Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Rozrząd i zawory
Autor Wiadomość
jaculo 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-04-2011, 06:56   [2.5 TD] Rozrząd i zawory

Powiedzcie mi czy w silniku 2,5 tdi (auto z 92 r.) jest rozrząd na łańcuchu - czy pasek? po jakim czasie powinno się wymieniać? Pytam też o regulacje zaworów - jak to wygląda..?? Czy jest samoregulacja - czy też wymagają obsługi i po jakim przebiegu..??
Dzięki.
_________________
jaculo
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 13-04-2011, 08:10   

leniwiec z ciebie bo na forum wałkowane było często i gęsto
2,5 to zwykły diesel z paskiem i ręczną regulacją zaworów
co za tym idzie wskazana jest wymiana co jakieś 60-90 tys km
lub kilka lat
 
 
jaculo 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-04-2011, 13:36   

Dzięki -lukas78- o qrcze..... musze to sprawdzić bo auto ma ponad 260 tys... więc raczej niema się co czaić tylko wymieniać....
_________________
jaculo
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 13-04-2011, 14:04   

mogę cię pocieszyć ,że rozrząd do 2,5 to taniocha
dobre części i spokojnie zamkniesz się w 2,5 stówki
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 13-04-2011, 15:56   

4m40 ma łańcuch. A jak z zaworami? Bo co poniektórzy mi wmawiają, że ma kasatory luzu...
Jak jest?
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 13-04-2011, 16:02   

4d56 ma kasatory luzu ale ręczne :)
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 13-04-2011, 16:04   

Oki. Tylko, że pytam o 4m40...
Wiem, że nie od niego temat :)
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 13-04-2011, 21:50   

bartek2800 napisał/a:
A jak z zaworami? Bo co poniektórzy mi wmawiają, że ma kasatory luzu...
W 4M40 za "kasatory luzu" zaworowego... :wink: ...robią podkładki na szklankach, które trzeba dobierać grubościami do każdego zaworu. Więc samoregulacji nie ma. A szczerze mówiąc jest więcej z tym roboty niż w 4D56. :?
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 13-04-2011, 22:41   

rico.1 napisał/a:
bartek2800 napisał/a:
A jak z zaworami? Bo co poniektórzy mi wmawiają, że ma kasatory luzu...
W 4M40 za "kasatory luzu" zaworowego... :wink: ...robią podkładki na szklankach, które trzeba dobierać grubościami do każdego zaworu. Więc samoregulacji nie ma. A szczerze mówiąc jest więcej z tym roboty niż w 4D56. :?


Na taką odpowiedź liczyłem 8) Czyli wariant najgorszy z możliwych - dobieranie podkładek.
Jeśli więc chciałbym sobie wyregulować zawory muszę się zaopatrzyć w komplet "podkładek" ?
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 13-04-2011, 23:43   

bartek2800 napisał/a:
Jeśli więc chciałbym sobie wyregulować zawory muszę się zaopatrzyć w komplet "podkładek" ?
Hmm, jest ponad 30 grubości i 8 zaworów... trochę tego by było :mrgreen:
Lepiej najpierw sprawdzić luzy na nich i ewentualnie "zatańczyć" między zaworami.
Konstrukcja w 4M40 nie zużywa się tak szybko i to jest plus. :D
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 15-04-2011, 09:59   

Podkładki można planować na magnesówce.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
jaculo 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-04-2011, 14:08   

Auto już stoi w warsztacie - ku mojemu ogromnemu zaskoczeniu dowiedziałem sie że 4d56 ma dwa paski.. tzn: pasek rozrządu i pasek wałka balansowego, no i 2 napinacze... A pompa cieczy jest poza paskami.. i coś na sprzęgle wiskotycznym.... (wentylator) ???.
_________________
jaculo
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 21-04-2011, 17:23   

w linku który dostałeś na PW były 2 paski i cała reszta :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.