[2.5 TD] Rozrząd i zawory |
Autor |
Wiadomość |
jaculo
Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 70 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-04-2011, 06:56 [2.5 TD] Rozrząd i zawory
|
|
|
Powiedzcie mi czy w silniku 2,5 tdi (auto z 92 r.) jest rozrząd na łańcuchu - czy pasek? po jakim czasie powinno się wymieniać? Pytam też o regulacje zaworów - jak to wygląda..?? Czy jest samoregulacja - czy też wymagają obsługi i po jakim przebiegu..??
Dzięki. |
_________________ jaculo
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 13-04-2011, 08:10
|
|
|
leniwiec z ciebie bo na forum wałkowane było często i gęsto
2,5 to zwykły diesel z paskiem i ręczną regulacją zaworów
co za tym idzie wskazana jest wymiana co jakieś 60-90 tys km
lub kilka lat |
|
|
|
 |
jaculo
Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 70 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-04-2011, 13:36
|
|
|
Dzięki -lukas78- o qrcze..... musze to sprawdzić bo auto ma ponad 260 tys... więc raczej niema się co czaić tylko wymieniać.... |
_________________ jaculo
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 13-04-2011, 14:04
|
|
|
mogę cię pocieszyć ,że rozrząd do 2,5 to taniocha
dobre części i spokojnie zamkniesz się w 2,5 stówki |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2011, 15:56
|
|
|
4m40 ma łańcuch. A jak z zaworami? Bo co poniektórzy mi wmawiają, że ma kasatory luzu...
Jak jest? |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 13-04-2011, 16:02
|
|
|
4d56 ma kasatory luzu ale ręczne |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2011, 16:04
|
|
|
Oki. Tylko, że pytam o 4m40...
Wiem, że nie od niego temat |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 13-04-2011, 21:50
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | A jak z zaworami? Bo co poniektórzy mi wmawiają, że ma kasatory luzu... | W 4M40 za "kasatory luzu" zaworowego... ...robią podkładki na szklankach, które trzeba dobierać grubościami do każdego zaworu. Więc samoregulacji nie ma. A szczerze mówiąc jest więcej z tym roboty niż w 4D56. |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2011, 22:41
|
|
|
rico.1 napisał/a: | bartek2800 napisał/a: | A jak z zaworami? Bo co poniektórzy mi wmawiają, że ma kasatory luzu... | W 4M40 za "kasatory luzu" zaworowego... ...robią podkładki na szklankach, które trzeba dobierać grubościami do każdego zaworu. Więc samoregulacji nie ma. A szczerze mówiąc jest więcej z tym roboty niż w 4D56. |
Na taką odpowiedź liczyłem Czyli wariant najgorszy z możliwych - dobieranie podkładek.
Jeśli więc chciałbym sobie wyregulować zawory muszę się zaopatrzyć w komplet "podkładek" ? |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 13-04-2011, 23:43
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | Jeśli więc chciałbym sobie wyregulować zawory muszę się zaopatrzyć w komplet "podkładek" ? | Hmm, jest ponad 30 grubości i 8 zaworów... trochę tego by było
Lepiej najpierw sprawdzić luzy na nich i ewentualnie "zatańczyć" między zaworami.
Konstrukcja w 4M40 nie zużywa się tak szybko i to jest plus. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 15-04-2011, 09:59
|
|
|
Podkładki można planować na magnesówce. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
jaculo
Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 70 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-04-2011, 14:08
|
|
|
Auto już stoi w warsztacie - ku mojemu ogromnemu zaskoczeniu dowiedziałem sie że 4d56 ma dwa paski.. tzn: pasek rozrządu i pasek wałka balansowego, no i 2 napinacze... A pompa cieczy jest poza paskami.. i coś na sprzęgle wiskotycznym.... (wentylator) ???. |
_________________ jaculo
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 21-04-2011, 17:23
|
|
|
w linku który dostałeś na PW były 2 paski i cała reszta |
|
|
|
 |
|