Eclipse - Techniczne - Kolor oleju na korku silnika
tomaszhereda - 26-03-2011, 12:17 Temat postu: Kolor oleju na korku silnika Witam . Wczoraj przyjechał do mnie kolega Eclipsem z problemem ponieważ na korku silnika zamiast oleju jest kremowa maź , co to oznacza ?? Jakiś remont potrzebny ?? Obawiam się że trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą ;/ ... Co wy sądzicie ?? Opiszcie szczegółowo jak możecie
kamil4711 - 26-03-2011, 12:21
Cytat: | Obawiam się że trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą ;/ ... Co wy sądzicie ?? |
Dokładnie , uszczelka
tomaszhereda - 26-03-2011, 13:27
Ale na bagnecie jest normalny olej więc może się para wodna tam zebrała bo kolega całą zimę nie jeździł Boi się , że jeśli to usczelka to drogo to będzie go kosztować ;/ ...
rosomak1983 - 26-03-2011, 16:05
tomaszhereda napisał/a: | Ale na bagnecie jest normalny olej więc może się para wodna tam zebrała |
mozesz łatwo to sprawdzic, wyczysc maż, pojedz w dłusza trase albo porzadnie zagrzej silnik, nie powinno byc zadnego masła. Mysle ze to para, silnik pracuje OK ???
Jeszcze sprawdz płyn chłodniczy pod korkiem i w zbiorniczku wyrównawczym.
Na pracujacym silnilku otwórz przepustnice (dodaj gazu recznie) i zajrzyj czy nie bulgota w zbiorniczku wyrównawczym.
brzoza73 - 26-03-2011, 20:38
Dokładnie jak napisał ROSOMAK... Trzeba zabrać autko na dłuuuuuugi "sapacer" i rozgrzać porządnie silniczek. Przy bardzo małej eksploatacji auta w silniku na korku jest możliwość osadzania się wilgoci co skutkuje widoczną "śmietaną". Jeśli na bagnecie jest okej to raczej płyn nie idzie do oleju. Pozdrawiam
zenek_bb - 28-03-2011, 06:11
Jazda na niedogrzanym silniku, krótkie trasy zimą skutkują oddzielaniem się wraz z nagrzewającą się wilgocią w komorach smarnych silnika osadzaniem się wraz z lżejszymi frakcjami olejowymi po rozbryzganiu w skrzyni korbowej, czasami świadczy o uszkodzonym termostacie (ciągle otwarty) co po czasie skutkuje osadzaniem/zatykaniem odm silnika, w ecli są to odmy separatywne (kanał oraz cztery "dysze" na każdy cylinder) oraz dolotu przed przepustnicą zatykając komory silnika krokowego oraz FIAVu, co doprowadza czasem do ich zaklejenia i uszkodzenia (brak ssania, wolnych obrotów), problemy te nie dotyczą silnika z wyeliminowanymi odmami, lecz skutkuje osadzaniem się większej ilości tego gówna na ściankach pokrywy itp wewnątrz silnika.
|
|
|