do Gdyni na lawecie i spowrotem.

stad wniosek, masz czas, nie chcesz wywalać pieniędzy na pośredników , używasz czasem szarych komórek...wybierz źródło.
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 05-03-2011, 09:33   

panowie, jak chcecie jeszcze taniej to Jparts.pl ma dla was rozrządy do Outkow DiD
pasek Contitech, rolki INA, pompa wody Aisin - wszystko za 642zł Jest nawet opcja z oryginalnym paskiem rozrządu sygnowanym przez Mitsu - wtedy taki komplet kosztuje 907zł. Takze mozna jeszcze troche zaoszczedzic
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-03-2011, 09:50   

Gunner - byłbym bardzo wdzięczny za kontakt do wspomnianych przez Ciebie magików od TDI (nie za długo będę miał drugą wymianę rozrządu, a nie byłem zbyt zadowolony z pierwszej wymiany u Plichty) - może być na priva.

pozdrawiam, bonito
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 05-03-2011, 12:58   

No coz,powiem tylko tyle,uwazam ze zrobilem dobrze!
Warsztat jak to warsztat,niczym specjalnym sie nie wyroznia,ale...
Mechanik od lat zajmuje sie moimi autami i nigdy niczego nie zpapral l,wszystko smigalo w Mazdach 626 i 323. Jesli chodzi o czesci to nadmienie tylko ze przed wymiana kupilem pompe wody z IC i kazal mi ja oddac .Marki nie pamietam.Powiedzial ze powodem jest brak zaufania do marki/producenta.
Widac szajsu nie montuje,pompe wody zalatwil "samemu" w Focie bo,..do Outkow tam nie maja(skf),podobno,tyle ze on zalatwil he he.
Byly do wyboru Kager i Valeo i jeszcze cos ale uparl sie na SKF,jak stwierdzil nikt jeszcze do niego nie wrocil z pretensjami i montuje tylko w rozrzadach czesci SKF.

Ile lat mamy na rynku te silniki panowie? 5-7 lat?
Przeciez dobry sprawdzony mechanior z palcem w nosie powinnien to ogarnac. Nie tylko serwis.Byle by czesci zamienne byly oki.


ichi napisał/a:
Gunner napisał/a:
Podsumowujac ,mysle ze zrobilem calkiem dobry interes auto i tak juz po gwarancji wiec nie ma sie co szczypac.


No właśnie nie jestem przekonany, w aso masz gwarancje 2 lata na wymienione podzespoły, co przy rozrządzie może się okazać bezcenne.


No to pozostaje Ci serwis. :P

Bonito ,jak sie ogarne to usiade wieczorem i dam znac.
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.