Eclipse - Techniczne - falujące obroty
shorty1988 - 01-04-2011, 17:58 Temat postu: falujące obroty Dzisiaj po pracy gdy odpaliłem miśka obroty skoczyły najpierw do ok 300/400 potem skoczyły normalnie na 1000. Zadowolony, że wszystko jest OK ruszyłem do domu ale zanim zdążyłem wyjechać z parkingu zgasł mi 2 razy. Gdy dojechałem na miejsce i chciałem zgasić samochód obroty znowu zaczęły falować najpierw 400 potem coś koło 900. O co mu chodzi? Co mam sprawdzić (i jak) żeby nie zmieniać czegoś co jest sprawne na nowe...
btw. gdzie jest silnik krokowy w eclipse 2g?
Dziumek - 02-04-2011, 16:42
na temat silniczka krokowego a jaki masz silnik 420a ? czy 4g63 ?
shorty1988 - 02-04-2011, 20:02
4g63 - wyczytałem że może być silniczek krokowy do przeczyszczenia (wiesza się i obroty falują)
Dziumek - 03-04-2011, 14:53
no z silniczkami tak jest , no przeczyść a potem ustaw obroty na stronie krzyżaka znajdziesz instrukcje , te obroty to może jeszcze przepływka ? nieszczelnośc gdzieś na dolocie mój kumpel miał tak że dolot miał lekko przetarty i czasem chodził elegancko a czesem sie dławił i nie miał mocy , sprawdz dolot przeczyśc krokowca i ustaw obroty
1975@mario - 11-08-2011, 08:15
Hej.Pomocy!! Falujące obroty brak mocy i przyspieszenia w eclipsie 2G z 95roku , nie mogę zlokalizować przepływomieża i silnika krokowego, obecnie jest rura z filtrem stożkowym .Czy ktoś wie gdzie te części są:))
Juniooor - 11-08-2011, 09:22
Pewnie brak przepływomierza i wszystko jasne Załóż przepływomierz i normlany filtr i powienno być ok
kicek86 - 11-08-2011, 10:58
1975@mario, jak stoisz przodem do auta, i patrzysz pod maskę do masz z lewej strony czy z prawej dolot tj tą rurę z filtrem?
1975@mario - 11-08-2011, 21:19
Dzięki za odpowiedź!
dolot powietrza jest po prawej stronie.
Pozdrawiam
kicek86 - 12-08-2011, 08:34
1975@mario, zatem masz silnik A420 tudzież w Twoim aucie od nowości nie ma przepływomierza więc się takim elementem nie przejmuj. Możesz zweryfikować czystość filtra powietrza, czy nie jest już tak brudny, że są problemy z dostarczaniem powietrza. A jak spalanie u Ciebie wygląda? w przedziale 15-20L / 100 po mieście masz? Bo może to być wtedy sonda lambda. Co do krokowego to niech ktoś się wypowie kto ma A420, ale pewnie cudów nie ma i znajduje się przy przepustnicy Ta metalowa rura od dolotu jak jest, to po zdjęciu jej pewnie przy przepustnicy na dole gdzieś znajdziesz silniczek krokowy.
1975@mario - 12-08-2011, 10:46
Hej wszystkim Autko niedawno kupilem i dopiero zabieram sie za odbudowe .Kicek86 masz rację auto pali okolo 20 Ltr.to jakaś maskakra a do tego zero mocy , i jak sądzicie , dziś sprawdzę filtr i ten silnik krokowy a jak nie to czy jakoś da sie sprawdzic czy sonda lambda działa poprawnie , za pomoc już teraz dziekuję , bo znaleśc mechanika dobrego to chyba nadal sfera mażeń.
kicek86 - 12-08-2011, 10:58
1975@mario, będę pewnie potępiony przez niektórych, ale spróbuj zmierzyć normalnym woltomierzem w jakim przedziale sonda pracuje. Przy sondzie są 4 kable. Dwa są od grzałki sondy i dwa są od samej sondy, jeden to masa sondy drugim idzie prąd z sondy. Twoim zadaniem będzie zbadać napięcie jakie tam się wytwarza. Ogólnie przebieg sondy jest sinusoidalny, zatem przy sprawnej sondzie będzie latać napięcie od około 0.2V do 0.8V i z powrotem. Jeżeli będziesz mieć uszkodzoną sondę będziesz mieć prawdopodobnie napięcie prawie stałe na poziomie 0.5V czego Check engine Ci nie zasygnalizuje. Słabe auto jest dlatego, że komputer pompuje za dużo paliwa w stosunku do powietrza. Jeżeli chodzi o falujące obroty, to najprawdopodobniej brudna przepustnica. Najlepszym rozwiązaniem będzie zaopatrzenie się w nową uszczelkę między kolektorem, a przepustnicą i ściągnięcie przepustnicy w celu jej wyczyszczenia. Nowa się przyda, bo pewnie starą porwiesz przy ściąganiu. Pamiętaj tez o dokładnym wyczyszczeniu powierzchni po starej uszczelce. Nie musisz silikonem lać, sama uszczelka wystarczy. Półśrodkiem bez ściągania przepustnicy będzie wyczyszczenie jej po ściągnięciu samego dolotu. Otwierasz przepustnicę i czyścisz dokładnie. na tej stornie (http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/ po lewej kliknij w Dane naprawczo-regulacyjne) masz opisane jak się czyści.
Jeszcze jednym problemem może być nieszczelność w dolocie, ale jak masz metalową rurę, to raczej nie powinno być tam takich kwiatków.
1975@mario - 12-08-2011, 11:45
Dzieki Przyjacielu , ratujesz mi życie :)pewnei nie po raz ostatni , dzis sprawdzę wszystko pokolei i jutro odezwę się z efektami:)
[ Dodano: 12-08-2011, 20:10 ]
Kicek86 Dziś wymontowałem dolot z tym nędznym stożkiem , nie uwieżysz na tej rurze aluminiowej jest przetarcie i ogromna dziura ale zamówilem już komplet dolotu z dedykowanym filtrem (początek poważnych wydatków się rozpoczoł ale przeznaczyłem dośc duży budżet na autko więc nie ma płaczu )Oczywiście wymontowałem i dokładnie wyczyściłem całą przepustnicę jest jak w szpitalu .I teraz kolejna moja prośba Przyjacielu , gdzie kupic uszczelkę pod przepustnicę a kolektorem. Z góry dziękuje za pomoc A nie mogę odnaleśc silniczka krokowego pokierujesz mnie ?? Chciał bym go również przeczyścic .
[ Dodano: 12-08-2011, 20:16 ]
Oczywiście każdego kto ma chęc pomóc mi w odbudowie mojego nowego hobby to bardzo proszę każda pomoc mile widziana . Niestety do tej pory tylko bmw mnie kreciło, więc nie wiele mam pojęcia o eclipsie:)Z góry dziekuję .
[ Dodano: 14-08-2011, 11:54 ]
kicek86, Heja , niestety okazuje się że mam poważny problem z nabyciem uszczelki pod przepustnicę , pomożesz ?????:):)))))
|
|
|