Pajero II - [3.5 V6] niestety dużo bierze oleju
moj.skarb - 10-03-2011, 20:46 Temat postu: [3.5 V6] niestety dużo bierze oleju witam ponownie, problem jak w temacie , bierze i to duuuuuuzo ok 0,7 l na 1000km. przstudiowalem forum i ktoś robił kapitalke silnika (takiego jak mój) i dalej brał olej. Obecnie remont silnika nie wchodzi w grę z przyczyn finansowych. Jeszcze nie zmienialem oleju ,teraz jest zalany walvoline maxlife 10w40, Pytanie : czym teraz proponujecie zalać, ktoś przerabiał temat ostatnio ? jeśli remont(w dalekiej przyszlości) to kapitalny, czy pierścienie, uszczelniacze???????
aha wycieków brak, silnik suchy, rano dymi dosyć ,
p.s. pozdrowienia dla nieuczciwego sprzedawcy z Krakowa co twierdził że bierze 2 litry na 10 000 km
smutny i oszukany pozdrawiam
hajmanek - 10-03-2011, 21:05
Moze ci uciekac w dwoch miejscach. Przez odme, zdejmij waz z odmy i zobacz czy chlapie olejem. Jak tu sucho to moze to byc turbina, czyli uszczelniacze. Jesli masz niebieskawy dym to to moze byc przeczyna
jawaldek - 10-03-2011, 21:13
Może nie jest to najlepsze wyjście ale ....... kiedyś jeździłem UAZ-em brał olej na potęgę i też nie wchodził w grę remont silnika===>>>. duuuużżżżeeee kłopoty z częściami uratowałem silnik i kieszeń wlewając specjalny preparat (nazywał się SWEDOL)==>>> spalanie się zmniejszyło,olej zostawał tam gdzie powinien====>>>> może jako zastępczo,zanim zdecydujesz się na remont, poszperać coś w preparatach do silnika ?? i nie mam tu na myśli jakiś zagęszczacz oleju a pokrywające/uszczelniające itd itp. Pokaż zdjęcie samochodu==>>>zobaczymy co to za ptica bo skoro moj.skarb napisał/a: | nieuczciwego sprzedawcy z Krakowa | to może znamy ten samochód i nie warto będzie robić remontu ???
moj.skarb - 10-03-2011, 21:16
dym raczej biały, na zimnym później nie dymi
lukas 78 - 10-03-2011, 21:22
hajmanek napisał/a: | Moze ci uciekac w dwoch miejscach. Przez odme, zdejmij waz z odmy i zobacz czy chlapie olejem. Jak tu sucho to moze to byc turbina, czyli uszczelniacze. Jesli masz niebieskawy dym to to moze byc przeczyna |
on ma benzynę nie ma turbo i odma tez odpada
ssie przez uszczelniacze zaworowe albo pierścienie stawiając raczej na to pierwsze
jak masz trochę pojecia o mechanice i się nie boisz to tu jest temat dla ciebie
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=71776
moj.skarb - 10-03-2011, 21:32
lukas 78 napisał/a: | hajmanek napisał/a: | Moze ci uciekac w dwoch miejscach. Przez odme, zdejmij waz z odmy i zobacz czy chlapie olejem. Jak tu sucho to moze to byc turbina, czyli uszczelniacze. Jesli masz niebieskawy dym to to moze byc przeczyna |
on ma benzynę nie ma turbo i odma tez odpada
ssie przez uszczelniacze zaworowe albo pierścienie stawiając raczej na to pierwsze
jak masz trochę pojecia o mechanice i się nie boisz to tu jest temat dla ciebie
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=71776 |
ooooooooo dzieki super instrukcja ,może i przy jej pomocy bym rozebrał ale obawiam się że przy składaniu mogłyby zostać części
a te uszczelniacze to droga sprawa?
plecho1 - 10-03-2011, 21:37
Do starej astry kupowałem po 2 zł za sztukę:)
Też wydaje mi się że to uszczelniacze bo jeśli miały by być pierścienie to albo musiałbyś mieć przebieg gdzieś ponad 500tys albo przegrzany silnik.
moj.skarb - 10-03-2011, 21:51
obyście mieli rację!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, wnętrze nie wygląda na 500tys ale pozory mylą co do przegrzania to nie wiadomo
plecho1 - 10-03-2011, 21:54
Jakby pierścienie były przegrzane lub zużyte z powodu przebiegu to nie tylko olejowe ale i główne i wtedy była by słaba kompresja. Możesz z ciekawości sprawdzić ciśnienie sprężania i się dowiesz.
lukas 78 - 11-03-2011, 00:20
moj.skarb napisał/a: | 0,7 l na 1000km. przstudiowalem forum i ktoś robił kapitalke silnika (takiego jak mój) i dalej brał olej. |
jeszcze nie ma takiej tragedii
same uszczelniacze to nie będzie jakiś duży koszt nawet jak zrobisz w warsztacie
a z używanym autem to tak juz jest... jak trafisz
na pocieszenie ci powiem ,że diesle od nowości lubią olej
Janek__22 - 11-03-2011, 19:47
Przy zmianie oleju wlej 15w/40 to też powinno troche zmniejszyc spalanie oleju .
Krzyzak - 11-03-2011, 20:30
Janek__22 napisał/a: | Przy zmianie oleju wlej 15w/40 to też powinno troche zmniejszyc spalanie oleju . |
a jednak nie jest tak do końca - tzn. miałem u siebie 15W40 (mineralny) i po 5000 km znikało 250-500 ml (zależnie od stylu jazdy)
wlałem pełen syntetyk 5W40 i auto przestało zużywać olej (cokolwiek by się z nim działo - tzn. wyciek/spalanie/odparowanie)
mowa o Colcie 4G15
1405 - 11-03-2011, 20:40 Temat postu: Re: niestety dużo bierze oleju
moj.skarb napisał/a: | witam ponownie, problem jak w temacie , bierze i to duuuuuuzo ok 0,7 l na 1000km. przstudiowalem forum i ktoś robił kapitalke silnika (takiego jak mój) i dalej brał olej. Obecnie remont silnika nie wchodzi w grę z przyczyn finansowych. Jeszcze nie zmienialem oleju ,teraz jest zalany walvoline maxlife 10w40, Pytanie : czym teraz proponujecie zalać, ktoś przerabiał temat ostatnio ? jeśli remont(w dalekiej przyszlości) to kapitalny, czy pierścienie, uszczelniacze???????
aha wycieków brak, silnik suchy, rano dymi dosyć ,
p.s. pozdrowienia dla nieuczciwego sprzedawcy z Krakowa co twierdził że bierze 2 litry na 10 000 km
smutny i oszukany pozdrawiam | Wymiana uszczelniaczy zaworowych załatwi sprawę...Tylko nie daj się namówić na cud specyfik bo to nie do tego typu silnika. Pokruszonego lub popękanego uszczelniacza nie "zregenerujesz" niczym trzeba go po prostu wymienić. Zrobisz i będziesz się cieszył autkiem. Tak to już jest z używanymi autami.
moj.skarb - 11-03-2011, 21:52
a po wymianie uszczelniaczy czym zalać?
rico.1 - 11-03-2011, 21:53
moj.skarb napisał/a: | witam ponownie, problem jak w temacie , bierze i to duuuuuuzo ok 0,7 l na 1000km. przstudiowalem forum i ktoś robił kapitalke silnika (takiego jak mój) i dalej brał olej. Obecnie remont silnika nie wchodzi w grę z przyczyn finansowych. Jeszcze nie zmienialem oleju ,teraz jest zalany walvoline maxlife 10w40, Pytanie : czym teraz proponujecie zalać, ktoś przerabiał temat ostatnio ? jeśli remont(w dalekiej przyszlości) to kapitalny, czy pierścienie, uszczelniacze???????
aha wycieków brak, silnik suchy, rano dymi dosyć |
Moim zdaniem te 0.7l/1000 mieści się w granicach fabrycznej normy zużycia oleju, ale jak chcesz upewnić sie co do stanu silnika, to zrób tak:
- wyciągnij lekko bagnet oleju, tak żeby tylko był tam dostep powietrza
- na jałowych obrotach i rozgrzanym silniku zatkaj odmę - zaciśnij węże ręką itp.
- po tym puśc odmę i wyciagnij bagnet oleju, sprawdź jak wysoko podniósł się jego stan ponad Max. Jeśli ponad 1/3 długości bagnetu, znaczy że przedmuchy kompresji na pierścieniach są już dosyć spore.
Jeśli nie, to wymiana uszczelniaczy powinna coś pomóc.
|
|
|