Pajero II - [2.5 TD] Rozrząd i zawory
jaculo - 13-04-2011, 06:56 Temat postu: [2.5 TD] Rozrząd i zawory Powiedzcie mi czy w silniku 2,5 tdi (auto z 92 r.) jest rozrząd na łańcuchu - czy pasek? po jakim czasie powinno się wymieniać? Pytam też o regulacje zaworów - jak to wygląda..?? Czy jest samoregulacja - czy też wymagają obsługi i po jakim przebiegu..??
Dzięki.
lukas 78 - 13-04-2011, 08:10
leniwiec z ciebie bo na forum wałkowane było często i gęsto
2,5 to zwykły diesel z paskiem i ręczną regulacją zaworów
co za tym idzie wskazana jest wymiana co jakieś 60-90 tys km
lub kilka lat
jaculo - 13-04-2011, 13:36
Dzięki -lukas78- o qrcze..... musze to sprawdzić bo auto ma ponad 260 tys... więc raczej niema się co czaić tylko wymieniać....
lukas 78 - 13-04-2011, 14:04
mogę cię pocieszyć ,że rozrząd do 2,5 to taniocha
dobre części i spokojnie zamkniesz się w 2,5 stówki
Anonymous - 13-04-2011, 15:56
4m40 ma łańcuch. A jak z zaworami? Bo co poniektórzy mi wmawiają, że ma kasatory luzu...
Jak jest?
lukas 78 - 13-04-2011, 16:02
4d56 ma kasatory luzu ale ręczne
Anonymous - 13-04-2011, 16:04
Oki. Tylko, że pytam o 4m40...
Wiem, że nie od niego temat
rico.1 - 13-04-2011, 21:50
bartek2800 napisał/a: | A jak z zaworami? Bo co poniektórzy mi wmawiają, że ma kasatory luzu... | W 4M40 za "kasatory luzu" zaworowego... ...robią podkładki na szklankach, które trzeba dobierać grubościami do każdego zaworu. Więc samoregulacji nie ma. A szczerze mówiąc jest więcej z tym roboty niż w 4D56.
Anonymous - 13-04-2011, 22:41
rico.1 napisał/a: | bartek2800 napisał/a: | A jak z zaworami? Bo co poniektórzy mi wmawiają, że ma kasatory luzu... | W 4M40 za "kasatory luzu" zaworowego... ...robią podkładki na szklankach, które trzeba dobierać grubościami do każdego zaworu. Więc samoregulacji nie ma. A szczerze mówiąc jest więcej z tym roboty niż w 4D56. |
Na taką odpowiedź liczyłem Czyli wariant najgorszy z możliwych - dobieranie podkładek.
Jeśli więc chciałbym sobie wyregulować zawory muszę się zaopatrzyć w komplet "podkładek" ?
rico.1 - 13-04-2011, 23:43
bartek2800 napisał/a: | Jeśli więc chciałbym sobie wyregulować zawory muszę się zaopatrzyć w komplet "podkładek" ? | Hmm, jest ponad 30 grubości i 8 zaworów... trochę tego by było
Lepiej najpierw sprawdzić luzy na nich i ewentualnie "zatańczyć" między zaworami.
Konstrukcja w 4M40 nie zużywa się tak szybko i to jest plus.
zbyszekm2 - 15-04-2011, 09:59
Podkładki można planować na magnesówce.
jaculo - 21-04-2011, 14:08
Auto już stoi w warsztacie - ku mojemu ogromnemu zaskoczeniu dowiedziałem sie że 4d56 ma dwa paski.. tzn: pasek rozrządu i pasek wałka balansowego, no i 2 napinacze... A pompa cieczy jest poza paskami.. i coś na sprzęgle wiskotycznym.... (wentylator) ???.
lukas 78 - 21-04-2011, 17:23
w linku który dostałeś na PW były 2 paski i cała reszta
|
|
|