Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.5 V6] niestety dużo bierze oleju
Autor Wiadomość
moj.skarb 
Forumowicz

Auto: pajero 3,5 V6 208km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 81
Skąd: biała
Wysłany: 10-03-2011, 20:46   [3.5 V6] niestety dużo bierze oleju

witam ponownie, problem jak w temacie , bierze i to duuuuuuzo :( ok 0,7 l na 1000km. przstudiowalem forum i ktoś robił kapitalke silnika (takiego jak mój) i dalej brał olej. Obecnie remont silnika nie wchodzi w grę z przyczyn finansowych. Jeszcze nie zmienialem oleju ,teraz jest zalany walvoline maxlife 10w40, Pytanie : czym teraz proponujecie zalać, ktoś przerabiał temat ostatnio ? jeśli remont(w dalekiej przyszlości) to kapitalny, czy pierścienie, uszczelniacze???????
aha wycieków brak, silnik suchy, rano dymi dosyć ,

p.s. pozdrowienia dla nieuczciwego sprzedawcy z Krakowa co twierdził że bierze 2 litry na 10 000 km

smutny i oszukany pozdrawiam
_________________
marzenia się spełniają
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 10-03-2011, 21:05   

Moze ci uciekac w dwoch miejscach. Przez odme, zdejmij waz z odmy i zobacz czy chlapie olejem. Jak tu sucho to moze to byc turbina, czyli uszczelniacze. Jesli masz niebieskawy dym to to moze byc przeczyna :!:
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 10-03-2011, 21:13   

Może nie jest to najlepsze wyjście ale ....... kiedyś jeździłem UAZ-em brał olej na potęgę i też nie wchodził w grę remont silnika===>>>. duuuużżżżeeee kłopoty z częściami uratowałem silnik i kieszeń wlewając specjalny preparat (nazywał się SWEDOL)==>>> spalanie się zmniejszyło,olej zostawał tam gdzie powinien====>>>> może jako zastępczo,zanim zdecydujesz się na remont, poszperać coś w preparatach do silnika ?? i nie mam tu na myśli jakiś zagęszczacz oleju a pokrywające/uszczelniające itd itp. Pokaż zdjęcie samochodu==>>>zobaczymy co to za ptica bo skoro
moj.skarb napisał/a:
nieuczciwego sprzedawcy z Krakowa
to może znamy ten samochód i nie warto będzie robić remontu ???
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
moj.skarb 
Forumowicz

Auto: pajero 3,5 V6 208km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 81
Skąd: biała
Wysłany: 10-03-2011, 21:16   

dym raczej biały, na zimnym później nie dymi
_________________
marzenia się spełniają
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 10-03-2011, 21:22   

hajmanek napisał/a:
Moze ci uciekac w dwoch miejscach. Przez odme, zdejmij waz z odmy i zobacz czy chlapie olejem. Jak tu sucho to moze to byc turbina, czyli uszczelniacze. Jesli masz niebieskawy dym to to moze byc przeczyna :!:


on ma benzynę nie ma turbo i odma tez odpada
ssie przez uszczelniacze zaworowe albo pierścienie stawiając raczej na to pierwsze
jak masz trochę pojecia o mechanice i się nie boisz to tu jest temat dla ciebie
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=71776
 
 
moj.skarb 
Forumowicz

Auto: pajero 3,5 V6 208km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 81
Skąd: biała
Wysłany: 10-03-2011, 21:32   

lukas 78 napisał/a:
hajmanek napisał/a:
Moze ci uciekac w dwoch miejscach. Przez odme, zdejmij waz z odmy i zobacz czy chlapie olejem. Jak tu sucho to moze to byc turbina, czyli uszczelniacze. Jesli masz niebieskawy dym to to moze byc przeczyna :!:


on ma benzynę nie ma turbo i odma tez odpada
ssie przez uszczelniacze zaworowe albo pierścienie stawiając raczej na to pierwsze
jak masz trochę pojecia o mechanice i się nie boisz to tu jest temat dla ciebie
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=71776

ooooooooo dzieki super instrukcja ,może i przy jej pomocy bym rozebrał ale obawiam się że przy składaniu mogłyby zostać części :wink:

a te uszczelniacze to droga sprawa?
_________________
marzenia się spełniają
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-03-2011, 21:37   

Do starej astry kupowałem po 2 zł za sztukę:)
Też wydaje mi się że to uszczelniacze bo jeśli miały by być pierścienie to albo musiałbyś mieć przebieg gdzieś ponad 500tys albo przegrzany silnik.
 
 
moj.skarb 
Forumowicz

Auto: pajero 3,5 V6 208km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 81
Skąd: biała
Wysłany: 10-03-2011, 21:51   

obyście mieli rację!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, wnętrze nie wygląda na 500tys ale pozory mylą co do przegrzania to nie wiadomo
_________________
marzenia się spełniają
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-03-2011, 21:54   

Jakby pierścienie były przegrzane lub zużyte z powodu przebiegu to nie tylko olejowe ale i główne i wtedy była by słaba kompresja. Możesz z ciekawości sprawdzić ciśnienie sprężania i się dowiesz.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 11-03-2011, 00:20   

moj.skarb napisał/a:
0,7 l na 1000km. przstudiowalem forum i ktoś robił kapitalke silnika (takiego jak mój) i dalej brał olej.

jeszcze nie ma takiej tragedii :wink:
same uszczelniacze to nie będzie jakiś duży koszt nawet jak zrobisz w warsztacie
a z używanym autem to tak juz jest... jak trafisz
na pocieszenie ci powiem ,że diesle od nowości lubią olej :wink:
 
 
Janek__22 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 52
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 11-03-2011, 19:47   

Przy zmianie oleju wlej 15w/40 to też powinno troche zmniejszyc spalanie oleju .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24332
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-03-2011, 20:30   

Janek__22 napisał/a:
Przy zmianie oleju wlej 15w/40 to też powinno troche zmniejszyc spalanie oleju .

a jednak nie jest tak do końca - tzn. miałem u siebie 15W40 (mineralny) i po 5000 km znikało 250-500 ml (zależnie od stylu jazdy)
wlałem pełen syntetyk 5W40 i auto przestało zużywać olej (cokolwiek by się z nim działo - tzn. wyciek/spalanie/odparowanie)
mowa o Colcie 4G15 :)
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 11-03-2011, 20:40   Re: niestety dużo bierze oleju

moj.skarb napisał/a:
witam ponownie, problem jak w temacie , bierze i to duuuuuuzo :( ok 0,7 l na 1000km. przstudiowalem forum i ktoś robił kapitalke silnika (takiego jak mój) i dalej brał olej. Obecnie remont silnika nie wchodzi w grę z przyczyn finansowych. Jeszcze nie zmienialem oleju ,teraz jest zalany walvoline maxlife 10w40, Pytanie : czym teraz proponujecie zalać, ktoś przerabiał temat ostatnio ? jeśli remont(w dalekiej przyszlości) to kapitalny, czy pierścienie, uszczelniacze???????
aha wycieków brak, silnik suchy, rano dymi dosyć ,

p.s. pozdrowienia dla nieuczciwego sprzedawcy z Krakowa co twierdził że bierze 2 litry na 10 000 km

smutny i oszukany pozdrawiam
Wymiana uszczelniaczy zaworowych załatwi sprawę...Tylko nie daj się namówić na cud specyfik bo to nie do tego typu silnika. Pokruszonego lub popękanego uszczelniacza nie "zregenerujesz" niczym trzeba go po prostu wymienić. Zrobisz i będziesz się cieszył autkiem. Tak to już jest z używanymi autami. :arrow:
 
 
 
moj.skarb 
Forumowicz

Auto: pajero 3,5 V6 208km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 81
Skąd: biała
Wysłany: 11-03-2011, 21:52   

a po wymianie uszczelniaczy czym zalać?
_________________
marzenia się spełniają
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 11-03-2011, 21:53   

moj.skarb napisał/a:
witam ponownie, problem jak w temacie , bierze i to duuuuuuzo ok 0,7 l na 1000km. przstudiowalem forum i ktoś robił kapitalke silnika (takiego jak mój) i dalej brał olej. Obecnie remont silnika nie wchodzi w grę z przyczyn finansowych. Jeszcze nie zmienialem oleju ,teraz jest zalany walvoline maxlife 10w40, Pytanie : czym teraz proponujecie zalać, ktoś przerabiał temat ostatnio ? jeśli remont(w dalekiej przyszlości) to kapitalny, czy pierścienie, uszczelniacze???????
aha wycieków brak, silnik suchy, rano dymi dosyć

Moim zdaniem te 0.7l/1000 mieści się w granicach fabrycznej normy zużycia oleju, ale jak chcesz upewnić sie co do stanu silnika, to zrób tak:
- wyciągnij lekko bagnet oleju, tak żeby tylko był tam dostep powietrza
- na jałowych obrotach i rozgrzanym silniku zatkaj odmę - zaciśnij węże ręką itp.
- po tym puśc odmę i wyciagnij bagnet oleju, sprawdź jak wysoko podniósł się jego stan ponad Max. Jeśli ponad 1/3 długości bagnetu, znaczy że przedmuchy kompresji na pierścieniach są już dosyć spore. :cry:
Jeśli nie, to wymiana uszczelniaczy powinna coś pomóc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.