 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
carisma 98 1,8 gdi silnik nie równo pracuje |
Autor |
Wiadomość |
Siero19
Forumowicz
Auto: Carimsa 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 48 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-03-2011, 14:36 carisma 98 1,8 gdi silnik nie równo pracuje
|
|
|
Panowi od dłuższego czasu mam taki problem, że silnik w cari nie równo pracuje wyszczególniam problemy może się ze sobą łączą:
1. jadę carismą i odczuwam od czasu do czasu lekkie hamowanie silnika mimo, że mam delikatnie wciśnięty gaz (np. wtedy kiedy już jedziemy 100 km/h i chcemy utrzymać tą prędkość)
2. czasem dojeżdżam do skrzyżowania nie hamując silnikiem, mając wyższe obroty silnika wciskam sprzęgło i obroty spadają do zera - gaśnie silnik. czasem obroty dojdą do minimum aż zapali się akumulator po czym obroty wracają do normalnego stanu. Stoję na jałowym biegu i od czasu do czasu spadają obroty później wracają ponad 1 i z powrotem do normalnego poziomu.
3. często głównie na zimnym silniku po odpaleniu gdy ruszam wciskam lekko gaz a silnik się przydławia, muszę wcisnąć np. do połowy po sekundzie obroty wchodzą i już mogę ruszać.
4. z rury wydechowej wydobywa się nie przyjemny zapach spalin (rozróżniam zapach normalny od tego) taki drażniący (nie muszę mieć nosa w rurze )
5. wydaje mi się że mam za wysokie spalanie paliwa, w cykl mieszany tylko wczoraj temp bliska 0, na wyświetlaczu 8,3 (jazda bardzo oszczędna) w zimie miałem i 11 - 12 l/100 km.
olej normalna lepkość i kolor wymieniony przed zimą,
płynu chłodniczego nie przybywa,
wymieniany był przed zimą filtr paliwa, i powietrza jakieś 5-7 tys. temu
około 20.000 temu wymienione świece na irydowe (strasznie drogie )
obecny przebieg 300.000 km bez 7000 tys.
przepustnica czyszczona, silnik również resetowany, 3 dni temu (bez zmian), a problem w objawach nie przerwany czyszczeniem przepustnicy.
Co to może być?
ja myślałem nad sondą lambda (jest jedna czy dwie?) |
_________________ GDI? a to diesel?? |
|
|
|
 |
Mario
moderator ...............

Auto: Eclipse 3g RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3009 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
kozaR
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 78 Skąd: Pakość
|
Wysłany: 27-03-2011, 12:48
|
|
|
za niestabilne obroty na biegu jałowym głownie obwiniałbym regulator ciśnienia paliwa na pompie wysokiego ciśnienia który nie trzyma stałego ciśnienia najlepiej jakbyś pod evoscana sie podłączył i byś zobaczył zachowanie sondy lambda |
_________________ "... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 |
|
|
|
 |
Siero19
Forumowicz
Auto: Carimsa 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 48 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-04-2011, 15:48
|
|
|
no i tak trzeba będzie zrobić, a miedzy czasie daje do czyszczenia przepustnice i egr po zimie w sam raz dobry pomysl |
_________________ GDI? a to diesel?? |
|
|
|
 |
|
|