Pajero III - [3.5V6 GDI] Wypadający bieg i stuki w tylnym moście
cobra_2 - 15-03-2011, 11:20 Temat postu: [3.5V6 GDI] Wypadający bieg i stuki w tylnym moście Witam,
Użytkuję Pajero III gdi automat rocznik 2003 - przebieg 220tyś. Jakiś czas temu zaczął wyskakiwać 1 bieg podczas ruszania ( przy ruszaniu z tiptronik zjawisko nie występuje ). A następnie zaczęły się dziwne odgłosy ( stuknięcie, szarpnięcie ) podczas ruszania, prawdopodobnie w tylnym moście. Zjawiska nie zawsze występują razem. Olej w skrzyni sprawdzony - poziom oraz jakość.
Czy ktoś z Was miał juz takie objawy ?? Czyżby ze skrzynią było coś nie tak ( lub z mostem ) ??
zbyszekm2 - 15-03-2011, 11:27 Temat postu: Re: Wypadający bieg i stuki w tylnym moście
cobra_2 napisał/a: | Witam,
Jakiś czas temu zaczął wyskakiwać 1 bieg podczas ruszania ( przy ruszaniu z tiptronik zjawisko nie występuje ). |
?? To jest automat?
cobra_2 - 15-03-2011, 11:43
Tak, automat.
zbyszekm2 - 15-03-2011, 12:48
cobra_2 napisał/a: | Tak, automat. |
To jak ci wyskakuje pierwszy bieg?
cobra_2 - 15-03-2011, 13:20
Wiem ze wyskakiwanie kojarzy się z manualem, ale objaw jest podobny: po wybraniu D ruszam, a po chwili samochód jakby wrzucał na N - silnik reaguje na gaz ( wzrastają obroty ) ale samochód juz nie przyspiesza. Aby samochód dalej jechał musze przerzucić ma N i z powrotem na D.
Jak juz wcześniej pisałem, jeśli ruszam z tiptronikiem - wszystko jest ok.
zbyszekm2 - 15-03-2011, 14:59
a na zegarach co się świeci? Czy świeca się dwie pozycje? P i N?
Szyszkowa - 15-03-2011, 16:27
Obstawiam, ze świeci się D i N jednocześnie (dźwignia jest na D). Pomaga wówczas przełączenie na N, a później znowu na D.
cobra_2 - 15-03-2011, 20:58
Świeci sie tylko D. Wnioskuje ze sprawa nie będzie tak prosta do wyjasnienia. A czy stukanie, szarpanie w tylnym moscie może byc przyczyną problemów skrzyni z ruszaniem ??
zbyszekm2 - 15-03-2011, 21:20
Najgorzej, ze przez opisanie nie da się oddać tego co eis dzieje. Więc diagnoza jest trudna.
Trzeba najpierw zając się mostem. Jakby most miał wpływ na prace skrzyni to obojętnie czy w tiptronicu czy w automacie.
cobra_2 - 16-03-2011, 08:38
Ok, zaczynam działać. Opisze po naprawie co sie działo.
winu - 22-03-2011, 00:34
Sprawdź poziom oleju w automacie, na zimnym miałem u siebie podobny objaw. Dolałem chyba niecała litrę oleju i po problemie:) a wszystko przez nieudolnych mechaników którzy nie domyślili się żeby dolać trochę atf-a po tym jak wyciągali chłodnice oleju, przy naprawie przekładni kierowniczej. Pojechałem do nich i powiedziałem że mi się skrzynia rozleciała:D Kierownik aż sobie usiadł:D Oczywiście jaja sobie z nich robiłem, ze skrzynią wszystko ok.
|
|
|