To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - carisma 98 1,8 gdi silnik nie równo pracuje

Siero19 - 26-03-2011, 14:36
Temat postu: carisma 98 1,8 gdi silnik nie równo pracuje
Panowi od dłuższego czasu mam taki problem, że silnik w cari nie równo pracuje wyszczególniam problemy może się ze sobą łączą:

1. jadę carismą i odczuwam od czasu do czasu lekkie hamowanie silnika mimo, że mam delikatnie wciśnięty gaz (np. wtedy kiedy już jedziemy 100 km/h i chcemy utrzymać tą prędkość)
2. czasem dojeżdżam do skrzyżowania nie hamując silnikiem, mając wyższe obroty silnika wciskam sprzęgło i obroty spadają do zera - gaśnie silnik. czasem obroty dojdą do minimum aż zapali się akumulator po czym obroty wracają do normalnego stanu. Stoję na jałowym biegu i od czasu do czasu spadają obroty później wracają ponad 1 i z powrotem do normalnego poziomu.
3. często głównie na zimnym silniku po odpaleniu gdy ruszam wciskam lekko gaz a silnik się przydławia, muszę wcisnąć np. do połowy po sekundzie obroty wchodzą i już mogę ruszać.
4. z rury wydechowej wydobywa się nie przyjemny zapach spalin (rozróżniam zapach normalny od tego) taki drażniący (nie muszę mieć nosa w rurze :P )
5. wydaje mi się że mam za wysokie spalanie paliwa, w cykl mieszany tylko wczoraj temp bliska 0, na wyświetlaczu 8,3 (jazda bardzo oszczędna) w zimie miałem i 11 - 12 l/100 km.

olej normalna lepkość i kolor wymieniony przed zimą,
płynu chłodniczego nie przybywa,
wymieniany był przed zimą filtr paliwa, i powietrza jakieś 5-7 tys. temu
około 20.000 temu wymienione świece na irydowe (strasznie drogie :P )
obecny przebieg 300.000 km bez 7000 tys.
przepustnica czyszczona, silnik również resetowany, 3 dni temu (bez zmian), a problem w objawach nie przerwany czyszczeniem przepustnicy.

Co to może być?
ja myślałem nad sondą lambda (jest jedna czy dwie?)

Mario - 26-03-2011, 15:04

Siero19 napisał/a:
ja myślałem nad sondą lambda (jest jedna czy dwie?)
Jedna
kozaR - 27-03-2011, 11:48

za niestabilne obroty na biegu jałowym głownie obwiniałbym regulator ciśnienia paliwa na pompie wysokiego ciśnienia który nie trzyma stałego ciśnienia najlepiej jakbyś pod evoscana sie podłączył i byś zobaczył zachowanie sondy lambda
Siero19 - 03-04-2011, 14:48

no i tak trzeba będzie zrobić, a miedzy czasie daje do czyszczenia przepustnice i egr po zimie w sam raz dobry pomysl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group