[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Check engine na LPG
wasiu89 - 03-04-2011, 12:41 Temat postu: [EA2A/W 2.0] Check engine na LPG Nie mogę znaleźć nigdzie więc pytam.
ostatnio po tankowaniu (gaz) i przejechaniu może z 20km zapaliła mi się kontrolka od silnika. Jechałem do domu i w połowie drogi zgasła. Nie zapalała się więc uznałem, że może jakiś chwilowy błąd. Jednak gdy znów byłem w trasie się zapaliła i świeci praktycznie do tej pory. dopiero w przyszłym tyg mogę jechać do warsztatu ale może ktoś z Was wie co to może być? dodam, że jak się ona zapali to trochę słabiej przyśpiesza i szarpie na niskich obrotach... czy jest to możliwe zepsutym przepływomierzem bo ostatnio miałem z nim problemy?
jeszcze dodam, że komputer był sprawdzany dwa tyg temu i błędów nie było.
plecho1 - 03-04-2011, 12:56
Jeśli się zapaliła to znaczy że pojawił się błąd albo więcej błędów i należy je sprawdzić.
Poszukaj na forum o odczytywaniu błędów o wymróganiu błędów. Aby to zrobić należy w złączu diagnostycznym zewrzeć pin 1 z pinem 4 i włączyć zapłon.
Owczar - 03-04-2011, 13:03
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
sveno - 03-04-2011, 13:17
to i ja się podepnę pod temat:
jakieś 2 tyg temu zapaliła mi się kontrolka CH.E. silnik dopiero się rozgrzewał (temp na 1/4 skali) po przejechaniu około 2-3km zgasła i jak narazie nie dała o sobie znać (zrobiłem ponad 1tys km), chciałbym sprawdzić co to był za błąd i tu mam kilka pytań:
1. czy ktoś może udostępnić program diagnostyczny do kompa?
2. Jaki kabel muszę nabyć coby laptop mógł komunikować się z autem?
3. (tylko się nie śmiać, dopiero ucze się tego auta) gdzie jest to złącze diagnostyczne z linku Owczara, ??
4. Jeżeli 1 lub 2 nie będą możliwe do zrealizowania, to gdzie w Krk można sprawdzić błędy? Konkretny polecany ogólnie warsztat i przybliżona cena takiej "przyjemności"?
Edit.
Czy zapalenie się tej kontrolki mógł spowodować chwilowo niski stan oleju?
Owczar - 03-04-2011, 13:24
sveno napisał/a: | 1. czy ktoś może udostępnić program diagnostyczny do kompa? |
Niepotrzebny Ci żaden soft.
Cytat: | 2. Jaki kabel muszę nabyć coby laptop mógł komunikować się z autem? |
Wystarczy spinacz do papieru lub drucik.
sveno napisał/a: | 3. (tylko się nie śmiać, dopiero ucze się tego auta) gdzie jest to złącze diagnostyczne z linku Owczara, ?? |
Pod kierownicą.
Wkładasz jeden koniec rozgiętej spinki do papieru do pinu 1 w złączu, a drugi koniec do pinu 4. Włączasz zapłon i obserwujesz kontrolkę. Reszta jest w linku. Możesz nagrać film i wrzucić lub przesłać na mail. Odczytamy błędy.
sveno - 03-04-2011, 14:09
Owczar napisał/a: | Włączasz zapłon i obserwujesz kontrolkę. | czy dobrze rozumiem, ze ilość mignięć odpowiada kodowi błędu? Czy to takie proste, czy jest jakiś haczyk? Wydaje mi się to aż niewiarygodne po problemach z Audi A3 (kabel 200zł, kilka niedziałających softów w końcu wizyta w warsztacie na Balickiej i odczytanie błędów ale to tylko 30zł wiec zabawa w kupowanie kabli była nieporozumieniem)
nerus - 03-04-2011, 14:36
sveno napisał/a: | czy dobrze rozumiem, ze ilość mignięć odpowiada kodowi błędu? |
tak dokładnie..ilość mrugnięć i ich czas odpowiada kodowi błędu
tu masz na przykladowym obrazku pokazane
kwaichangcaine - 03-04-2011, 20:29
Jeśli masz auto od 2001r. wzwyż, to błędów nie wymrugasz. Sam wiem z autopsji. Będzie tylko migać CE ciągle
m6riano - 03-04-2011, 20:35
Auto: Rekińczyk V6 98'
czytanie nie boli...;-)
kwaichangcaine - 03-04-2011, 22:31
A wasiu98 to jaki ma?
m6riano - 03-04-2011, 22:47
Cały praktycznie temat to odpowiedzi na pytania SVENO...i o jego samochód mi chodziło...
wasiu89 - 03-04-2011, 22:48
ja mam 98r, 2.0 z podtlenkiem LPG
Owczar - 03-04-2011, 22:49
Ale założycielem jest wasiu89, więc też może to się odnosić do niego. Tak czy inaczej, wystarczy tej dyskusji nie na temat.
wasiu89 ma też przedlifta.
sveno - 04-04-2011, 00:05
wasiu89, kliknij "pomógł" dla Owczara i nerus3, tak ode mnie ok? należy się w 100% i to nie pierwszy raz
kwaichangcaine, zarówno ja, jak i wasiu89, mamy pod avatarem jasno sprecyzowane czym powozimy, nie mniej jednak dzieki za info, teraz będę wiedział, że jak kupie Avanca z 2003r to jemu błędów nie wymrugam.
A co do tematu, to jeszcze jedno pytanko: czy ta cała operacja skasuje te błedy z pamięci ECU czy tylko je pokaże? Jeżeli nie skasuje, to jak to zrobić?
Owczar - 04-04-2011, 00:15
Tylko wyświetli. Kasuje się przez odłączenie klemy, ale dopóki nie usuniesz źródła błędów to kasowanie nie ma sensu.
|
|
|