Chcę Kupić Grandisa - Na co zwracać uwage przy zakupie grandisa?
Misiek :) - 08-04-2011, 09:25 Temat postu: Na co zwracać uwage przy zakupie grandisa? W innych działach jest, więc proponuje i tu założyć. Wstępnie myśle nad zakupem grandisa i Prosił bym aby wpisać tu na co zwracać szczególną uwage przy zakupie grandisa, no najczęściej może padać (koło 2 masowe to wiem) i jak obejrzeć auto aby dokładnie wiedzieć co się kupuje (np. ja nigdy nie miałem diesla i nie za bardzo wiem na co patrzeć). Jak się pojawią konkretne sugestie to można podbić temat na górę
patrycjuszek - 08-04-2011, 10:57
Witam, ja kupiłem swojego w listopadzie. Zapłaciłem dużo auto z 2007 roku modelowy 2008 przebieg 93 tys z Holandii.
Szukałem auta 3 miesiące. Najpierw jeździłem do tych tańszych "okazji" ale to był złom.
Podstawowa sprawa mirnik grubości lakieru, później zajrzec do filtra powietrza w jakim stanie czy w oleju. Jak auto pochodzi i się rozgrzeje to trzeba zgasić odkrecić wlew oleju i szukać na zakrętce białego nalotu po płynie chłodniczym, często są też krople wody ale po zimie to może występować, w lecie raczej nie. Następnie czy obroty nie falują na biegu jałowym, czy drganie silnika jest równomierne. Pedał sprzęgła wcisnąć i wycisnąć jak odpalony to wtedy słychać łożysko i dwumas. Tarcze hamulcowe jak auto długo stoi to zarastaja rdzą i są do wyrzucenia, pozatym rant na tarczy z przodu świadczy o przebiegu, jak są nowe to auto ma ok 40 lub ok 200 tys przebiegu. Alusu czy są oryginalne jakie Mitsu montowało fabrycznie.
Funkcja HEAT przydatna zimą.
Można zdjąć wąż za turbiną i sprawdzic czy turbo nie puszcza oleju. Czy IC nie jest pogięty od kamieni i czy suchy.
Ogólnie to polecam rok modelowy 2007 i w górę. Od 2008 jest silnik BWC z DPF i większym turbem.
Wiadomo benzyniak jest dużo tańszy od diesla i nie ma tyle problemów, wiem że w Holandii można kupić z LPG bo niektóre benzyny były fabrycznie przystosowane do gazu.
Misiek :) - 08-04-2011, 11:20
A jak dokładniej z dwumasem?
Jakie objawy?
Jaki dźwięk??
Zależy mi na dieslu gaz to holokaust silnika
A jak powinien ten silnik pracować na zimno a jak na rozgrzany??
Jeśli chodzi o flirt cząsteczek to ja go nie chce! wywalić i pozbyć się
patrycjuszek - 08-04-2011, 12:20
Dwumas przy tej skrzyni biegów nie powinien wysiąść bo jest krótka 1 i 2.
Jak wciśniesz sprzęło na odpalonym to jest cisza jak zaczniesz puszczać powoli to w pewnym momencie powinno być słychać tylko pyknięcie a jak jest zurzyty dwumas to będzie grzechotać. Ale zależy dużo od stylu jazdy. Jednym będzie grzechotać i zrobią 200kkm a u innych po 50kkm wymiana.
Dobry silnik na zimnym może być deko głośniejszy ale ma równo pracować.
DPF - jak jeździsz więcej na trasie to nie ma czego się bać. Zresztą jest kontrolka która się może zapalić wtedy przeprowadzasz sam procedurę wypalenia - 15 min jazdy na 4 biegu 2200 obr/min. Ja zrobiłem już 10 kkm i ani razu się nie zapaliła. A wyrzucenie tego kosztuje ok 800 pln.
Jeżeli chodzi o dwumas to pare razy na allegro widziałem od Lancera DID z małym przebiegiem za 1000 pln.
desti - 08-04-2011, 15:50
Najważniejsze to żeby zapalił za pierwszym razem na zimnym silniku i równo pracował bo co do zawieszenia to jest trwałe jak podniesiesz maskę to posłuchaj jak chałasuje pasek, ale ogólnie i tak każdy jak kupi auto to wymienia go.
m6riano - 12-04-2011, 08:15
Czym się różni silnik 2.0 136 i 140 km?Ten 140 to ponoć od vw?Są jakieś inne silniki benzynowe po za 2,4 gdi?
Misiek :) - 12-04-2011, 09:25
z tego co czytałem, to te silniki się różnią ilością zaworów/softem a innego niż 2,4 nie widziałem (chyba, że jest coś jdm)
m6riano - 12-04-2011, 17:24
Z tego ci widziałem jeden jest 1968ccm(136km), np:
http://otomoto.pl/mitsubi...-C15144791.html
a drugi 2000ccm(140km),np:
http://otomoto.pl/mitsubi...-C16223603.html
Rozumiem że ten 140km to od VW?
[ Dodano: 12-04-2011, 17:24 ]
http://otomoto.pl/mitsubishi-grandis-C4613442.html
2,4 w dizlu??
[ Dodano: 12-04-2011, 17:25 ]
Chyba ktoś babola zrobił w opisie i mylnie odebrałem skrót GDI...;-)
Misiek :) - 12-04-2011, 19:15
Ja dziękuje za pomoc, i już co do auta decyzja podjęta. Jak odbiore to się chwale.
A każdy 2,0 diesel czyli lans, autek i grandek ma od vw motor
m6riano - 14-04-2011, 00:04
Ja tez sie rozglądałem za minivanem...ale jeśli chodzi o Grandisa to niestety brak dobrego silnika benzynowego(np. 2,5v6 lub jakiś 3L).
Niestety dizle odpadają, właśnie m.in. przez sprzęgło z dwumasem oraz pozostałe wysokie koszty eksploatacji.
No i cena jak za te roczniki/wyposażenie w porównaniu chociażby z Grand Voyagerem(juz z lpg lub cng)
patrycjuszek - 14-04-2011, 06:36
Silnik benzynowy w GRANDISIE to nie 2,4 GDI z Galanta, Space Wagona i Space Runnera tylko 2,4 MIVEC. Czyli nowsza konstrukcja od 2,5 V6, a że nie można założyć taniej - prostej instalacjii LPG ze względu na zmienne fazy rozrządu to nie znaczy że jest gorszy. W Holandii zakładaja LPG do Outlanderów i Grandisów z silnikiem 2,4 MIVEC, dokładają do instalacji system lubryfikacji i auta jeżdżą.
robertdg - 14-04-2011, 07:58
patrycjuszek napisał/a: | W Holandii zakładaja LPG do Outlanderów i Grandisów z silnikiem 2,4 MIVEC, dokładają do instalacji system lubryfikacji i auta jeżdżą. | Dobry fachowiec w PL sobie poradzi w ogarnięciu tematu, osobiście uważam te opcje za kompromis wystarczający do tego auta, aczkolwiek mogłoby być lepiej.
m6riano - 14-04-2011, 16:34
Czyli coś jak w tojotach avensis np. taki mały zbiorniczek z czymśtam?
w_dobro - 14-04-2011, 17:40
m6riano napisał/a: | Ja tez sie rozglądałem za minivanem...ale jeśli chodzi o Grandisa to niestety brak dobrego silnika benzynowego(np. 2,5v6 lub jakiś 3L).
Niestety dizle odpadają, właśnie m.in. przez sprzęgło z dwumasem oraz pozostałe wysokie koszty eksploatacji.
No i cena jak za te roczniki/wyposażenie w porównaniu chociażby z Grand Voyagerem(juz z lpg lub cng) |
To porównanie to lekko bez sensu.. Grand Voyager??
Raczej z Alhambrą, Sharanem.. Grand Voyager to z Hondą Odyssey czy Mercem Viano
cns80 - 14-04-2011, 19:07
w_dobro napisał/a: | To porównanie to lekko bez sensu.. Grand Voyager?? | Zwłaszcza jeśli się weźmie pod uwagę awaryjność Voyagera
|
|
|