Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] wielkie obroty
topgear8/10 - 11-03-2011, 19:34 Temat postu: [1G 90-94] wielkie obroty Witam . od roku jestem właścicielem eclipse 1g(4g63) z 92 roku. od początku miałem problem z obrotami . Objawy w zeszlym roku: odpalałem auto i samo gaslo , w ogóle nie trzymało wolnych obrotów , podłaczony pod komputer wykazał sonde lambda, która została wymieniona , wyczyszczona przepustnica, jednak praktycznie w ogóle nie zostało to zlikwidowane, podciągniecie linki spowodowało ze zaczął trzymać prawidłowe wolne obroty na zimnym silniku , natomiast w miarę nagrzewanie rosły do około 1700 . następnie auto stało kilka miesięcy z wyjętym akumulatorem . W tej chwili zacząłem go reanimować wszystko jest super oprócz wolnych obrotów, które siegaja nawet na zimnym silniku 3 tysięcy . śruba od linki nic nie daje , jedynie moge je jeszcze podkręcic ale nie ma możliwości zmniejszenia ich , ostatnio doczytałem, ze po odłaczeniu akumulatora powinno sie ponownie zaprogramować komputer, dlatego tez prosze o pomoc bo elektroniki w autach nie mam mocno opanowanej i nie wiem czy jestem to w stanie zrobić samemu czy lepiej powierzyć mechanikowi chyba, że przychodzą Wam jakieś inne pomysły co może byc tego powodem ?pozdrawiam
paxel - 11-03-2011, 19:49
Proponuje podjechać na diagnostykę i regulacje silnika.
topgear8/10 - 11-03-2011, 19:54
Dodam jeszcze pytanie czy znacie mechanika w woj. dolnośląskim najlepiej w okolicach wałbrzycha, który ma pojęcie na temat miśków ? w zeszłym roku chciałem uporać się z tym problemem ale mam wrażenie, że nie mogąc lub nie umiejąc zdiagnozować robią wszystko po kolei a ja płace ..
lombard - 11-03-2011, 23:32
Czy "CE" na desce rozdzielczej się zapaliło ?
Kolego moja propozycja jest taka - zakup zwykłą 12 V diodę z wbudowanym rezystorem (dostępna w każdym sklepie z elektroniką )i dalej -
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60508
Sam odczytasz błędy - bez płacenia za diagnostykę - i sam ogarniesz problem.
Temat naprawdę łatwy do ogarnięcia - jak czegoś nie rozumiesz pisz - pomożemy .
Jak to nie pomoże to będziesz szukał pomocy u mechaników...
topgear8/10 - 12-03-2011, 09:07
okey postaram się to jak najszybciej zrobić.check engine się nie świeci.
lombard - 12-03-2011, 09:48
A jest żarówka w kontrolce "CE" ?
topgear8/10 - 12-03-2011, 09:59
jest jest , przy odpalaniu działa normalnie -zapala się i gaśnie ..
zenek_bb - 12-03-2011, 11:28
Ludzie... czytajmy ze zrozumieniem, chłopak naciągnął linkę gazu jak w polonezie żeby trzymał obroty na zimnym silniku... czyli IPS cały czas jest rozwarty więc nie ma odcinki przy 2000rpm na puszczonym pedale, przepustnica otwarta za bardzo więc obroty na ciepłym takie wysokie, bo na zimnym ma opory (po to jest ssanie) to jak się rozgrzeje to ma 3000... Piękne druciarstwo... I co tu da reset ECU i nauka wolnych obrotów? Na forum znajdziesz (nawet w moich postach) jak ma wyglądać regulacja przepustnicy. A sądzę że problem zaczął się kiedy padł krokowy, albo poszły kondy w ECU i i tak nie działa poprawnie regulacja wolnych, stąd zaczęło się ciągnięcie linki itp... Sonda nie ma nic do wolnych obrotów ;p Pozdrawiam, i zapraszam do lektury forum.
topgear8/10 - 12-03-2011, 11:58
to brzmi całkiem konstruktywnie postaram się to zrobić , co do sondy -komputer wykazał bład to wymnieniłem, wtedy świeciło się CE , co się póżniej okazało nie przez sonde tylko klema dotykała maski .. co do forum to jestem nowy , zaczynam szukać info..
|
|
|