Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
falujące obroty
Autor Wiadomość
shorty1988 
Forumowicz


Auto: Eclipse 1997r GS 147KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 36
Skąd: moja wrodzona inteligencja?
Wysłany: 01-04-2011, 17:58   falujące obroty

Dzisiaj po pracy gdy odpaliłem miśka obroty skoczyły najpierw do ok 300/400 potem skoczyły normalnie na 1000. Zadowolony, że wszystko jest OK ruszyłem do domu ale zanim zdążyłem wyjechać z parkingu zgasł mi 2 razy. Gdy dojechałem na miejsce i chciałem zgasić samochód obroty znowu zaczęły falować najpierw 400 potem coś koło 900. O co mu chodzi? Co mam sprawdzić (i jak) żeby nie zmieniać czegoś co jest sprawne na nowe...

btw. gdzie jest silnik krokowy w eclipse 2g?
 
 
Dziumek 
Forumowicz

Auto: avenger.silnik 420a eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 46
Skąd: Olkusz
Wysłany: 02-04-2011, 16:42   

na temat silniczka krokowego :) a jaki masz silnik 420a ? czy 4g63 ?
 
 
shorty1988 
Forumowicz


Auto: Eclipse 1997r GS 147KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 36
Skąd: moja wrodzona inteligencja?
Wysłany: 02-04-2011, 20:02   

4g63 - wyczytałem że może być silniczek krokowy do przeczyszczenia (wiesza się i obroty falują)
 
 
Dziumek 
Forumowicz

Auto: avenger.silnik 420a eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 46
Skąd: Olkusz
Wysłany: 03-04-2011, 14:53   

no z silniczkami tak jest , no przeczyść a potem ustaw obroty na stronie krzyżaka znajdziesz instrukcje , te obroty to może jeszcze przepływka ? nieszczelnośc gdzieś na dolocie mój kumpel miał tak że dolot miał lekko przetarty i czasem chodził elegancko a czesem sie dławił i nie miał mocy , sprawdz dolot przeczyśc krokowca i ustaw obroty :)
 
 
1975@mario 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclips 2G z 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-08-2011, 08:15   

Hej.Pomocy!! Falujące obroty brak mocy i przyspieszenia w eclipsie 2G z 95roku , nie mogę zlokalizować przepływomieża i silnika krokowego, obecnie jest rura z filtrem stożkowym .Czy ktoś wie gdzie te części są:))
 
 
Juniooor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 26
Skąd: Mikołów
Wysłany: 11-08-2011, 09:22   

Pewnie brak przepływomierza i wszystko jasne :) Załóż przepływomierz i normlany filtr i powienno być ok :)
 
 
 
kicek86 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 149
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-08-2011, 10:58   

1975@mario, jak stoisz przodem do auta, i patrzysz pod maskę do masz z lewej strony czy z prawej dolot tj tą rurę z filtrem?
 
 
 
1975@mario 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclips 2G z 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-08-2011, 21:19   

Dzięki za odpowiedź!
dolot powietrza jest po prawej stronie.

Pozdrawiam
 
 
kicek86 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 149
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-08-2011, 08:34   

1975@mario, zatem masz silnik A420 tudzież w Twoim aucie od nowości nie ma przepływomierza :) więc się takim elementem nie przejmuj. Możesz zweryfikować czystość filtra powietrza, czy nie jest już tak brudny, że są problemy z dostarczaniem powietrza. A jak spalanie u Ciebie wygląda? w przedziale 15-20L / 100 po mieście masz? Bo może to być wtedy sonda lambda. Co do krokowego to niech ktoś się wypowie kto ma A420, ale pewnie cudów nie ma i znajduje się przy przepustnicy :) Ta metalowa rura od dolotu jak jest, to po zdjęciu jej pewnie przy przepustnicy na dole gdzieś znajdziesz silniczek krokowy.
 
 
 
1975@mario 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclips 2G z 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-08-2011, 10:46   

Hej wszystkim :) Autko niedawno kupilem i dopiero zabieram sie za odbudowe :) .Kicek86 masz rację auto pali okolo 20 Ltr.to jakaś maskakra a do tego zero mocy , i jak sądzicie , dziś sprawdzę filtr i ten silnik krokowy a jak nie to czy jakoś da sie sprawdzic czy sonda lambda działa poprawnie , za pomoc już teraz dziekuję , bo znaleśc mechanika dobrego to chyba nadal sfera mażeń. :lol:
 
 
kicek86 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 149
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-08-2011, 10:58   

1975@mario, będę pewnie potępiony przez niektórych, ale spróbuj zmierzyć normalnym woltomierzem w jakim przedziale sonda pracuje. Przy sondzie są 4 kable. Dwa są od grzałki sondy i dwa są od samej sondy, jeden to masa sondy drugim idzie prąd z sondy. Twoim zadaniem będzie zbadać napięcie jakie tam się wytwarza. Ogólnie przebieg sondy jest sinusoidalny, zatem przy sprawnej sondzie będzie latać napięcie od około 0.2V do 0.8V i z powrotem. Jeżeli będziesz mieć uszkodzoną sondę będziesz mieć prawdopodobnie napięcie prawie stałe na poziomie 0.5V czego Check engine Ci nie zasygnalizuje. Słabe auto jest dlatego, że komputer pompuje za dużo paliwa w stosunku do powietrza. Jeżeli chodzi o falujące obroty, to najprawdopodobniej brudna przepustnica. Najlepszym rozwiązaniem będzie zaopatrzenie się w nową uszczelkę między kolektorem, a przepustnicą i ściągnięcie przepustnicy w celu jej wyczyszczenia. Nowa się przyda, bo pewnie starą porwiesz przy ściąganiu. Pamiętaj tez o dokładnym wyczyszczeniu powierzchni po starej uszczelce. Nie musisz silikonem lać, sama uszczelka wystarczy. Półśrodkiem bez ściągania przepustnicy będzie wyczyszczenie jej po ściągnięciu samego dolotu. Otwierasz przepustnicę i czyścisz dokładnie. na tej stornie (http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/ po lewej kliknij w Dane naprawczo-regulacyjne) masz opisane jak się czyści.
Jeszcze jednym problemem może być nieszczelność w dolocie, ale jak masz metalową rurę, to raczej nie powinno być tam takich kwiatków.
 
 
 
1975@mario 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclips 2G z 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-08-2011, 11:45   

Dzieki Przyjacielu , ratujesz mi życie :)pewnei nie po raz ostatni , dzis sprawdzę wszystko pokolei i jutro odezwę się z efektami:)

[ Dodano: 12-08-2011, 20:10 ]
Kicek86 :D Dziś wymontowałem dolot z tym nędznym stożkiem , nie uwieżysz na tej rurze aluminiowej jest przetarcie i ogromna dziura ale zamówilem już komplet dolotu z dedykowanym filtrem :D (początek poważnych wydatków się rozpoczoł :D ale przeznaczyłem dośc duży budżet na autko więc nie ma płaczu :) )Oczywiście wymontowałem i dokładnie wyczyściłem całą przepustnicę jest jak w szpitalu :D .I teraz kolejna moja prośba Przyjacielu , gdzie kupic uszczelkę pod przepustnicę a kolektorem. Z góry dziękuje za pomoc :) A nie mogę odnaleśc silniczka krokowego pokierujesz mnie ?? :) Chciał bym go również przeczyścic .

[ Dodano: 12-08-2011, 20:16 ]
Oczywiście każdego kto ma chęc pomóc mi w odbudowie mojego nowego hobby to bardzo proszę każda pomoc mile widziana . Niestety do tej pory tylko bmw mnie kreciło, więc nie wiele mam pojęcia o eclipsie:)Z góry dziekuję . :)

[ Dodano: 14-08-2011, 11:54 ]
kicek86, Heja , niestety okazuje się że mam poważny problem z nabyciem uszczelki pod przepustnicę , pomożesz ?????:):)))))
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.