Chcę Kupić L200 - zakup L200 jako holownika ?
kucaro - 06-05-2011, 13:58 Temat postu: zakup L200 jako holownika ? Witam wszystkich, jestem nowy na tym forum, rozgladam się za pickupem a L200 interesuje mnie głownie z uwagi na stały napęd na 4 koła z mech. rożn. (FullTime) po czarnym.
Jednak zanim wydam troche kasy chciałbym zapytać obecnych użytkowników czy L200 da sobie rade, żeby od czasu do czasu bez większych problemów pociągnąc przyczepke na konie, DMC2000kg.
Pytanie nr 2: jak rozpoznać (bo niestety będe szukał z drugiej reki) wersje SuperSelect (bo chyba tylko ta ma stały napęd 4x4 na czarnym.
Oczywiście interesuje mnie automatyczna skrzynia biegów - czy mógłby ktoś sprawdzić ile rocznik 2007 ma wbite w dowodzie Mase Własną oraz DMC Przyczepy ?
Interesuje mnie dokładnie to autko:
http://autoauto.pl/show_c...=9&model_id=363
z góry dziekuje za pomoc
pozdrawiam
ps: uprzedzam pytania->juz mam B+E.
romero - 06-05-2011, 15:40
Witaj.Jeżeli chodzi o autko z ogłoszenia to tempomatu mieć nie powinno chyba,że gość sam sobie założył.
Masa własna miśka 1965,a dopuszczalna to 2850kg.
DMC przyczepy bez hamulca 750,z hamulcem 2700 kg.
Pozdrawiam.
kucaro - 06-05-2011, 16:08
romero - a jak to rozgryzłeś ze nie powinien mieć tempomatu ?
Musze chyba głębiej zajrzeć w forum i manuale.
maćko z lubań - 06-05-2011, 16:20
Bo w eLkach do liftingu tempomat nie był dostępny, a ta pokazana przez Ciebie jest sprzed liftu.
romero - 06-05-2011, 16:33
maćko z lubań napisał/a: | Bo w eLkach do liftingu tempomat nie był dostępny, a ta pokazana przez Ciebie jest sprzed liftu. |
O właśnie
Anonymous - 06-05-2011, 18:40
kucaro napisał/a: | Pytanie nr 2: jak rozpoznać (bo niestety będe szukał z drugiej reki) wersje SuperSelect (bo chyba tylko ta ma stały napęd 4x4 na czarnym |
Proste. Muszą być pozycje 2H, 4H, 4HLc, N (może być, ale nie musi - to do wyciągarki) i 4LLc. Tak właśnie ma Super Select.
Tu więcej: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=192
mstrucz - 15-05-2011, 00:03
Jest jeszcze jedna ważna rzecz, może ktoś nie wie. Na kategorię B można prowadzić zespół pojazdów o masie całkowitej 3,5t gdzie DMC przyczepy nie może być większa niż masa WŁASNA holownika. Ale są 2 myki. Po pierwsze przepis ten nie dotyczy holowanej przyczepy lekkiej (DMC do 750 kg = 4250kg) oraz fakt, że w rozporządzeniu ministra jest jedyna chyba wzmianka w polskich przepisach mówiąca o samochodach 4x4, która to zezwala na holowanie im przyczep o DMC stanowiącym do 150% masy WŁASNEJ holownika o ile zezwala na to homologacja. O ile w przypadku L200 i tak wymusza to posiadanie prawa jazdy kategorii B+E to w przypadku aut takich jak moje (własna 1380 DMC przyczepy 1500 = 2880) zezwala na jazdę zgodnie z przepisami (czyli samo B) zgodnie z możliwościami pojazdu.
Przepisy o których mówię to Ustawa o Kierujących i rozporządzenia do tej ustawy. W KD tak szeroko sprawa ta nie jest opisana.
kucaro - 15-05-2011, 14:28
dokładnie do znalazłem taką tabelke. Zawsze zyjem w przekonaniu ze DMC przyczepy nie moze byc wieksze od MW auta, ale jednak jest troche inaczej przy B+E:
mstrucz - 15-05-2011, 19:07
Dokładnie, w przypadku B+E może być tak że DMC holownika = DMC przyczepy.
Tu jest to wszystko fajnie opisane:
http://www.slaska.policja...dawane-pytania/
|
|
|